binnenkort officieel volvo 700 rijder
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Willem
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het antraciet pluche, zoals dat in de 760's en luxe 740's is geleverd, verkleurt onder invloed van zonlicht naar een mosgroene tint.
Heb jij enig idee hoe vaak antraciet pluche geleverd is en hoe vaak het naar verhouding met elektrische bediening geleverd is?
Is die verkleuring door bedrijven als Dr. Vinyl en ChipsAway op een mooie manier te camoufleren?
Bekledingscode?
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Het antraciet is standaard gecombineeerd met heel wat interieurkleuren, dus moet vrij regelmatig geleverd zijn. Het komt ook best veel voor.
Of er een methode is om dit pluche weer terug in de originele kleur te krijgen, weet ik niet, maar ik kan natuurlijk wel de kleurenfolder meenemen naar de sleuteldag: dan kunnen we het eens vragen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Willem
Goed idee! Want misschien kom ik ook wel.
Maar als ik er niet bij ben, mag je gerust vragen. Nieuwsgierig ben ik altijd.
Groetjes
Mathy (die nog twijfelt wat mooier is in een antraciet van buiten, zwart van binnen 945 GLE uit 1991 met slechte bekleding, zwart of grijs.)
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Het pluche was als ik me niet vergis standaard in 740 GLE's en Turbodiesel Intercoolers, en uiteraard in de 760. Dit type pluche is er ergens in het begin van het 900-tijdperk uit gegaan, en antraciet was leverbaar vanaf modeljaar 1984 of 1985. Het antraciet is standaard gecombineeerd met heel wat interieurkleuren, dus moet vrij regelmatig geleverd zijn. Het komt ook best veel voor. Of er een methode is om dit pluche weer terug in de originele kleur te krijgen, weet ik niet, maar ik kan natuurlijk wel de kleurenfolder meenemen naar de sleuteldag: dan kunnen we het eens vragen.
Zal ik dan de stofstaaltjes meebrengen? Tenminste als ik er tegen die tijd nog aan denkt.
Van modeljaar '90 moet ik ze wel hebben liggen.
Groeten.
Hedwig
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ja, het fenomeen is bekend, van meedere auto's. Het antraciet pluche, zoals dat in de 760's en luxe 740's is geleverd, verkleurt onder invloed van zonlicht naar een mosgroene tint. In mijn ogen nog steeds een mooie kleur overigens, maar wel een die je in geen enkele folder zal aantreffen (ik kan het weten: de nederlandse folders heb ik compleet). De stof behoudt overigens zijn sterkte. je kan overigens ook aan de deurpanelen en kaartenvakken afleiden, welke kleur interieur gemonteerd is. Voor algen hoef je dus niet bang te zijn, Alex, die veroorzaken niet de donkergroene kleur. Mocht je fel lichtgroene stipjes aantreffen: dan wel ja, en dan kan je beter eerst heel goed kijken. Maar tot nu toe heb ik dat alleen bij sloop-auto's aangetroffen, die al enkele maanden zonder ramen buiten stonden.
Helaas Willem,
er is echt wel een groene pluche geleverd door Volvo, zeer zeker in combinatie met Tropical green metalliclak

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat wil ik dan weleens zien, wat jij bedoelt.
Tenzij je het groene interieur bedoelt dat de eerste twee modeljaren in de 760 is geleverd, maar toen was tropical green volgens mij nog geen leverbare kleur (kleurnummer is overigens de enige officiele aanduiding).
Wat in jouw 740 zit, is heus waar ooit als antraciet het leven begonnen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
het ligt gecompliceerd merk ik aan deze groene golf van reacties
ik wordt wel steeds nieuwsgieriger naar de echte kleur van de bekleding, deze week ga ik de proefrit maken en daarbij zal ik een tipje van de originele kleur oplichten (stukje stof aan de zijkant van de stoel onder opbergvakje oid).
Feit is dat mijn vader vele jaren terug een 745 reed (nieuw gekocht destijds) en hij vertelde me dat daar ook donkergroene bekleding in zat, het betrof een 745 met turbodiesel zescilinder in een groenige metallic kleur. Hij dacht dat de auto van 1989 was maar is daar niet zeker van. Misschien kan ik wat oude foto's opsnorren (niet dat die kleurecht zijn maar toch...)
jaja bij mijn nissan heb je al dit soort vraagstukken niet; die kreeg je in twee uitvoeringen, twee motor-uitvoeringen en restte alleen nog de keuze van de lakkleur. En dat bleef 5 jaar lang ongewijzigd...

- V700 register
- Nieuw lid
-
alexvanbemmel schreef :
Feit is dat mijn vader vele jaren terug een 745 reed (nieuw gekocht destijds) en hij vertelde me dat daar ook donkergroene bekleding in zat, het betrof een 745 met turbodiesel zescilinder in een groenige metallic kleur. Hij dacht dat de auto van 1989 was maar is daar niet zeker van. Misschien kan ik wat oude foto's opsnorren (niet dat die kleurecht zijn maar toch...)

Alex,
precies, ik had ook een 745 TurbodieselIntecooler uit '89 en geloof me met groene standaard bekleding(pluche)
Hej då