binnenkort officieel volvo 700 rijder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2007 21:52 #1061993 door V700 register
binnenkort officieel volvo 700 rijder is gemaakt door V700 register

ja beste mensen, over twee weekjes komt er dan een echte auto voor de deur. Bij een naar mijn idee goed adres in Utrecht gaan we een 745 (1990) kopen. En wel een 2.3 automaat executive met airco en schuif/kanteldak (en LPG onderbouw). Bordeuaxrood en groen velours interieur.

de buren vinden trouwens een 745 een betere keuze dan de nissan sunny coupe die we hiervoor reden, ze boden me ook een golden retriever pup aan om de auto goed tot z'n recht te laten komen. toen heb ik ze maar uitgelegd dat hun Kia Carens niet ook bijster hoog scoort op de sociale ladder van de automobiel wereld...

nog een vraag, wat kan ik allemaal verwachten van een Executive uitvoering? (bezijds een hangende hemel...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2007 21:57 #1179710 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd

en welkom bij de club. Half december is er een themadag over onder andere hangende hemeltjes, dus als je nu lid wordt kan je daar de hemel bestormen ......

En zonder een Retreiver is het ook lekker rijden in een Volvo estate. Ik kan het weten! 

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 07:24 #1179727 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 740 executive
Heel eerlijk, wat kan je verwachten?

Een opgeplakt stickertje met een niet-bestaande uitvoering waarschijnlijk....

740 is nooit als executive geleverd, wel als 740 zonder toevoeging, 740GL en 740 GLE.

Zo t lezen heb je een GLE op het oog, dan kan je verwachten:
- pluche bekleding, of leer (je hebt dus grijze pluche (die verkleurd is naar groen))
- Koplampwissers en sproeiers
- Chroom grille
- electrische ramen voor
- Electrisch verstelbare en verwarmde spiegels
- Tijdschakelaar achterruitverwarming
En verder natuurlijk alle dingen die standaard zijn op alle uitvoeringen, zoals niveauregeling (als er nog nivomats gemonteerd zijn), centrale vergrendeling, stuurbekrachting, stoelverwqarming, ruitewisserinterval, achterruitewisser met interval, etc

Kijk goed naar roest in en rond het schuifdak: een dakplaat repareren schijnt niet netjes te kunnen, en de felsnaden ervan zijn een zwak punt. Schuifdakplaatje is aluminium, en natuurlijk eventueel eenvoudig uitwisselbaar voor een netter exemplaar, mocht dat roesten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 11:41 #1179740 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic én...

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Heel eerlijk, wat kan je verwachten?
Een opgeplakt stickertje met een niet-bestaande uitvoering waarschijnlijk....
740 is nooit als executive geleverd, wel als 740 zonder toevoeging, 740GL en 740 GLE.
Zo t lezen heb je een GLE op het oog, dan kan je verwachten:
- pluche bekleding, of leer (je hebt dus grijze pluche (die verkleurd is naar groen))
- Koplampwissers en sproeiers
- Chroom grille
- electrische ramen voor
- Electrisch verstelbare en verwarmde spiegels
- Tijdschakelaar achterruitverwarming
En verder natuurlijk alle dingen die standaard zijn op alle uitvoeringen, zoals niveauregeling (als er nog nivomats gemonteerd zijn), centrale vergrendeling, stuurbekrachting, stoelverwqarming, ruitewisserinterval, achterruitewisser met interval, etc
Kijk goed naar roest in en rond het schuifdak: een dakplaat repareren schijnt niet netjes te kunnen, en de felsnaden ervan zijn een zwak punt. Schuifdakplaatje is aluminium, en natuurlijk eventueel eenvoudig uitwisselbaar voor een netter exemplaar, mocht dat roesten.

en vergeet niet de karakteristieke brom, van de (in mijn ogen) heerlijke B230 motor. Lekker veel trekkracht onderin, redelijk pittig als het écht moet (maar dat vindt ie niet echt fijn), oerbetrouwbaar, praktisch onverwoestbaar en zeker in combinatie met de automaat staat dat garant voor lekker ontspannen cruisen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 16:34 #1179752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic handige tip om even rond

handige tip om even rond het schuifdak te kijken, daar denk je niet zo snel aan als je naar roestplekjes zoekt. Het betreft inderdaad een GLE uitvoering (wie weet staat de E wel voor Executive, of Extra of Even net wat meer). Maar als ik alles zo lees moet dit een fijne wagen zijn. Wat betreft de kleur van de bekleding; deze is toch wel een soort groen (beetje olijfgroen). Ik zal bij de proefrit eens kijken of het misschien een lokale algenkolonie betreft die via het schuifdak z'n intrek heeft genomen in de bekleding. Kan het ook zijn dat dit interieur uit een ander model/uitvoering komt? (waar wel donker groen pluche in te leveren was).

is de electronica van deze types trouwens betrouwbaar? ik zie ze nog wel eens rondrijden met de achterruitenwisser op half zeven. Ik ben nu gewend aan een japanse auto en daar werkt alles nog net als toen die uit de fabriek kwam tuffen.

alex

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 16:53 #1179753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic electronica

alexvanbemmel schreef :

is de electronica van deze types trouwens betrouwbaar? ik zie ze nog wel eens rondrijden met de achterruitenwisser op half zeven. Ik ben nu gewend aan een japanse auto en daar werkt alles nog net als toen die uit de fabriek kwam tuffen.

Anderen hebben misschien een andere ervaring dan ik, maar ik vind de electronica niet zo betrouwbaar als de electronica die ik destijds in mijn Subaru's had. Het is geen Alfa Romeo gelukkig, daar is de electronica echt rampzalig, maar het komt toch nog wel eens voor dat iets het niet doet. Is meestal gelukkig gemakkelijk te verhelpen.

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 23:01 #1179807 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Verkleurd?

alexvanbemmel schreef :
Wat betreft de kleur van de bekleding; deze is toch wel een soort groen (beetje olijfgroen). Ik zal bij de proefrit eens kijken of het misschien een lokale algenkolonie betreft die via het schuifdak z'n intrek heeft genomen in de bekleding. Kan het ook zijn dat dit interieur uit een ander model/uitvoering komt? (waar wel donker groen pluche in te leveren was).

In de 745 GLE 1990 die ik laatst kocht zit ook groenachtige pluche bekleding. Ik vond het al een wonderlijke kleur, maar ik had nog niet bedacht dat het verkleurd grijs zou kunnen zijn.

Is dat een bekend fenomeen, Willem? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 23:12 #1179813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pluche

Mijn pluche(uit een MY '90 gle) is ook een groenachtig met een blauwig zweempje. Dit was dus ook van origine blauw. Kreeg op de laatste sleuteldag de tip dat het "makkelijk" te zien is bij het zakje wat aan de achterkant van de voorstoelen zit. Daar zit de stof natuurlijk enigzins afgeschermd van het licht. Meestal zijn de hoofdsteunen trouwens ook in kleur.  (dus wie nog 2 blauwe hoofdsteunen voor de achterbank over heeft....)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-09-2007 23:47 #1179845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Welkom bij deze club! Heb zelf kort mogen genieten van een 745 turbo uit 1988 (ook wel Coos genoemd). Had slechts 360.000 km gelopen en reed zeer comfortabel! Hele prettige wagen. Ik weet één ding: je gaat genieten van de zweedse schone.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 10:46 #1180073 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja
Ja, het fenomeen is bekend, van meedere auto's.

Het antraciet pluche, zoals dat in de 760's en luxe 740's is geleverd, verkleurt onder invloed van zonlicht naar een mosgroene tint. In mijn ogen nog steeds een mooie kleur overigens, maar wel een die je in geen enkele folder zal aantreffen (ik kan het weten: de nederlandse folders heb ik compleet). De stof behoudt overigens zijn sterkte.

je kan overigens ook aan de deurpanelen en kaartenvakken afleiden, welke kleur interieur gemonteerd is.

Voor algen hoef je dus niet bang te zijn, Alex, die veroorzaken niet de donkergroene kleur. Mocht je fel lichtgroene stipjes aantreffen: dan wel ja, en dan kan je beter eerst heel goed kijken. Maar tot nu toe heb ik dat alleen bij sloop-auto's aangetroffen, die al enkele maanden zonder ramen buiten stonden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC