Foto's van de Gouden Koets

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 10:49 #1177801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Dat kan ik bevestigen en daarmee heb je gelijk het grootste probleem van dat ding te pakken.

Hij kost slechts 30 euri (toen) en doet n iets meer dan de gasrol op de vaste stand houden.
Berg op, ga je dus langzamer, bergaf harder, afhankelijk natuurlijk waar je de rol vast zet.

De Volvo Cruise Control daarentegen, werkt met het snelheidsignaal op de teller, dus hoe heuvelachtig het ook is, hij houd de ingestelde snelheid altijd vast.

De Eagle onkoppelt met een klap als je de rem intrapt (irritant voor achterliggers) daar waar de Volvo CC dat op koppeling en rem doet (bij een handbak natuurlijk....duh)

Nee, voor mij geen eagle meer, nu ik het genoegen heb een Volvo CC te gebruiken......heerlijk. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 20:56 #1177835 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelukkig...

weer iemand die een mooie 740 koopt en daar blij mee is tussen al het geweld van de late 940, 960 en S/V90's!!!.

Goud metallic is een mooie kleur, net als licht blauw metallic en hoewel ik het nooit wilde geloven...Wit.

Zo'n losse buiten temperatuurmeter heb ik ook. Grappig dat je geen toerenteller hebt(heb je eigenlijk ook niet nodig met een automaat) maar dan wel weer Climate Control. De matten bij de pedalen zien er nog netjes uit, dus vermoedelijk niet zo veel kilometers gelopen?

Veel plezier van de nieuwe auto. Deze rijden nog echt ongecompliceerd, enigzins "rauw" vergeleken met nieuwe auto's.

En ja ik ben een liefhebber van de oude 740, hoewel ik me wel eens afvraag of ik niet in de minderheid begin te raken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 21:51 #1177842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic minderheid

Nee Bert.

De vereniging is opgericht als 700vereniging. En dat was niet voor niets. Er zijn nog steeds meer leden met een 700 dan een 900. Dat was laatst te lezen in de factor (of ik heb iet opgelet).

Zelf vind ik de eerst 700 het mooist: het model met de krulletters. Schitterend om te zien en erg basic en vierkant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 22:16 #1177846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een 740 fan

Hier nog een rasechte 740 fan! Het is vloeken in de kerk misschien maar ik vind de 740's het mooist: nog geen 'afgevlakte' hoeken, nog voorzien van échte bumpers waarbij niet gepoogd is ze vloeiend in de carrosserie te laten 'verdwijnen', een lekker functioneel en eveneens hoekig interieur en dashboard, simpele techniek, inderdaad een tikkie rauw, maar toch verrassend comfortabel en prettig rijdend.

Overigens heeft de 'gouden koets' inderdaad standaard geen toerenteller, maar wat als externt thermometer aangezien wordt is volgens mij een extern geplaatste toerenteller (links op het dashboard geplaatst).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 03:23 #1177866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is toch......

echt een <u>verlichte</u> temperatuurmeter die van -20 tot +40 de buitentemperatuur aangeeft.

mvg

Marcel 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 11:15 #1177881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prachtige wagen!
Alhoewel ik meer van de late 760's hou, moet ik toegeven dat dit toch wel een heel mooi exemplaar is! Veel plezier ermee!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-09-2007 14:34 #1177906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aha!

Jachtgroen schreef :
echt een <u>verlichte</u> temperatuurmeter die van -20 tot +40 de buitentemperatuur aangeeft.

mvg

Marcel

Ook cool!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC