Vakantie naar Zweden-tips graag!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 11:30 #1061712
door V700 register
Hallo allemaal,
wij willen graag rond de kerst een trip maken naar Zweden. We denken aan een weekje ongeveer.
Wat wij voor ogen hebben is een (romantisch) tripje voor twee, met de 940 en we willen graag lekker de natuur in. We willen het zo goed mogelijk als dat gaat wel low-budget houden. Nou zijn we alletwee nog nooit in scandinavië geweest en ik heb begrepen dat er hier op het forum redelijk wat mensen zijn die hun weg goed weten te vinden in Zweden.
Kunnen jullie mij informatie geven over waar we naar toe zouden kunnen gaan, wat een mooie omgeving is, waar we de meeste kans maken het noorderlicht te zien, waar we rekening mee moeten houden qua auto en wet/regelgeving?
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en informatie.
Groeten,
Richard
Vakantie naar Zweden-tips graag! is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
wij willen graag rond de kerst een trip maken naar Zweden. We denken aan een weekje ongeveer.
Wat wij voor ogen hebben is een (romantisch) tripje voor twee, met de 940 en we willen graag lekker de natuur in. We willen het zo goed mogelijk als dat gaat wel low-budget houden. Nou zijn we alletwee nog nooit in scandinavië geweest en ik heb begrepen dat er hier op het forum redelijk wat mensen zijn die hun weg goed weten te vinden in Zweden.
Kunnen jullie mij informatie geven over waar we naar toe zouden kunnen gaan, wat een mooie omgeving is, waar we de meeste kans maken het noorderlicht te zien, waar we rekening mee moeten houden qua auto en wet/regelgeving?
Ik ben erg benieuwd naar jullie tips en informatie.
Groeten,
Richard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 11:37 #1177486
door V700 register
Richard,

da's een strak plan.
Een mooi gebied is Dalarna, net boven de grote meren, grote kans op sneeuw etc. Het is dan ook een wintersportgebied.
Hou rekening met een laag gemiddelde qua snelheid. Sneeuwkettingen etc.
Of je daar ook het noorderlicht kunt zien weet ik niet, misschien moet je daarvoor nog hoger.
Ik zat vorig jaar in Salen en dat is ongeveer 1600 km vanaf Delft.
Vakantiewoningen zijn via de diverse sites te vinden, wij hebben destijds geboekt via <a href=" www.villaselect.nl/ "> www.villaselect.nl maar via de www.zweden.startpagina.nl/ "> www.zweden.startpagina.nl is genoeg te vinden.
Succes,

Maarten
Beantwoord door V700 register in topic Strak plan
Richard,

da's een strak plan.
Een mooi gebied is Dalarna, net boven de grote meren, grote kans op sneeuw etc. Het is dan ook een wintersportgebied.
Hou rekening met een laag gemiddelde qua snelheid. Sneeuwkettingen etc.
Of je daar ook het noorderlicht kunt zien weet ik niet, misschien moet je daarvoor nog hoger.
Ik zat vorig jaar in Salen en dat is ongeveer 1600 km vanaf Delft.
Vakantiewoningen zijn via de diverse sites te vinden, wij hebben destijds geboekt via <a href=" www.villaselect.nl/ "> www.villaselect.nl maar via de www.zweden.startpagina.nl/ "> www.zweden.startpagina.nl is genoeg te vinden.
Succes,

Maarten
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 12:20 #1177489
door Ton Visser (GAST)
Richard,
Wij hebben een zomerhuis in Zweden, mee, dat is niet te huur maar ik weet misschien wel iets voor je.
Een apartement in een dorp niet ver bij ons vandaan echt midden in de natuur.
Er woont een oudere man die wat bijverdient met het maken van messen, heel mooi spul.
Wij gaan morgen naar zweden dus ik heb weinig tijd om je te helpen.
Ik heb er een link bijgedaan om je een indruk te geven, mocht het je wat lijken mail dan vanmiddag nog terug, geef een week op dan kan ik voor je vragen of het vrij is en wat het moet kosten.
Ton.
safsen.se/boende_detalj.asp/id/504036
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Gravendal
Richard,
Wij hebben een zomerhuis in Zweden, mee, dat is niet te huur maar ik weet misschien wel iets voor je.
Een apartement in een dorp niet ver bij ons vandaan echt midden in de natuur.
Er woont een oudere man die wat bijverdient met het maken van messen, heel mooi spul.
Wij gaan morgen naar zweden dus ik heb weinig tijd om je te helpen.
Ik heb er een link bijgedaan om je een indruk te geven, mocht het je wat lijken mail dan vanmiddag nog terug, geef een week op dan kan ik voor je vragen of het vrij is en wat het moet kosten.
Ton.
safsen.se/boende_detalj.asp/id/504036
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 12:57 #1177491
door V700 register
Hoi Ton,
dank voor je reactie. Klopt het dat dit redelijk in de buurt van Frederiksberg ligt? Ik heb de link even doorgestuurd naar mijn vriendin, dan hoop ik je vanmiddag nog te laten weten wat we er van vinden.
Groeten,
Richard
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ton,
dank voor je
Hoi Ton,
dank voor je reactie. Klopt het dat dit redelijk in de buurt van Frederiksberg ligt? Ik heb de link even doorgestuurd naar mijn vriendin, dan hoop ik je vanmiddag nog te laten weten wat we er van vinden.
Groeten,
Richard
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 13:14 #1177492
door Ton Visser (GAST)
Het ligt 13 km van Säfsen, een wintersportgebied, en dat is eigenlijk één met Fredriksberg.
Volgens mij verhuurt hij overigens niet zo vaak hoe dat komt weet ik niet precies, Säfsen heeft natuurlijk liever eerst de huisjes verhuurd en uiteindelijk is het bij hem wat eenvoudiger en een stuk minder druk, je kunt bv in Gravendal geen boodschappen doen, een benzinepomp is er niet, maar wel heel veel natuur en rust!
Ton.
Het ligt 13 km van Säfsen, een wintersportgebied, en dat is eigenlijk één met Fredriksberg.
Volgens mij verhuurt hij overigens niet zo vaak hoe dat komt weet ik niet precies, Säfsen heeft natuurlijk liever eerst de huisjes verhuurd en uiteindelijk is het bij hem wat eenvoudiger en een stuk minder druk, je kunt bv in Gravendal geen boodschappen doen, een benzinepomp is er niet, maar wel heel veel natuur en rust!
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 13:20 #1177493
door V700 register
Hoi Ton,
dank voor je reactie. Onder het mom van informeren kan altijd; Het gaat zo`n beetje om de week van 23 december tot en met 30 december ongeveer. Maar misschien willen we rondtrekken. (Zei de directie zojuist...) Dus als je zou willen informeren naar de beschikbaarheid en kosten, heel graag. Maar dan dus met name dus voor een nachtje of 2 in plaats van een week. Als dat kan natuurlijk. Welke dagen in die week maakt dan ook niet zoveel uit voor ons denk ik.
Groeten, een goede reis gewenst en alvast bedankt!
Richard
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Ton,dank voor je
Hoi Ton,
dank voor je reactie. Onder het mom van informeren kan altijd; Het gaat zo`n beetje om de week van 23 december tot en met 30 december ongeveer. Maar misschien willen we rondtrekken. (Zei de directie zojuist...) Dus als je zou willen informeren naar de beschikbaarheid en kosten, heel graag. Maar dan dus met name dus voor een nachtje of 2 in plaats van een week. Als dat kan natuurlijk. Welke dagen in die week maakt dan ook niet zoveel uit voor ons denk ik.
Groeten, een goede reis gewenst en alvast bedankt!
Richard
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 14:41 #1177503
door V700 register
Hoi Maarten,
dank voor de info. Weet je ook hoe het zit met verplichte banden? Moet je spikes hebben, sneeuwkettingen, winterbanden etc. als je in het winterseizoen gaat?
Groeten,
Richard
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Maarten,
dank voor
Hoi Maarten,
dank voor de info. Weet je ook hoe het zit met verplichte banden? Moet je spikes hebben, sneeuwkettingen, winterbanden etc. als je in het winterseizoen gaat?
Groeten,
Richard
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:16 #1177509
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic niet tweedehands
Dat soort info kan je beter zelf halen: het europa-handboek dat elk ANWB-lid jaarlijks gratis kan ophalen geeft op dit soort gebied de meest recente informatie.
verder zou ik een goede winter-preparatie van de auto doen, oa remvloeistof verversen zodat deze zo min mogelijk vocht bevat.
verder zou ik een goede winter-preparatie van de auto doen, oa remvloeistof verversen zodat deze zo min mogelijk vocht bevat.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 15:51 #1177512
door Ton Visser (GAST)
Richard,
Ik heb geprobeerd de man te bellen maar hij neemt niet op.
Ik heb wel zijn e-mailadres gevonden:
ulf.ekebergh@telia.com
Dan kun je zelf contact met hem opnemen, zeg maar die hollander uit Strömsdal.
Overigens moet je wel bedenken dat rondtrekken in een week relatief veel tijd neemt en er vanuit bv Gravendal iedere dag wel iets te bekijken is.
Mocht dat wat worden kan ik je als wij weer terug zijn wel het een en ander aan tips geven.
Voor buitenlanders geldt de wet niet om met winterbanden te rijden maar je moet op zijn minst voor goede winterbanden zorgen, de kettingen heb ik zelf nog nooit nodig gehad.
Succes,
Ton.
Richard,
Ik heb geprobeerd de man te bellen maar hij neemt niet op.
Ik heb wel zijn e-mailadres gevonden:
ulf.ekebergh@telia.com
Dan kun je zelf contact met hem opnemen, zeg maar die hollander uit Strömsdal.
Overigens moet je wel bedenken dat rondtrekken in een week relatief veel tijd neemt en er vanuit bv Gravendal iedere dag wel iets te bekijken is.
Mocht dat wat worden kan ik je als wij weer terug zijn wel het een en ander aan tips geven.
Voor buitenlanders geldt de wet niet om met winterbanden te rijden maar je moet op zijn minst voor goede winterbanden zorgen, de kettingen heb ik zelf nog nooit nodig gehad.
Succes,
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2007 21:53 #1177518
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (
(
Moderators: Jerry Stam