Wie gaat er met vakantie naar de V.S.?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wie heeft ervaring met import uit de U.S.? Hier een <a href=" www.autotrader.com/fyc/searchresults.jsp...amp;color=#211454339 " target="_blank">site met 7 x 780. Even los van de aanschafprijs; het verschepen en de BPM, aanpassingen, kenteken en APK, komt er nog wel bij. Als je met meerdere kan inkopen lijkt het wel aantrekkelijk. Ik heb gehoord dat er 3 in een container passen.
Wie gaat er met vakantie naar de States?Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Hallo Gerard
Ik heb wel ervaring met het importeren vanuit de V.S. maar helaas alleen van computerspullen en technische boeken (en alleen voor mezelf). Dus daar heb je weinig aan.
Maar een zeecontainer is of 6 of 12 meter (moet op een vrachtwagen passen). Ik vermoed dat dat de buitenmaat is, de wanddikte gaat er dus nog af. Maar 12 meter gedeeld door 3 is maar 4 meter.
Hoe hoog een zeecontainer is weet ik niet, maar veel meer dan 2,5 meter is dat niet. Misschien dat je twee 780's met de neus naar elkaar in een 12 meter container kunt krijgen en ertussen een constructie kunt plaatsen, zodat er boven beide neuzen nog een derde past. Maar of dat lukt zonder dat de auto's voor, tijdens of na de reis beschadigd worden?
Jaren geleden heb ik ook eens met de gedachte gespeeld een auto uit de V.S. te importeren (Chevy pickup, dubbelcabine, lange laadbak, turbodiesel, handgeschakeld, model dat tussen modeljaar 1988 en 1998 gebouwd werd), maar dat is er vanwege m'n budget nooit van gekomen. Wie weet komt ie er toch nog wel eens.
Maar goed, een container kostet destijds meen ik iets van 1000 gulden. V.S. is geen EU dus invoerrecht. Destijds betaalde je trouwens voor Diesels (weet niet of dat nog zo is en voor geelkentekenwagens ook geldt) een ander tarief dan voor benzine. Verzekering voor het transport is dacht ik verplicht. En zodra de staat geld van je vangt (BPM en BTW), geldt de aanschafprijs plus de transportkosten plus de verzekering en ik meen zelfs de invoerrechten als basis voor de berekening van eerst BPM. En over het bedrag plus BPM berekenen ze dan nog de BTW.
Er zijn trouwens bedrijven die gespecialiseerd zijn in de import van auto's uit de V.S. Die kun je vragen of ze voor je de papieren in orde maken. Hieraan zitten namelijk nogal wat haken en ogen als ik het me goed herinner (en ze het bij de belasting niet toch gemakkelijker hebben gemaakt). Deze firma's kun je vragen om alleen de papieren in orde te maken, maar ook om de auto's op te laten halen, etc. Uiteraard betaald je daar dan wel voor. De meeste van deze bedrijven (een flink aantal ervan vind je waarschijnlijk nogsteeds in bladen als "Auto Trader") kun je bellen of mailen als je vragen hebt. Ik heb destijds met een aantal bedrijven contact gehad, zowel Amerikaanse als Nederlandse. En die waren eigenlijk allemaal heel vriendelijk.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Indrukwekkend varhaal Mathy. Ja, de invoerrechten. Daar had ik niet aan gedacht evenmin aan de BTW. Dan wordt het wel een kostbare onderneming denk ik. Nog even over die containers. Het schijnt zo te zijn dat de auto's met voor- of achterkant schuin omhoog in de container worden gezet. Dan kunnen er meer in. In een container van 12 meter passen er dan wel 3 in. Als ze goed zijn vastgezet en er is geen orkaan onderweg, komen ze netjes aan. Wel voor de zekerheid even een transportverzekering afsluiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Hallo Gerard
Gewoon binnenkort een Auto Trader of iets aanverwants kopen (misschien staan ze ook wel in de zaterdaguitgave van de Telegraaf) en even een advertentie van een (in Nederland gezetelde) importeur opzoeken. Die bel je dan even op en vertelt hem wat je eventueel overweegt. Zij kunnen je zeggen wat een en ander kost (ook als je het zelf doet en wat je precies zelf kunt doen) en hoeveel auto's er precies in een container passen.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<div>
Ik weet niet meer precies wat er allemaal gedaan moest worden, maar dat de juiste papieren bij de auto zitten is uiteraard cruciaal.
</div>
<div>
Verder weet ik nog : aangifte douane en weging , keuring RDW en aanpassen koplampen.
</div>
<div>
</div>
<div>
Wat ik me zeker nog herinner is dat het allemaal reuze meeviel!
</div>
<div>
</div>
<div>
Aan degene die naar de VS gaat wil ík nog vragen of die wat Hillary Clinton for President- bumperstickers wil meenemen.
</div>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
maar niet in Baltimore.
Ik zal kijken of ik HC for P stickers kan krijgen Eric,
En als er een 780 in de buurt van San Fran staat dan wil ik best gaan kijken.
als ik tijd heb.
Want ik moet natuurlijk wel gewoon werken en studeren.
maar wellicht 'savonds of in het weekend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef :
maar niet in Baltimore.
Ik zal kijken of ik HC for P stickers kan krijgen Eric,
En als er een 780 in de buurt van San Fran staat dan wil ik best gaan kijken.
als ik tijd heb.
Want ik moet natuurlijk wel gewoon werken en studeren.
maar wellicht 'savonds of in het weekend.
 
 
<a href=" www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?car_id=21...lag=1&cardist=14 " target="_blank">Deze staat in Greenbrae. Dat is binnen een afstand van 25 mijl van San Francisco Kijk, dat opent perspectieven!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je bent wel totaal in de ban van wit op het moment Gerard, wel mooi met een wit linnen pak in een witte coupe over de boulevard.....
 
groet,
Klaas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





