het nut van......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 23:24 #1173575 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap

ik wel maar toch jammer

Zie nu pas jij dat jij ook Moderator bent.

Zal voortaan dan maar u gaan zeggen he

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 23:25 #1173577 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou ...
ik maar doen ja.....

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2007 23:48 #1173582 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vreemde zaken

Hallo Volvisti

Als in Duitsland in hoogte verstelbare verlichting verplicht is, dan is dat nog niet zo heel lang. Ooit was ik into terreinwagens (eigenlijk nog, maar ja, het budget hè. Maar daarnaast ben ik ook altijd into estates geweest. Eigenlijk in alles wat 4 wielen of meer had en vooral niet te klein is) en ik heb dus ook Duitse tijdschriften hierover gelezen. En daarin stond dat de Landrover Defender geen verstelbare koplampen hoefde, omdat er (op het geteste model????) niveau-regeling zat.

BTW ooit liep ik stage bij de Ford dealer (sorry, had geen keus) en daar werden door een bepaalde monteur gewoon standaard de (m'n remblokjes zijn op-) draadjes eraf sneed. Maar ja, Harry was er ook van overtuigd dat je vooral niet te veel opties op een auto moest bestellen. Want als de auto dan ooit verkocht zou worden, dan kon het wel eens zo zijn dat de arme man/vrouw die de auto gebruikt zou kopen voor hoge onkosten zou komen te staan, omdat al die opties kapot kunnen gaan. Hij begreep ook niet waarom in Nederland niet iedereen een DAF vrachtwagen (de Ford personenwagendealer was ook DAF vrachtwagendealer. De DAF afdeling zat naast ons) kocht. Zelf reed ie een Ford Taunus. Die toen (1990-1991) al jaren niet meer gemaakt werd. En al helemaal niet in Nederland.

Groetjes

Mathy

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2007 17:25 #1173612 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Heerlijk die hoogteregeling...

Ik gebruik 'm in de 740 regelmatig.

Met normale dempers mis je de hoogteregeling, dus staat ze direct te hoog als er ook maar iets aan lading in ligt.

Bij nivomaten hebben ze op zich ook wel nut, de 1e km ligt zo'n wagen toch met z'n kont op de straat, dan mag er best bijgesteld worden. Er rijden als teveel nono's rond die niet weten hoe je koplampen afstelt, laat daar niet nog een mooie volvo met van binnen uit verstelbare koplampen tussen zitten. (daar gaat ons imago )

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2007 10:36 #1173638 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oneens

jhuijsmans schreef :
Bij nivomaten hebben ze op zich ook wel nut, de 1e km ligt zo'n wagen toch met z'n kont op de straat, dan mag er best bijgesteld worden. 

de (ook nieuwe) nivomatten zakken veels te ver in om dat te compenseren met de verstelling van de lampen 

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2007 12:21 #1173639 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Kan
Geen ervaring met een nivomaat station, dus ik weet niet hoe erg die inzakken, maar als ik kijk naar de afstel range van m'n koplampen kom ik normaal al erg ver. Hierbij is dagelijks rijden voor mij stand 0, net niet verblindend. (apk grens wat afstelling betreft)

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2007 00:44 #1173671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iedereen weet toch dat
Iedereen weet toch dat nivomaten al gauw te duur gevonden worden om te vervangen? Dan is het wel prettig als de hoogteverstelling van de koplampen het nog wel doet ;)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC