Ook een pech dag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 23:36 #1173340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Labrador

EvdBorn schreef :
ruilen ??? achter zijruit tegen een motorkap en voorscherm ??

Dan springt jullie Labrador er onderweg uit..........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 01:41 #1173353 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ideetje, uit de fantasie, niet in praktijk getest

Hallo Harnt

Misschien kun je aan de binnenkant ook een vuilniszak plakken. Als je hem op het kunststof/de bekleding plakt en niet op de ruit blijft die laatste hopelijk nog zitten tot je klaar bent. Als de ruit dan knapt, blijven de stukjes glas in de vuilniszak hangen. Als je de zak (of twee aan elkaar geplakte zakken) aan de onderkant een gootje laat vormen, kun je de stukken er misschien zo uit laten glijden of eruit schuiven of vegen met een handveger. Pas wel op, want dat glas is scherp. Ik zou zo'n zak i.i.g. die voor de binnenkant, niet doormidden doen en openklappen.

Groetjes

Mathy (die er vandaag achter kwam, dat ie waarschijnlijk al maanden met een vergrendelde gordelspanner rondrijdt)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 09:10 #1173358 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic "Glas is forever!"

Vervelend, gelukkig dat je er uit bent gekomen met de buurman.
Mijn ouders hadden vroeger buren die ineens van niets zouden weten...

mderijke schreef : Als het glas in de auto valt kom je het over 5 jaar nog tegen..........

Klopt, dat is de vorige eignaar van mijn auto ook een keer overkomen. Elke keer dat ik de auto uitzuig kom ik weer glas tegen. (en dat is best wel vaak)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 12:39 #1173367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed geregeld

Vanochtend contact gehad met de buurman en met autotaalglas. Kosten(schrik niet) €406,62. Buurman schiet dat eerst voor en regelt dat dan met zijn verzekering. Morgen komt het nieuwe raam er in.

Groetjes Harnt 

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 12:46 #1173370 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic ongelofelijk...
Wat een bedrag!
Als een ander het betaald vind ik het prima, maar als ik dat zelf moet ophoesten haal ik wel een ruitje op de sloop...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 13:01 #1173371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealer

Harnt schreef :
Vanochtend contact gehad met de buurman en met autotaalglas. Kosten(schrik niet) €406,62. Buurman schiet dat eerst voor en regelt dat dan met zijn verzekering. Morgen komt het nieuwe raam er in.

Dan vraag ik me af wat de dealer rekent, dan heb je ook een originele Volvo ruit, de meeste ruiten van Carglass (en waarom zou autotaalglas anders zijn) zijn niet origineel in de trend van "er staat geen Volvo in".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 13:11 #1173372 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zakgeld

Ik denk dat de buurmeisjes het voorlopig zonder zakgeld moeten stellen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 14:30 #1173374 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veiligheid.

Ik moet wel zeggen dat ik ernstig twijfel aan de stevigheid van het achterruit als een buurmeisje (van? een jaar of 8) in staat is de ruit met een steen te perforeren.

Het kan ook iets over het buurmeisje zeggen. In dat geval is het een dochter van Pop-eye of zo?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 15:02 #1173380 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic scherp kantje
Als die steen een scherp kantje heeft is er niet veel kracht voor nodig om een ruit te doen barsten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2007 15:08 #1173382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwestie van impact

Baseman schreef :
Ik moet wel zeggen dat ik ernstig twijfel aan de stevigheid van het achterruit als een buurmeisje (van? een jaar of 8) in staat is de ruit met een steen te perforeren.

Het kan ook iets over het buurmeisje zeggen. In dat geval is het een dochter van Pop-eye of zo?

Dat valt wel mee. Deze zijruit is van gehard glas. Nadat de ruit zijn uiteindelijk vorm en model heeft, wordt het glas verhit tot 600º en daarna aan de buitenzijden snel afgekoeld. Daardoor ontstaat er spanning in het glas. De beide buitenkanten spannen het glas als het ware samen. Gehard glas heeft de eigenschap bijzonder sterk te zijn. Bij een langzaam toenemende belasting is het veel sterker dan niet-gehard glas. Het zwakke punt van gehard glas is een steentje o.i.d. dat met enige snelheid in contact komt met gehard glas, de geharde laag beschadigt waardoor de spanning naar buiten komt. Het resultaat is een versplinterde ruit. Toen auto's nog niet met een gelaagde voorruit waren uitgerust, kwam het regelmatig voor dat een voorruit versplinterde als gevolg van steenslag door een voorligger. Tegenwoordig gebeurt het nog wel eens met de achterruit van een Estate, die wordt versplinterd door een steentje dat door de zuiging van je eigen auto tegen de achterruit aankomt.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC