Afstand houden
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
<a href="" target="_blank">Volvo vs. Opel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
In dit filmpje gaat de totale botsenergie zitten in het opfrommelen van de opel, in de werkelijkheid gaat mestal een deel naar verplaatsen van de opel. Je zou ook de snelheden wel willen weten. Hoe extreem was dit?
Overigens wil ik mestal meer afstand houden dan het overige wegverkeer toelaat: hoe kleiner de autootjes, hoe minder ruimte ze nodig hebben om tussen te voegen. Als er vervolgens achteruit ingeparkeerd moet worden in de stad durven ze vaak en dergelijk gat niet eens te gebruiken...
- Jeffrey van Loo
- Nieuw lid
-
Snelheid van de Volvo was 109 km/h.Willem van Strik lidnr 328 schreef : Dat is wel heftig. Maar ik schat wel in, dat die opel nergens heen kon, bijvoorbeeld al geparkeerd is tegen een muur. Op de weg, als je achterop een file inrijdt, zal dat ook met een oude ascona nooit een dergelijk resultaat mogen/kunnen opleveren.
In dit filmpje gaat de totale botsenergie zitten in het opfrommelen van de opel, in de werkelijkheid gaat mestal een deel naar verplaatsen van de opel. Je zou ook de snelheden wel willen weten. Hoe extreem was dit?
Overigens wil ik mestal meer afstand houden dan het overige wegverkeer toelaat: hoe kleiner de autootjes, hoe minder ruimte ze nodig hebben om tussen te voegen. Als er vervolgens achteruit ingeparkeerd moet worden in de stad durven ze vaak en dergelijk gat niet eens te gebruiken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Sommige dingen moet je niet willen bewaren. Een hOpelOos is een van die dingen.
Misschien dat Jeroen er een film van kan maken? Ik wil ook nog wel komen kijken. Als het niet te vroeg is.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Of deze:
<a href="">=
heb ik geloof ik al eens voorbij zien komen hier, maar blijft indrukwekkend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens gebeurt zoiets natuurlijk wel als de Ascona vlak achter een vrachtwagen staat in de file. Of zelf al op iets zwaarders geknald is in een kettingbotsing, en de Volvo komt er dan nog eens bij.
Echter eigenlijk hadden ze een Rekord of een Senator moeten gebruiken denk ik... een Ascona van een kleine 1000kg versus een estate van 1300... tsja. En dan nog van achteren, waar auto's vaak wat zwakker zijn dan frontaal... zeker toen... dat bewijst niet zoveel. Het levert wel een spectaculair filmpje op in ieder geval.
- V700 register
- Nieuw lid
-