Gezien bij Volvo dealer: V90 1997

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 13:27 #1167951 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Verdamper?
Leon, bedoel je inderdaad verdamper, of bedoel je ringmixer? Alleen een LPi installatie heeft geen verdamper, elk ander LPG-systeem dat ik ken heeft er wel eentje.
Verder heb je de hoofdkeuzen in mengsysteem, dat kan een ringmixer (heeft mijn V90) of een injectiesysteem per cilinder zijn, of zijn er nog andere mogelijkheden? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 14:15 #1167962 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Verdamper?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Leon, bedoel je inderdaad verdamper, of bedoel je ringmixer? Alleen een LPi installatie heeft geen verdamper, elk ander LPG-systeem dat ik ken heeft er wel eentje.
Verder heb je de hoofdkeuzen in mengsysteem, dat kan een ringmixer (heeft mijn V90) of een injectiesysteem per cilinder zijn, of zijn er nog andere mogelijkheden? 

Ja Willem ik bedoel idd een verdamper (zoals gebruikelijk bij de oudere modellen) met een gasstuk op het inlaatspruitstuk(gasklephuis)
Zelfde als in mn ex 940, die van 'oldchatterman' ; wel G3 maar geen (gas)injectie 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2007 10:08 #1168185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog even geduld...
... donderdag bij Rutten geweest. De auto  stond bij het poetsbedrijf en zou van daar naar de spuiterij gaan om de voor- en achterbumper te spuiten. Voor de vraagprijs van 6.000 euro zit er geen garantie op. Letterlijke uitspraak van de verkoper: dan zou hij 10.000 euro moeten kosten. Met 307.000 kilometers is-t-ie dus stevig geprijsd.
Ik krijg een telefoontje zodra de V90 weer te bezichtigen is. Hopelijk werken ze een beetje door: van woensdag tot en met maandag (6-11 juni) ben ik naar Trollhättan in Zweden voor het 60 jarig bestaan van SAAB. Uiteraard gaan we ook naar het Volvomuseum in Göteborg!
Groetjes uit Zuid-Limburg,

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2007 11:16 #1168189 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mmmmm
Dat vind ik dan wel stevig aan de prijs ja. Hoge kilometerstand voor het type (de meeste hebben niet veel gereden) en je hebt nog steeds een benzine-wagen, niet de bonus van goedkope LPG. En bij deze auto's kan LPG al heel snel uit, zeker met een G3 installatie.
Met deze stand zou ik twijfelen of je het er alsnog in wilt bouwen, dan wordt ' ie wel erg duur.

Maar goed, voor dat geld en dan zonder garantie mag de wagen ook helemaal niets meer mankeren. En het lijkt me niet onverstanmdig om een aankoopkeuring te laten doen in dat geval.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2007 12:27 #1168193 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 4000
4000 euro voor garantie?? Zo zout heb ik het nog nooit gegeten. Wat Willem zegt, lijkt me dan een optie: bij een ANWB-keuring (oid), helemaal laten omkeren en hij moet daarna perfect worden afgeleverd, mét airco.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2007 19:27 #1169824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkocht...
... maar niet aan mij. Teruggekeerd uit Zweden was-t-ie verkocht. Heel erg vind ik het eigenlijk niet. Een goede estate heb ik al en na 3600 kilometer naar, in en vanuit Trollhättan in een SAAB 9000 2.3i16V kriebelt het SAAB gevoel ook weer behoorlijk. Zo'n 9000 rijdt vrijwel hetzelfde als een V70 maar het interieur van de SAAB vind ik heel veel mooier.
Heeft een van onze clubleden de V90 gekocht? Ik hoop dat ze bij een liefhebber terecht is gekomen.
Sverige är fantastiskt!!

Moderators: Jerry Stam