Gezien bij Volvo dealer: V90 1997
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Daarnaast, zoek een stukje slecht wegdek op en let op geluiden vanuit het onderstel, met name in bochten met niet-glad wegdek. Onderstel is potentieel wat duurder dan van de 940's omdat er minder after-market onderdelen leverbaar zijn, en het onderstel is wel totaal anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gezien het bouwjaar zou G3 geen probleem moeten zijn.Er is wel vaker LPG ingebouwd bij dit soort hoge kilometerstanden, maar check (of laat checken) de staat van de kleppen voor je aan LPG inbouw denkt.Jachtgroen schreef : Heeft zo'n 3 liter kleppen die moeten worden gesteld? <div></div><div>Is het nog mogelijk met zo'n kilometerstand g3 in te bouwen?</div><div></div><div>Zijn onderdelen misschien makkelijker te vinden in Duitsland omdat daar meer V90's zijn verkocht?</div><div></div>
 
Of onderdelen in Dld makkelijker te vinden zijn weet ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
G3 inbouwen kan, maar je doet er verstandig aan eerst een compressietest uit te voeren. Reken voor een goede, betrouwbare installatie op 2500 euro, en begin niet aan een installatie waarbij het gas/luchtmengsel in het inlaatspruitstuk staat (oftewel, altijd een gasinjectie-systeem bij deze motoren).
Onderdelen zullen ook in nederland te vinden zijn, maar meest bij gespecialiseerde slopers en dus wat duurder. Via Ebay kan je misschien in Duitsland (of Zweden) weleens wat goedkoper uit zijn, maar daar blijft het wel bij. En zo enorm veel zijn er ook weer niet geleverd in Duitsland, ook daar bestond het model maar anderhalf jaar...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
G3 is altijd per cilinder geinjecteerd vlakbij de benzine injectoren of het nu gasvormig is of vloeibaar zover ik weet. En daarmee loop je minimaal risico op backfires. En die systemen worden ingebouwd voor 2000 euro. Behalve dat systeem van prins (gasdampinjectie) dat is wat duurder.Willem van Strik lidnr 328 schreef : G3 inbouwen kan, maar je doet er verstandig aan eerst een compressietest uit te voeren. Reken voor een goede, betrouwbare installatie op 2500 euro, en begin niet aan een installatie waarbij het gas/luchtmengsel in het inlaatspruitstuk staat (oftewel, altijd een gasinjectie-systeem bij deze motoren).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De staat van de bekleding (mn het softe-leer aan de buitenkanten)
Middenarmsteun vaak beschadigd (V90 specifiek zoals Willem zegt)
Trillingen bij het rijden (v.a. 80 km): zoek ook even op forum
Aanwezigheid hoedenplak/rolhoes.
Oja, het klinkt zeurderig, maar de stoelverwarming doet het vaker niet dat wel. Aangezien ik de lat bij dit soort auto's hoger leg, wil ik dat zoiets werkt (en éígenlijk is het best lekker als het vriest). Nu heb je het probleem dat dit onmogelijk te testen is met dit weer dus misschien moet je even afspraken maken met de dealer (of niet en korting verwerven).
Weet je.... Je koopt dit ding bij de Dealer (met een hoofdletter) en de prijs vind ik niet laag maar ook niet dramatisch hoog. Zorg gewoon dat je (een half jaar) garantie krijgt (pak je de winter meteen mee) en je valt hier echt geen buil aan.
Verder is het al genoemd: LPG gaat prima, er rijden er genoeg rond op de club maar check eerst de conditie van je kleppen etc. Drie ton lange stukken is niets en hetzelfde alleen maar kort is drama.
Mooie bak verder. Punten van onderhandeling: geen electrisch verstelbare stoelen, ik mis een mistlampschakelaar, kan dus zijn dat je voor geen mistlampen hebt. Kan het nèt niet zien op de foto maar het lijkt erop dat er een Volvostereo inzit maar dan alleen met cassette. Wielen vind ik persoonlijk erg mooi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Het gros van de 960-ers op G3 heeft gewoon een verdampertje hoor en ik ken ook 3 960'ers in mn vriedenkring die wil gas injectie hebben maar geen G3 zijn(geen Vialle) en nog 3 (incluus ikke) hebben Vialle Lpi maar geen G3 dus laat je daar niet door foppen, het is allemaal willekeur met auto's op G3tonherman schreef :
G3 is altijd per cilinder geinjecteerd vlakbij de benzine injectoren of het nu gasvormig is of vloeibaar zover ik weet. En daarmee loop je minimaal risico op backfires. En die systemen worden ingebouwd voor 2000 euro. Behalve dat systeem van prins (gasdampinjectie) dat is wat duurder.Willem van Strik lidnr 328 schreef : G3 inbouwen kan, maar je doet er verstandig aan eerst een compressietest uit te voeren. Reken voor een goede, betrouwbare installatie op 2500 euro, en begin niet aan een installatie waarbij het gas/luchtmengsel in het inlaatspruitstuk staat (oftewel, altijd een gasinjectie-systeem bij deze motoren).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





