Blij met ABS
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 19:28 #1162029
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja ook achter
Martijn,
Ook achter zit ABS (zie de ABSpomp 4 leidingen). Het systeem werkt voor ieder wiel afzonderlijk. Toen ik in Duitsland reed bij regen, kwam de ABS met remmen alleen achter in werking.
Ook achter zit ABS (zie de ABSpomp 4 leidingen). Het systeem werkt voor ieder wiel afzonderlijk. Toen ik in Duitsland reed bij regen, kwam de ABS met remmen alleen achter in werking.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 20:48 #1162034
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Domme vraag
Ook ik vind het niet zo'n domme vraag. Nu weet ik het tenminste ook. Laatst stond er op marktplaats een setje abs te koop met maar 2 sensors. Zat ik echt te twijfelen om een bod te doen. Ik had het op mijn toen slechts 4 jaar oude sedan en zou het er best weer op willen. Weet iemand trouwens of het ook achteraf in te bouwen is?
Groeten Rob
Groeten Rob
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 21:15 #1162036
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic drie sensoren
Hallo Rob
Het aantal sensoren wil niet altijd iets zeggen. Het ABS op de 700/900/90 werkt ook maar het drie sensoren. Naast de sensoren bij de voorwielen wordt het snelheidssignaal gebruikt, dat ook naar de snelheidsmeter gaat.
Groetjes
Mathy
Het aantal sensoren wil niet altijd iets zeggen. Het ABS op de 700/900/90 werkt ook maar het drie sensoren. Naast de sensoren bij de voorwielen wordt het snelheidssignaal gebruikt, dat ook naar de snelheidsmeter gaat.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2007 21:43 #1162037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ABS
Alle wielen hebben dan wel een aparte leiding, toch worden de achterwielen tegelijk aangestuurd. De computer kijkt naar de toerentalopnemer op de aandrijfas en regelt de remdruk naar beide achterwielen TEGELIJK bij. Dus ook als maar 1 wiel dreigt te gaan slippen. De beide voorwielen worden wel apart geregeld, dus alleen het wiel wat dreigt te gaan blokkeren wordt minder beremd. Naast een kostenaspect is dit ook en beetje gedaan om de boel bestuurbaar te houden. Als beide wielen aan een zijde in inkeer minder zouden remmen, wil de auto naar de andere kant. Bij ESP wordt wel elk wiel apart aangestuurd, en wordt juist gebruik gemaakt van het willen draaien van de auto. Maar daar heb je slimme electronica voor nodig en die bestond in de geboortejaren van onze Volvo's nog niet!
Rob (een andere Rob dan hierboven)
Rob (een andere Rob dan hierboven)
Moderators: Jerry Stam