De motor..

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2007 23:06 #1156565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en de oude 6 pitters dan?
Heren Volvo kenners,
Geen woord over de B30 A en de B30 E ???????
Groet,
Ad
740 estate '90 , 164 '71
p.s. Is de 5 pitter ( de roffel) geen halve Yamaha 10 pitter????
Dacht 't eigenlijk wel.
Volgens mij is dit een overblijfsel van de deelname van Volvo aan de F1.
Die bestond uit het mee financieren van de Yamaha 10 cilinder met als doel een "roffel" voor de 850
Dit lijkt me ook logisch , mede omdat een goede 5 pitter altijd een halve 10 pitter is.
De configuratie van een 6 cilinder is zo anders dat je niet zomaar een cilinder er af kunt laten.
Maar, ik kan het natuurljk fout hebben.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 09:39 #1156750 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grote broertje
De B30 is gewoon het grote broertje van de B20 blokken. 4, x 0,5 liter (B20) en 6 x 0,5 liter(B30). Distributie van de B20 en B30 is bijv. gelijk.  

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 11:09 #1156758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motoren
Hallo
Vraag me alleen af waarom volvo de domme fout gemaakt heeft door vanaf 2000 de 2.4 motoren te plaatsen in de s70 en s60 etc.
Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters meer en zijn ook niet op een normale manier te stellen.....
Wel hebben ze standaart 20v met variable kleptiming.
Op lpg is het wel een groot nadeel dus dat er geen hydraulische stoters meer inzitten.
Maar nogmaals waarom ???
 
Gr Chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 13:52 #1156774 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B30
dat de B30 een 1,5 x B20 is dat weet ik ook wel.
Ik heb immers zelf een B30 a
Maar dat neemt niet weg dat de B30 motoren toch echt serieuze 6 pitters zijn die in het oude Volvo rijtje thuis horen.
 
Groet,
Ad
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 15:26 #1156782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B30
Klopt de B30 hoort echt in het rijtje thuis en is zoals een redblock hoort te zijn, lompsterk en bijna onverslijtbaar.
Van brekende distributie riemen heeft hij ook geen last vanwege de tantwieloverbrenging.
Er rijd in Nederland zelfs een 164 rond omgebouwd naar cabrio en met turbo aan de B30.
Mvg Jerry.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 17:34 #1156804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic volvo 165
En er moet ook nog een 165 rondrijden (een 164 met de kont van een 145 of een 145 met de neus van een 164). In ieder geval een stationcar versie met een 164 neus en blok.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2007 19:44 #1156838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bi-fuel

scaniar164 schreef : Hallo
Vraag me alleen af waarom volvo de domme fout gemaakt heeft door vanaf 2000 de 2.4 motoren te plaatsen in de s70 en s60 etc.
Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters meer en zijn ook niet op een normale manier te stellen.....
Wel hebben ze standaart 20v met variable kleptiming.
Op lpg is het wel een groot nadeel dus dat er geen hydraulische stoters meer inzitten.
Maar nogmaals waarom ???

Gr Chris

Da's een goeie en daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
En ook hoe de Bi-fuels zich houden van de S60/V70 2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD