De motor..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geen woord over de B30 A en de B30 E ???????
Groet,
Ad
740 estate '90 , 164 '71
p.s. Is de 5 pitter ( de roffel) geen halve Yamaha 10 pitter????
Dacht 't eigenlijk wel.
Volgens mij is dit een overblijfsel van de deelname van Volvo aan de F1.
Die bestond uit het mee financieren van de Yamaha 10 cilinder met als doel een "roffel" voor de 850
Dit lijkt me ook logisch , mede omdat een goede 5 pitter altijd een halve 10 pitter is.
De configuratie van een 6 cilinder is zo anders dat je niet zomaar een cilinder er af kunt laten.
Maar, ik kan het natuurljk fout hebben.
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vraag me alleen af waarom volvo de domme fout gemaakt heeft door vanaf 2000 de 2.4 motoren te plaatsen in de s70 en s60 etc.
Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters meer en zijn ook niet op een normale manier te stellen.....
Wel hebben ze standaart 20v met variable kleptiming.
Op lpg is het wel een groot nadeel dus dat er geen hydraulische stoters meer inzitten.
Maar nogmaals waarom ???
 
Gr Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb immers zelf een B30 a
Maar dat neemt niet weg dat de B30 motoren toch echt serieuze 6 pitters zijn die in het oude Volvo rijtje thuis horen.
 
Groet,
Ad
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Van brekende distributie riemen heeft hij ook geen last vanwege de tantwieloverbrenging.
Er rijd in Nederland zelfs een 164 rond omgebouwd naar cabrio en met turbo aan de B30.
Mvg Jerry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Da's een goeie en daar ben ik ook zeer benieuwd naar.scaniar164 schreef : Hallo
Vraag me alleen af waarom volvo de domme fout gemaakt heeft door vanaf 2000 de 2.4 motoren te plaatsen in de s70 en s60 etc.
Deze motoren hebben geen hydraulische klepstoters meer en zijn ook niet op een normale manier te stellen.....
Wel hebben ze standaart 20v met variable kleptiming.
Op lpg is het wel een groot nadeel dus dat er geen hydraulische stoters meer inzitten.
Maar nogmaals waarom ???
Gr Chris
En ook hoe de Bi-fuels zich houden van de S60/V70 2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.