De Straatvolvo alias straathond maakt plaats voor de Volvo van adel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 10:52 #1153538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Exclusief dan!
Hiermee heb je dan inderdaad een Exclusive te pakken, wes er maar zuinig op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 11:19 #1153540 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Level 3

Kristof E. schreef : Je hebt de enige Volvo van dit soort in Nederland. Dat is geen grap. Er rijden nog wel een stuk of 40 meer van die langere 960's rond, maar met jouw uitrustingsniveau en motortype ben je de enige. Je hebt ook meteen de duurste van alle 960's in Nederland (tenminste, op het gebied van aankoopprijs).

Zonder enige afbreuk te willen doen aan de wagen van Ron weet ik zeker van 1 exemplaar level 3.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 11:28 #1153542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

hlambrechts schreef : 1 exemplaar level 3

Hmm ... In Nederland en op kenteken?

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 11:59 #1153544 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic ?

Kristof E. schreef :

hlambrechts schreef : 1 exemplaar level 3

Hmm ... In Nederland en op kenteken?

Waarom niet?Waarom twijfel?
Je maakt me wel nieuwsgierig Kristof. Hoe weet je dat er bv maar 1 exemplaar van de 960 level 2 zou rondrijden in Nederland?
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 12:13 #1153546 door V700 register
In het kort, en om alle twijfel weg te nemen: ik zit hier op een database met voertuiggegevns van alle vertuigen die in Nederland een kenteken hebben, met uitzondering van bijzondere voertuigen zoals bijvoorbeeld staatsauto's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 12:14 #1153547 door V700 register

hlambrechts schreef : ]
Waarom niet?Waarom twijfel?

Was zeker niet de bedoeling om je in twijfel te trekken, eerder een verkorte vraag van "Ik wil meer info" !

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 12:34 #1153551 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic Discretie...
Beste Kristof,
Ik vraag me dan af of er maar 1 executive ingeschreven staat in Nederland, wat natuurlijk niet is, of dat er ook al dan niet het level genoteerd is in die databank? En dat je daardoor kan zeggen dat er maar 1 met level 2 aanwezig is in Nederland (op kenteken dan toch).
Verder neem ik je twijfel niet kwalijk, ik maak me niet snel druk in m'n hobby.
Meer info?Van verschillende mensen krijg ik informatie over hun voertuigen omdat ze weten dat ik niet altijd alles aan de grote klok hang. Zonder toestemming van de eigenaar kan ik deze info niet altijd zomaar in het openbaar gooien.Dank voor het begrip.
Groeten.Hedwig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 14:10 #1153556 door V700 register
Hedwig,

Geen probleem. Ik kan niet zien welk "level" er aan een 960 vasthangt, wel wat de BPM is geweest op dat voertuig. En op basis van de BPM kan ik dan ongeveer terugrekenen wat die bij verkoop waard moet geweest zijn.

De verlengde 960's zijn te herkennen aan een hoger basisgewicht en de enigen die boven het gewicht van 1490 zit, wat het gewicht van een standaard 960 is, zijn de langere versies. En die van dit draadje is daarbij de duurste die er is. Misschien dat die "level 3" toch goedkoper was? Of was dat misschien een Estate? Want er zijn ook een paar lange Estates in omloop.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 15:18 #1153561 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens www.volvo760.de
Op het gevaar af nog meer verwarring te zaaien hieronder mijn ontdekking op Internet.
Volgens deze site <a href=" www.volvo760.de/daten/id/id.php "> www.volvo760.de/daten/id/id.php  zou het gaan om een B6304F1 EU/AS motor. Deze motor levert 150Kw/204Pk. Deze zit ook in mijn Volvo 960 3.0. Deze motor zou met een airpump zijn uitgerust volgens de VIN decoder. Deze motor is geproduceerd van 1991 tot en met 1998.
De B6304F2 (1997 en 1998) motor levert 132 Kw/180 Pk en is uitsluitend in de S/V90 geplaatst.
Verder is er (nogmaals volgens genoemde site) een B6304G, die is geproduceerd van 1991 tot en met 1998. Deze levert 150Kw/204Pk. Deze motor is geplaatst in de 960 en S/V90.
En tot slot is er nog de B6254G, met 125 Kw/168Pk, is geproduceerd van 1995 tot en met 1998 en is geplaatst in de 960 2.5 en de S/V90.
Een B6304FS wordt in deze lijst niet genoemd.
Overigens ook niet op deze site: <a href=" www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN/vin81-96.htm "> www.vlvworld.com/indexframe.html?VIN/vin81-96.htm .
Het is maar net welke lijst betrouwbaar is lijkt het wel.
Wat mij betreft genoeg aandacht voor het vooronder. De koets die ermee wordt voortgewogen vind ik veel mooier om naar te kijken.
Groeten,
Gerard

• Hedwig Lambrechts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-01-2007 19:39 #1153575 door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic de verschillende levels

Kristof E. schreef : Hedwig, Geen probleem. Ik kan niet zien welk "level" er aan een 960 vasthangt, wel wat de BPM is geweest op dat voertuig. En op basis van de BPM kan ik dan ongeveer terugrekenen wat die bij verkoop waard moet geweest zijn. De verlengde 960&#39;s zijn te herkennen aan een hoger basisgewicht en de enigen die boven het gewicht van 1490 zit, wat het gewicht van een standaard 960 is, zijn de langere versies. En die van dit draadje is daarbij de duurste die er is. Misschien dat die "level 3" toch goedkoper was? Of was dat misschien een Estate? Want er zijn ook een paar lange Estates in omloop.

De Executive (=lengte 502 cm) bestaat alleen in de Sedan uitvoering.De verschillen tussen de verschillende levels zijn:level 1: zitbank achter (5 plaatsen)
level 2: twee aparte zetels achter, electrisch verstelbaar en verwarmd (4 plaatsen)
level 3 : level 2 +koelboxextra leeslampen achterhoedenplank met ledermiddenconsole achter met houtinlegaparte klimaatregeling achterzonnegordijn voor achterruit, electrisch bediendversterker (4x45W) en equalizer
Welke zou de duurste zijn?
Van de executive bestond er ook nog een "armoured" uitvoering.
De nog langere (565 cm) uitvoeringen werden limousines genaamd.
Groeten.Hedwig  
Edit: de level 3 die ik ken staat geboekt voor een BPM van € 20343, zegt dat iets?        

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC