Naam Volvo en type aanduiding verwijderen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 09:19 #1056744 door V700 register
Naam Volvo en type aanduiding verwijderen? is gemaakt door V700 register

<div>Hallo Volvo fan�´s,</div>
<div></div>
<div>Door te surfen op het net stuit je op verschillende Volvo site�´s. Er zijn Volvo fanaten die de embleem Volvo en bijvoorbeeld de type 940 GL verwijderen. Met als reden, zo komt het koetswerk (model) beter tot zijn recht.</div>
<div>Persoonlijk vind ik de wagen er dan kaal uitzien.</div>
<div>Wat is jullie mening?</div>
<div></div>
<div>Groeten Roelof.</div>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 14:32 #1146141 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic type plaatje
&#160;
Kijk Roelof : 518 achter op je BMW station staat een beetje lullig. Net als 315 of zoals bij MB C160.
Aan de andere kant zou ik liever geen 3.0 24V achterop hebben. Stel je voor dat ze denken dat je een elektrische auto rijdt.
Anderzijds herkent de echte liefhebber inderdaad de koets waarin gereden wordt. Het typeplaatje doet dan niet terzake. Het heeft weer met smaak te maken en die is nog steeds subjectief. Maar toch: de krulletters van de eerste serie vind ik juist weer erg mooi. Er rijdt ergens een postbode rond met krulletters ...
&#160;
&#160;
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 17:21 #1146150 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Maar &#39;gewoon&#39; 940 kan toch wel in mijn beleving.. </font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Met groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">Henk</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif" size="2">940 2.3 I.C. Estate &#39;97</font>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 17:31 #1146153 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Type plaatje
Hallo Mark

MSuidgeest schreef : Aan de andere kant zou ik liever geen 3.0 24V achterop hebben. Stel je voor dat ze denken dat je een elektrische auto rijdt.Anderzijds herkent de echte liefhebber inderdaad de koets waarin gereden wordt. Het typeplaatje doet dan niet terzake.

Veel mensen interesseren de letters achterop niet.  Maar de liefhebber ziet graag welke motor erin ligt.  Ik in ieder geval wel.Een auto die helemaal op elektriek rijdt, herken je ook zo wel.  Maar de nieuwe hybride (elektro- en ottomotor) aandrijving is een mooi systeem.  Ik zou best naast de B234F een elektromotor willen hebben.  Welke boordspanning die auto&#39;s gebruiken, weet ik niet.  Maar als ze straks de nokkenassen gaan vervangen door elektromagneten, dan moet de boordspanning omhoog naar 42 Volt.GroetjesMathy 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 20:04 #1146161 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder is meer
Roelof,
&#160;
Als enthousiast Shaver, kan ik alleen maar zeggen minder is meer, hoe minder rommel er aan de buitenkant van een voiture gemonteerd is hoe mooier het originele model eruit komt, ik heb al diverse auto&#39;s geheel ontdaan van alle overbodige zooi zoals sierstrippen deurklinken dakgoten en dus zeker ook typeplaatjes en ik kan alleen maar zeggen, het knapt er echt van op.
&#160;
Groeten,
               Co.
&#160;
Co van der Vliet (740 turbo estate 1988 )Lidnr 303

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 20:34 #1146163 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met typenummers en volvo
Met typenummers en volvo erop vind ik toch het mooiste en origineelste ,als ik een auto had zonder kwamen ze er direct weer op :D
&#160;
940 2.3i GL LPG 09-&#39;91

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2006 23:46 #1146184 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Orgineel zonder
Je kon en kunt je Volvo ook al af fabriek zonder belettering laten afleveren. Het verwijderen van stootstrips vind ik persoonlijk juist afbreuk doen aan de lijnvoering. Er is echter één stootstrip die ik ronduit lelijk vind en dat is de achterste strip, liggend op de bumper, bij het laatste model 965/v90. Het lijkt net of ze niet met de uitlijning van de bumper uitkwamen en nog maar even een stripje erbij hebben geplakt. Wordt hierdoor een erg druk en propperig hoekje.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2006 10:14 #1146190 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic strips
<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">Dat kan met alle merken Marco.</font>
<font face="Tahoma">Dat het bij de laatste 90-ers niet zo mooi uitkomt, heeft te maken met het feit dat de bumpers kunnen bewegen. Ze zijn ontworpen om een botsing te weerstaan van ongeveer 7 km/h. Hierdoor moet de chromenstrip die erop ligt wel kunnen meebewegen, anders gaat deze kapot.</font>
<font face="Tahoma">Kijk meer eens naar de bevestiging van de bumpers : er zit een veer constructie ingebouwd precies op de plaats waar de bumper met een stuk staal vastzit aan het chassis.</font>

<font face="tahoma,arial,helvetica,sans-serif">
Mark I
</font>
<font face="Tahoma">The needs of the many outvie the needs of the few!</font>

• Marco
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2006 15:11 #1146218 door Marco
Beantwoord door Marco in topic Dipje in de ontwerpfase
Bewegen doen de bumpers al meer dan dertig jaar bij Volvo middels de twee aangebrachte schokdempers en geleide railtjes op de zijkanten. Maar schijnbaar werd er nu bij het ontwerp even niet erg scherp gereageerd op dit gegeven.
De voornaamste oorzaak zit hem volgens mij in het wegvallen van de vouwlijn op de carrosserie, welke bij de eerdere types boven de stootstrips langsliep. Dit is in stapjes gegaan. Liep deze lijn bij de eerste modellen 700 sedan en estate nog over de gehele carrosserie. Bij het eerste model 900 sedan loopt hij alleen nog tot aan de achterbumper, daar de achterbumper al is verbreed en zo in lijn ligt met de vouwlijn. Om het volledig wegvallen bij het laatste type 900 te compenseren, zijn de strips en voorbumper breder geworden.
De vouwlijn liep bij het oudere model 900 estate nog steeds helemaal van voren tot aan de achterlichten door. Ja als je er nu voor kiest deze lijn te laten vervallen zit je met een probleem bij de estates. Ivm de achterklep van de laadruimte bij de estate moest de bumper op die plek lager zijn. Maar aan de zijkanten had deze, met behoud van het beweegbaar zijn, denk ik wel gewoon de dikte van de sedan kunnen krijgen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-09-2006 13:49 #1146376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic storend
persoonlijk vind ik het ook minder en het dient geen enkel doel in mijn ogen. Waarom zou je in hemelsnaam willen weten wat voor motor er in een auto van een ander ligt? En zo ook voor het type. Het merk lijkt me in ons geval überhaupt geen raadjeplaatje.
Is mijn vraag: hoe krijg je ze eraf? Is daar een trucje voor, of moet ik gewoon accepteren dat het erop staat?

<sup>Martijn (lidnr 577, V90<font size="2">-B6304F2</font>)</sup>

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC