Amsterdam - Beijing: bijna 18000 kms.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2006 20:33 #1143903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Wie sloeg................

struis schreef : Wie sloeg nou wie voor z'n kanis in Peking? (deelnemer sloeg organisator) volgens het AD van zaterdag.

De dader is niet bekend, de ontvanger was Jan Vermeer, degene die beschuldigd werd van het verduisteren van iets van 4 ton in euro's waardoor de deelnemende equipes op het laatte moment nog even 25.000 euro konden bijlappen.
Hierdoor vertrok de karavaan niet met 100 deelnemers maar met 84.

Maarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2006 21:56 #1143910 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Dat slaat..........

Andre Struis - lid 514 945 LPT + CHIP
Je zal net van je laatste geld al een jaar aan je auto hebben liggen sleutelen, moet je nog even 55000 gulden bijlappen...................
Wat me ook opgevallen als je de uitzendingen op internet bij RTL terugkijkt; het aantal bedrijven waardoor dit programma mede mogelijk is gemaakt (in de aankondiging) slinkt naarmate de finish nadert. Abus en Breedveld Staal zitten er niet meer bij (toevallig verkopen ze beide kranen, vrienden?)

Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 00:11 #1143925 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Breedveld?
Breedveld stond voor zover ik weet garant voor aanzuivering van nog eventuele tekorten die zouden optreden nadat de deelnemers hun extra bijdrage gelapt hadden. En als ik goed ben ge�¯nformeerd zijn zij ook degenen die hebben gezorgd voor een fonds waardoor minder draagkrachtigen toch nog meekonden.
Overigens schijnt Jan Vermeer niet zozeer geld achterover gedrukt te hebben of anderszins verkeerd gehandeld te hebben. Mijn informatie is dat een grote sponsor (voor een h�©�©l fors bedrag) zich op het laatste moment heeft teruggetrokken, waardoor er ineens financi�«le problemen ontstonden. In dat geval kan je Jan Vermeer alleen verwijten dat hij niet zo slim heeft gehandeld dat zoiets voor kan komen.
Maar goed, de monstertocht (het mag de naam rally wat mij betreft toch niet echt hebben) is weer voorbij. Ik ben benieuwd naar de verhalen van mijn zwager, als hij weer terug is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 00:13 #1143926 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Breedveld?

eottevanger schreef : Ik ben benieuwd naar de verhalen van mijn zwager, als hij weer terug is.

Wie was dat?
Welke equipe?
Wat voor wagen?

Maar Los van het afhaken van een grote sponsor wordt Jan Vermeer beschuldigd van het onttrekken van gelden. Of dit klopt weet ik niet, maar dat wordt wel verkondigd in de media.

Wat trouwens wel leuk is dat je op het einde ook wat meer van de overige equipes te zien krijgt.
Maar dat valt weer niet goed bij de 6 equipes die voor "extra exposure" 50000 euro extra hebben neergelgd. Beemsterkaas zou mogelijk juridische stappen overwegen.

Ik denk dat er onderhuids wel wat rommelt maar ik vond het leuk om te volgen en zou best wel eens aan zoiets deel willen nemen als ik het geld had/bij elkaar kon krijgen

Maarten

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 01:30 #1143931 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Breedveld

Nog zo'n link: in het gulden tijdperk kon je voor nieuw staal (als uiteindelijke verwerker tot een product) ongeveer een gulden/KG rekenen, nu een Euro/KG; oorzaak die Chinezen trekken het staal van de markt..........................Die staal-handelaren wilden gewoon op reis
Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van je zwager!
Er zijn ook deelnemers die naast het filters schoonmaken/vervangen (slechte/vuile benzine) gewoon niks gesleuteld hebben. Die komen niet in beeld!
Maar dat vindt ik echt een prestatie!

Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 17:17 #1143960 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic moel foempen

HHHHH De Rijke Brallers gewoon goed genaaid....
GOGOGOGOGOGO!

Een woedende deelnemer sloeg de omstreden organisator Jan Vermeer gisteravond ferm in het gezicht. Hij had genoeg van zijn aanwezigheid tijdens de monstertocht die op 15 juli vanaf de Dam startte met 84 klassieke auto's. Vermeer wordt financieel wanbeheer en malversatie met de inschrijfgelden verweten. Zijn bv werd tijdens de rally failliet verklaard. Een curator buigt zich momenteel over de zaak. Initiatiefnemer Vermeer mocht mee op voorwaarde dat hij een dag vooruit zou rijden en zich niet of zo weinig mogelijk zou laten zien. "Die afspraak schond hij al vanaf het begin", aldus advocaat Paul Schaink, die meerijdt met zijn Bentley. " Wederom is duidelijk dat er met hem geen afspraken gemaakt kunnen worden."

Twee weken geleden voorkwam een compromis met schuldeisers het faillissement van Ultimate Events BV, het bedrijf van rally-organisator Jan Vermeer uit Oisterwijk. Acht equipes die aanvankelijk zouden deelnemen aan de rally met oldtimers van Amsterdam naar Peking namen genoegen met terugstorting van in totaal 150.000 euro, een deel van hun inschrijfgeld. Met dit vergelijk voorkwamen zij dat de rally nog voor de start in de problemen zou komen.

Onderzoek
De rechtbank in Den Bosch heeft donderdag alsnog het faillissement uitgesproken, nu op verzoek van een tweede groep van (nu vijf) gedupeerden die thuisbleef maar achter het net viste. De vijf konden tot nu toe naar hun inschrijfgeld fluiten.De rally met klassieke autoââ?¬â?¢s die vorige week in Amsterdam van start ging is in volle gang. Gisteren had curator mr. Louis Deterink uit Eindhoven contact met organisator Jan Vermeer in Turkije. Vermeer heeft de zaak financieel in het honderd laten lopen en hij wordt verdacht van financiÃ?«le malversaties. Deterink zegt een diepgaand onderzoek in te stellen naar de administratieve handel en wandel van het eenmansbedrijf van de rally-organisator. Hij zegt te hopen dat hij de vragen kan beantwoorden ââ?¬â?¢hoe het zover heeft kunnen komen, waar het geld is gebleven en of het goed is verantwoordââ?¬â?¢. Deterink: ââ?¬Å¾Stopzetten van de rally op dit moment betekent dat ik er 85 schuldeisers bij krijg die elk zoââ?¬â?¢n 60.000 euro hebben betaald. Dat lijkt me ook niet in het belang van de boedel.ââ?¬Å?De curator noemt het ook cruciaal voor de deelnemers aan de rally, dat Vermeer die de route heeft uitgestippeld bij hen blijft. De rally duurt nog twee weken. ââ?¬Å¾Vermeer naar Eindhoven ontbieden zou de continuÃ?¯teit van de rally ook in gevaar brengen.ââ?¬Å?Deterink bevestigt dat de groep van acht equipes die eerder het faillissement van Ultimate Events aanvroeg in totaal 150.000 euro inschrijfgeld heeft teruggekregen. Zij hebben het hardste geblaft en de organisatie met de rug tegen de muur geplaatst.ââ?¬Å? De curator deelt ââ?¬â?¢de visie van de tweede groep gedupeerden dat zij gelijk behandeld moeten wordenââ?¬â?¢. Hij acht het niet uitgesloten dat zij alsnog een betaling tegemoet kunnen zien.
en een andere reactie:
Derk van Wijk 14-8-2006 9:52:28Wij hebben al eens in het verleden met de heer Vermeer (en zijn gevolg) te maken gehad en zijn �©�©n keer (en gelijk de laatste) mee geweest met een door hem georganiseerde rally door de Alpen. Later, tijdens de rally's van Frits Wessels van de NRS (die wel goed georganiseerd zijn) bleek ons dat Vermeer gewoon alles van hem had na-aapt, alleen met weinig stijl en kwaliteit maar wel met veel kapsones. Tijdens deze rally werd er al uitgebreid onder de deelnemers over gesproken dat Vermeer al een eerder faillissement had gehad. Toen wij jaren later dan ook hoorden dat hij een rit naar Peking zou gaan organiseren en de hoogte van het inschrijfgeld hoorden, hadden wij gelijk al een idee hoe het zou gaan aflopen met de rally en de gelden... Diverse potenti�«le deelnemers hebben we voor die tijd tijdens andere rally's gesproken en voorzichtig geprobeerd te waarschuwen voor deze man en zijn praktijken. Nou, het was allemaal tegen dovemansoren. Zo'n leuke en aardige man was vast ook heel betrouwbaarâ�¦.

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 20:00 #1143969 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Wel weer

Wel weer iets nieuws;
We hadden al "drek"race, nu hebben we er ook "'kak"rally bij................

Andr�©

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2006 22:19 #1143979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zwager
Geen equipe, geen wagen. Nou ja, wel een wagen: een Hyundai. Van de organisatie (met dank aan Hyundai). Want deel uitmakend van de 'staff'. Marshall en jurylid, dat was z'n functie. Regelmatig in beeld bij het inlezen van de electronische gegevens van de deelnemers aan het eind van de rit. Van Koningsveld is de naam. Wim van Koningsveld. Rijdend met Go Wammes, met wie hij overigens ook de London-Sydney rally heeft gereden met een Rover P5B.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2006 11:51 #1144694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor wat hoort wat.......
Voor wie zich heeft afgevraagd waarom het ene team nou zoveel meer in beeld kwam dan het andere team (en sommige teams helemaal niet, tenzij hun auto in de fik vloog o.i.d.): kwestie van voldoende geld betalen.......
Vandaar dat bijvoorbeld de twee Saab-mutsen zo frequent in beeld kwamen. Niet omdat ze nou zo bijzonder waren of omdat ze zo goed presteerden. Nee, omdat ze een heleboel geld hadden betaald om vaak in beeld te komen........
Inderdaad, een rijke lui's-rally!

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-08-2006 20:19 #1144725 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vandaag in het AD

Ook in hoger beroep is Ultimate Events BV failliet verklaard.
Jan Vermeer had +/- 1,35 miljoen Euri's in z'n zak laten glijden.
Volgens eerdere berichten had tie hier onder andere, oudere auto's voor gekocht.
Ook een oudere Volvo, dus dat dan wel weer positief.

Andr�©

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC