Vraagje, niet boos worden ;-)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 00:29 #1139086 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic niet nieuwsgierig, maar wil wel alles weten!
Hallo Boris,
Antwoord op je eerste vraag: ik ben 47 jaar jong.
Op mijn twintigste reed ik mijn eerste volvo, een 340. Daarna via de 240 een 740, toen een 940, daarna een uitglijder naar een 850, toen weer een 940 en nu bezig aan mijn tweede S90, voor mij de ultieme volvo. Als priv�© auto nog een hele mooie 740 uit 1991.
Aangezien ik uit een eeuwenoud schippersgeslacht afkomstig ben, heb ik eerst de Rijn met al zijn zijrivieren bevaren en alle andere waterwegen in Europa waar ik met mijn schip kon komen. Maar toen er kindertjes kwamen, heb ik het varen opgegeven en ben aan de wal gegaan. Eerst een aantal jaren bij een scheepvaartonderneming gewerkt als bevrachter, gecombineerd met het berederen van mijn eigen schepen. In 1995 heb ik samen met een compagnon een eigen scheepsmakelaardij opgestart en dit is nog steeds mijn dagelijkse werk. Daarnaast heb ik nog steeds twee eigen schepen. Het bloed kruipt immers waar het niet gaan kan.
Als hobby heb ik natuurlijk het merk Volvo, ben sinds vorig jaar voorzitter van deze gezellige club en ik houd mij in de resterende schaarse vrije tijd bezig met m'n oldtimertjes, te weten een DAF 55 marathon uit 1971( de auto waar ik mijn mobiele carri�¨re ben begonnen en een Nederlands produkt om heel trots op te zijn) en , volgens sommige clubleden erg fout (ha,ha) heb ik ook een grote voorliefde voor het merk met de ster. Maar de 280SE (w116) uit 1974 en de 380SL(r107) uit 1982 zou ik niet graag willen missen.
Op m'n pincode na weet je dus nu toch wel veel en ik hoop dat je nieuwsgierigheid ( in positieve zin bedoeld, hoor) hiermee gestild is.
Groeten, Jan
Life is too short for bad cigars

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 05:42 #1139090 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Henk Dalhuisen 39

Hallo
Henk Dalhuisen 39 jaar ,en sinds m,n 21ste zijn Slurpje ( 760GLE)en ik al vrienden.
Toen ik Slurpje mocht overnemen van z,n Duits/Nederlandse eigenaar,was hij 6 jaar jong en al 3de hands.
We hebben hem maar gauw weggehaald uit Duitsland en zo ben ik de eerste eigenaar hier in Nederland.
Volgend jaar Juni wordt Slurpje 25 jaar.We kijken er met plezier naar uit.!!
Groeten �»�»t Epe
De Dalhaussertjes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 07:52 #1139092 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna 33...

Mijn eerste Volvo was een matzwarte 142 zonder bumpers, en met ontzettend veel gebreken...maar hij deed het wel altijd! Ik denk dat ik 27 of 28 was toen ik die voor het eerst reed.
En wat de gemiddelde Volvo bestuurder doet weet ik niet, ik ben zelf bouwkundig ingenieur, werk bij de gemeente als projectinspecteur (inderdaad: ambtenaar) en ben daarnaast muzikant (gitarist) in een band.

Wouter van Pernis
Lidnummer 718
Volvo 740 2.3 GL
blackline1989automaatB230Flpgblauw-metallic

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 08:37 #1139093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik kan Siang niet alleen laten staan.......
.... want tot nu toe lijkt hij de enige 50-er.
Wel, ik ben 51. Voor het uitrekenen van de gemiddelde leeftijd van EEN Volvo-rijder wens ik je veel succes, want ik ben op mijn 18e begonnen met een Amazon. Die heb ik helaas maar een jaar gehad, toen werd onderhoud te duur. En ik ben pas in 2003 weer Volvo (toen een 740) gaan rijden.
Wat ik doe? Nu niets meer, helaas, als WAO'er, maar voorheen was ik organisatie-adviseur en project manager.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 10:05 #1139097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic interessant survey
Hier komt de volgende:

Ik ben Koen Van Braeckel (belg!!), 29 jaar en heb mijn 760 van mijn 27ste. Op mijn 25ste heb ik een 740 gehad. Tussen mijn 23ste en 25ste heb ik met een Citroen BX gereden, maar die heb ik perte total (ofte in het hollands: total loss) gereden. MAAR, mijn eerste Volvo die ik heb gereden was van mijn ouders en toen was ik 21 en betrof het een 360. Ik ben nu PhD-student aan de universiteit van Groningen in het vakgebied neuropsychologie.

Het zou leuk zijn moest je de gegevens in een XLS-spreadsheet verzamelen en overzichtjes maken en die dan op deze websaait zetten. Misschien kan je je laatste vraag scoren als 'niveau van opleiding' en daar heb ik van mijn collega's uit sociologie een wetenschappelijk onderbouwd categorisatiesysteem voor... 't Hangt er maar van af hoe ver je wil gaan, he ;)))

Veel succes,

Koen

1990 witte 764 GLE - V6 PRV B280F-motor en AW72-transmissie - 180d km
De betaalbare Limousine!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 10:55 #1139101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn eerste Volvo

kocht ik toen ik 31 was : een 245 van 4 jr oud
ben nu bijna 51
beoefen sinds mijn 24e de advocatuur op een gezellig, laagdrempelig kantoor in Tilburg

H
745 T '88

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 11:30 #1139103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een van de jongste

[*]Hou oud is de gemiddelde Volvo bestuurder ?
Ik ben 16 jaar oud (02-10-89) en kocht mijn eerste volvo toen ik 15 was (een 360 GLT).
In maart heb ik er nog een 740 Estate bijgekocht, dus bezit nu 2 volvo's. (morgen nog een, een GLT sloper).

[*]En op welke leeftijd reed jij je eerst Volvo?
De eerste volvo waar ik in reed was een XC70 D5 Gear tronic, dat was op 15 jarige leeftijd(wel op eigen terrein).Eerder heb ik nog wel in andere auto's gereden, maar nooit eerder een volvo.

[*]Wat doet de gemiddelde Volvo bestuurder?
Ben nu nog student, volgend jaar ga ik makeladij studeren;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 11:34 #1139104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een oldtimer.............

ben van het bouwjaar 1947, dus..........
heb mijn eerste volvo ( 740 estate) 1 1/2 jaar geleden gekocht, tot dit besluit kwam ik door een ongeval. (auto en inhoud waren waren zwaar gehavend).
rij sind 17 jaar stadsbus in Groningen
Groet,
Helmut
I hobs oda i hobs net

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 18:18 #1139121 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijna 35

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Hoi,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Ik ben bijna 35, mijn eerste eigen Volvo is mijn huidige. Die heb ik sinds november 2004.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Ik zit niet in de ICT. Ik ben ambtenaar.</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Edo</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif"><a href=" home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/ "> home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2006 18:30 #1139122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jose/Piet Piet ben ik

Jose/Piet
Piet ben ik (Piet den Hollander); Jose is mijn vrouw
Om de gemiddelde leeftijd maar wat op te kriken: ik ben 50 jaar. Ik ben arts en tandarts. Dus eens geen IT'er.
Ik ben begonnen met een 240 toen ik 23 jaar was. Heb sindsdien een witte 740 Turbo Diesel Intercooler gehad (wat een krachtpatser dat was!, 5 mensen met bijbehorende bagage de stubaier gletscher oprijden alsof de weg helemaal niet onder helling van 17% stond, helaas overleden aan een gescheurde radiateur met als gevolg daarvan een doorgeslagen koppakking). Daarna een 940 GL Sedan uit 1992 gehad. Deze op een gegeven moment ingeruild tegen een 850R. Nog altijd spijt van: niet van die 850R want daar scheur ik nog steeds met groot plezier mee rond maar wel van het feit dat ik de 940 ingeruild heb. Dus nu maar weer een 940 GL Estate erbij terug gekocht waar mijn vrouw in rijdt. Ook maar weer een 740 GL sedan uit 1990 aangeschaft waar mij zoon in mag rijden (19 jaar dus gemiddelde leeftijd gaat weer wat omlaag).
En........ last but not least heb ik me voor een paar honderd euro een een volvo 760 GLE uit jan 1983 aangeschaft die ik momenteel weer probeer tot leven te wekken. (heeft 10 jaar niet meer gelopen). Heeft dus 10 jaar buiten in de regen stil gestaan! en op twee roestplekjes na ziet hij er nog steeds uit alsof ie pas gespoten is. Hoe bedoel je kwaliteitsauto's?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC