Heb ik weer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 16:35 #1053585 door V700 register
Heb ik weer is gemaakt door V700 register

Kom ik terug van een gezellige klets/klusdag, rijd ik langs het kanaal ter hoogte van Nederweert en plots..... een rammel..... 6 lampjes gaan aan op het dashbord die normaal uit zijn onder het rijden.... motor gaat beroerd lopen..... met andere woorden: ER IS IETS MIS.
Stukje verderop gestopt bij de shell pomp.... motorkap omhoog en..... riem aan gort van de dynamo. Balen. Leuk klushe voor de sleuteldag, maar daar ben ik te ver vanaf inmiddels. Auto doet niks meer.
Ok�©, ANWB dan maar laten opdraven. Nieuw riempje erop, 12 euries afrekenen en we kunnen weer verder.
Zo zie je maar weer: Even niet opletten en je staat zelfs stil met onze betrouwbare boliede.
Al met al was het in Gemert weer gezellig als altijd.

Grtzzzz..... Henk vG

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-03-2006 17:16 #1133278 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Wees blij met de ANWB !!

Met de concurent was je afgesleept naar een garage en hadden ze je succes gewenst, en was je maandag de eerste, misschien.
Wytze

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 18:52 #1133283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blij dat ik rij

En daarom ben ik dus niet overgestapt naar route mobiel. Kwestie van kleine lettertjes lezen.
ANWB is gewoon een beproefd concept. Komen zelfs thuis als ik een 'platte' accu heb.

Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 19:26 #1133286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En op naam
En dan vergeet je nog het belangrijkste: De ANWB komt je helpen als je stilstaat. Of dat nou in een eigen auto is of die van je buurman of die van je werk. Pasje tonen en klaar.

Sterker nog: mijn vriendin heeft m'n ouwe pasje en die werd ook gewoon geholpen op mijn naam.

Bij routemobiel moet je per auto afsluiten. En idd dat wegslepen. Ze hebben alleen beunen in dienst die je liever niet ter plekke helpen want dat is gratis. Als ze je slepen krijg je waarschijnlijk ook nog stageld voor je kiezen :(

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 19:36 #1133287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yeah! ANWB

Yeah! ANWB forever!
Alhoewel ik mijn dochter laatst wel gelijk moest geven toen ze zei dat de ANWB-winkel wel erg truttig was. Maar ja, hoe leuk kun je 't maken met reisgidsen, fietsspulletjes en autobahnvignetten?
En dan die Kampioen. Iedere maand een test met de meest lullige karretjes. Allemaal even handig, behalve als je een eethoek moet vervoeren of je een kinderfeestje mag vervoeren. Dan heb je er opeens twee van nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 19:40 #1133288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bent gek dat je er blijft

dat is een veel gehoorde reactie tijdens die actie van RM. Op een gegeven moment begon ik er zelf ook aan te twijfelen. Ben wel blij dat ik gebleven ben.
Zijn er trouwens leden die ervaring hebben met RM t.o.v. ANWB? Ben daar eigenlijk wel benieuwd naar.

Grtzz.. Henk. - <sup>lid 634</sup> -
- <sup>945 </sup>-<sup> B230FK </sup>- <sup>G3</sup> - <sup>M90 </sup>- <sup>02/1996</sup> - <sup>werk Torslanda</sup> -

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 20:00 #1133290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar staat de anwb voor?

<div>
Waar staat de anwb eigenlijk voor.
Ik heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad en ik ben al jaren lid maar als je gaat kijken wat ze er allemaal bij doen dan (lijkt) het een goede organisatie.
Ik heb nu een stabilisator koppeling op de sleurhut van Stabifix en op de site van Stabifix staan wat minder goede berichten over de anwb.
Erg leuk leesvoer moet ik zeggen.
mvg Jerry.
</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 20:34 #1133293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB Met de reis en kredietbrief.

<div>Ik als Nederlander reis meer over de Duitsche wegen als de Nederlandse. Ik kan niet zonder de I.R.K.B. ( internationale reis en kredietbrief ). Zo strande ik een paar weken geleden met Bleautank langs de autobahn van Oldenburg richting Bremen de A28. Was op dat moment niet te reparen volgens de ADAC en moest op de autoambulance. Dat koste me normaal 142,32 euro, maar de reis kredietbrief coupon ingevuld en de desbetreffende takeldienst. ziet dit als cash. Mijn beurs bleef gesloten, dan ben je zeer tevreden met zo�´n kredietbrief. Ik vind de service net zo goed als onze Nederlandse ANWB. Ben 19 jaar lid en niet vaak nodig gehad, maar is wel een geruststelling in noodgevallen.</div>
<div>Dus voor mij ook langleve de ANWB en ADAC de algemene Duitsche automobiele club.</div>
<div></div>
<div>Met vriendelijke groet uit Oldenburg.</div>
<div></div>
<div>Roelof.</div>
<div></div>
<div></div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 21:42 #1133300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kredietbrief
Toen ik nog in Belgie woonde heb ik indertijd bij Touring Wegenhulp voor mijn reis naar Polen een dergelijke verzekering afgesloten.

In Duitsland bleek dat we de radiator van de CRX hadden vernield. Aan de afrit van de snelweg stonden we wat hulpeloos om ons heen te kijken toen de politie toevallig voorbij kwam. Die zijn gestopt en hebben voor ons de ADAC gebeld.

De ADAC heeft ons vervolgens naar een Honda garage gesleept (gratis) en vervolgens konden we voor 14 dagen een auto huren ... gratis ... De reparatie aan de Honda hebben we wel zelf moeten betalen (nieuwe radiator, nieuwe thermostaat, nieuwe ventilator etc) maar al met al hebben we veel geld bespaard met die verzekering. Dat is in principe dezelfde verzekering als je via de ANWB afsluit met de reis- en kredietbrief.

Routemobiel biedt dit niet aan onder het mom 'hoe vaak rij je in het buitenland en wat is de kans dat er wat misgaat'. Ik rij regelmatig in het buitenland, al is het maar naar m'n ouders in Belgie.

De ANWB maar gebeld en die zijn gewoon gekomen en gratis verholpen - zelfs al was het voor de deur. Andere keer stilgestaan in een ondergrondse garage met de Slopel (lichten laten branden, door stom toeval langs de passagierszijde uitgestapt en dan doet de zoemer het niet + van de Volvo gewend dat de lichten uitgaan als je het contact uitzet). Na een halfuur waren ze er - vriendelijk de batterij weer opgeladen. Hij heeft zelfs nog even gewacht tot ik uit de garage was om er zeker van te zijn dat de auto niet weer afsloeg.

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2006 21:43 #1133301 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geluk ...
bij een ongeluk! Blij dat het niets 'ernstig' was.

Volvo 940 B200FT 1992

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC