klusdag vragen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 16:12 #1133028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Duidelijk

Willem van Strik lidnr 328 schreef : De reden van de verplichting om onderdelen van de gastheer te gebruiken is me helemaal duidelijk (die kende ik overigens al) en is natuurlijk volkomen legitiem. Met betrekking tot gebruikte onderdelen moet gewoon nog een goed plan opgesteld worden. Het is goed dat binnen het bestuur te bespreken, het is misschien ook verstandig als het bestuurslid dat zaterdag aanwezig is, hierover ook eens met Carlo van gedachten wisselt.

Als ik zo brutaal mag zijn om Carlo dan als "Lijdend Voorwerp" te gebruiken,
dat is misschien wel een goed idee, maar we moeten wel streven naar regels die overal te gebruiken zijn, een aparte set regels voor Carlo en weer een aparte set voor Nordicar en ga zo maar door, is niet werkbaar.

We zijn te gast bij een sleutelbedrijf, welke zijn deuren voor ons opent, er is personeel aanwezig (en dat kost de baas ook geld), er is koffie etc etc.
Kortom, we hebben een set perfecte sleuteladressen en die willen we graag houden.
Dus we moeten geen gekke dingen gaan lopen doen.

Maarten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 16:23 #1133029 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Carlo
Hallo Maarten

Het gaat er niet om, om verschillende regels op te stellen voor verschillende bedrijven. Maar van alle "sleuteldaggastheren" is Carlo misschien het gemakkelijkst te bereiken. En hij is technisch adviseur van de vereniging. En ook in die hoedanigheid (als adviseur dus) zou je hem kunnen vragen wat hij er van vindt. Alle gastheren opbellen om even te vragen wat zij er als gastbedrijf van vinden is denk ik niet te doen. Maar Carlo (of een van de andere gastheren, de meneer van Hooftman bijvoorbeeld, die bij de ALV was) weet wat het als gastheer/voor een gastbedrijf is, om mensen te ontvangen en weet ook wat zijn/hun verwachtingen van zo'n sleuteldag zijn. Dat weet iemand van ons niet.

Groetjes

Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 16:25 #1133030 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Duidelijk
Daar staan we dan hetzelfde in. Ik bedoelde meer dat je Carlo als klankbord kan gebruiken, om te kijken wat de feitelijke grenzen zijn. Aan de andere kant heeft Nordicar natuurlijk een veel grotere voorraad gebruikte delen, en speelt het daar misschien eerder.
Ik ben het eens met een uniforme set regels. Aan de andere kant was er bij Jan Rooyens veel minder mogelijk met betrekking tot het bestellen of spontaan afnemen van onderdelen: hij had om te beginnen al niet zo'n enorme voorraad. Het is me toen niet gelukt meer geld kwijt te raken dan een gift voor de fooienpot...

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2006 16:27 #1133031 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Onderdelen

Wouter1973 schreef : Het lijkt mij redelijk als er per geval wordt bekeken wat wel en wat niet kan. Het aangehaalde voorbeeld met de HEMA olie klinkt mij als een bijna schofterige actie in de oren.

Het was een verzonnen voorbeeld (zodat vingerwijzen naar deze of gene niet mogelijk is), maar zoiets is dus in het verleden bij een van de sleuteladressen voorgevallen, en herhaling willen we voorkomen

Wouter1973 schreef : Het grote verschil met bijvoorbeeld de klussen die ik van plan ben (injectoren en sonde vervangen) is dat dit klussen zijn die net zo goed thuis voor de deur gedaan kunnen worden. Het levert geen afval op (ik neem de oude sonde gewoon zelf weer mee, evenals de injectoren) en ik gebruik eigen gereedschap. Het voordeel wat mij betreft om dit soort klussen eventueel op zo'n sleuteldag te doen is dat ik van anderen kan leren, en misschien kunnen anderen zelfs van mij leren. Ik misbruik dus geen brug of gereedschap om zo goedkoop mogelijk mijn reparaties uit te kunnen voeren. Dat is geenszins het beoogde doel, in tegenstelling tot het HEMA olie voorbeeld. Met andere woorden, ik kan mijn sleutel-klussen net zo goed buiten het hek van het terrein van Carlo uitvoeren, dat staat mij immers vrij, maar het lijkt me leuk om dat eventueel samen met anderen te doen.

Daar doe ik even geen uitspraak over.
Mijn persoonlijke mening is dat dit zou moeten kunnen, maar let wel, dat is een persoonlijke mening, geen bestuursstandpunt

Wouter1973 schreef : Ik kan me geheel vinden in de voorwaarde dat in beginsel met bij Carlo te kopen onderdelen gesleuteld gaat worden, maar ik vind ook dat er de ruimte moet zijn om naar redelijkheid (wellicht per geval te beoordelen) mogelijkheden te bieden gebruikte onderdelen te monteren.

Juist voor de redelijkheid en ter voorkoming van willekeur moeten we kijken of �©�©n en ander te vatten is in een setje leefbare en werkbare afspraken (regels klinkt ook weer zo streng en betuttelend)

Wouter1973 schreef : Bovendien ben ik absoluut niet te beroerd om wat geld te spenderen aan bij Carlo te kopen onderdelen die wellicht vervangen moeten worden. Ik heb onlangs een benzinedrukregelaar en luchtslang bij 'm gekocht.

Het gaat hier ook natuurlijk niet specifiek om Carlo Schmidt, alleen omdat daar nu net de komende sleuteldag is spitst het zich even op hem toe.

Wouter1973 schreef : Nieuwe injectoren zijn me echter iets te duur, zeker als nog niet geheel zeker is of het probleem dat ik heb met rijden op benzine daadwerkelijk aan de injectoren te wijten is.
Ik ben blij te horen dat er over gebabbeld gaat worden binnen het bestuur, en met de betrokken garage-houder, en ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Na de afspraken in het bestuur zullen we inderdaad dit ook voorleggen aan de betrokken garage houderS (meervoud dus)
We hebben sleuteldagen bij
  • Carlo Schmidt
  • Jan van Rooijen
  • Nordicar
  • Hooftman
  • en hoogstwaarschijnlijk ook een nieuwe adres, maar ik weet nog niet of dat al 100% rond is dus hou ik de naam voor me
In mijn optiek moeten de afspraken overal hetzelfde zijn.
Maar we zien elkaar zaterdag wel.
Maarten

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC