klusdag vragen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 08:16 #1132907 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: formulieren

web schreef : Discussie over de formulieren is nu toch te laat, ze moeten binnen 2wk v�³�³r de sleuteldag binnen zijn...

(kwam ik ook vorige week pas achter, toen eindelijk mijn planning voor dat weekend bekend was)

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

Je kunt ook naar de sleuteldag komen en ter plekke lid worden, volgens de regelementen geen probleem, dacht ik gelezen te hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 09:20 #1132909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Onderdelen

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Maarten, het is al op het forum genoemd. Hoe gaan we om met het monteren van gebruikte onderdelen? Moeten die ook van Carlo komen, of zijn daar mogelijkheden om zelf meegebrachte spullen te gebruiken? Ik kan me zo voorstellen dat Carlo niet alles daarin kan leveren, en het dus niet reeel zou zijn om dat dan te verbieden. Mijn idee zou zijn: uiteraard alle nieuwe en service-onderdelen moeten bij Carlo betrokken worden, maar gebruikte onderdelen worden per geval beoordeeld. Dus geen garanties geven dat het mag, wel de mogelijkheid openhouden dat het kan.

Ik zou graag het bovenstaande nog even onder de aandacht brengen. Ik wil zaterdag bij Carlo graag e.e.a vervangen, deels met gebruikte onderdelen (reeds in mijn bezit), deels met nieuwe onderdelen. Injectoren en lambda-sensor heb ik gebruikt reeds in mijn bezit, maar de rubberen ringetjes voor injectoren wil ik bij Carlo kopen, evenals een te vervangen deurschakelaar en misschien nog een gaspositie-schakelaar waarvan ik nog niet zeker weet of ie defect is. E.e.a. is afhankelijk van de diagnosis die ik zaterdag graag samen met andere leden zou stellen, in verband met problemen met rijden op benzine en koude start. Wellicht moet ik dit zaterdag ter plekke even voorleggen, of monteren van de genoemde gebruikte onderdelen toegestaan is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 11:48 #1132917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lid worden
Dat kan, maar ik was al een tijdje lid hoor ;) Sinds de vorige sleuteldag, ongeveer. Dus dat is het punt niet.

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 14:33 #1132935 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bestellen
Hallo Wouter

Hou je er wel rekening mee, dat Carlo niet alles heeft liggen?

Ik wil zelf ook een aantal dingen vervangen (en wat tweederhandsartikelen inbouwen) en heb daar gisteren toch maar even voor gebeld. Gelukkig hebben ze de conische rubbers van de wielophanging en de kabel die van de bobine naar de verdeler loopt (ja Eric, dat was dat onderdeel dat ik op de foto van Gregory zag) gewoon op voorraad. Maar hou er rekening mee, dat sommige dingen wat langer duren als ze bestelt moeten worden.

Het nummer en de route naar Carlo (Schmidt-Gemert) vind je op www.schmidt-gemert.nl

groetjes

Mathy

PS voor de heel nieuwsgierigen; de kabel die er nu op zit, staat me iets te strak.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 15:00 #1132936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Bestellen

Mathy schreef : Hallo Wouter Hou je er wel rekening mee, dat Carlo niet alles heeft liggen?

Uiteraard! Ik heb gewoon een lijstje van klusjes die nog gedaan moeten worden, ik kijk zaterdag wel wat er bij Carlo eventueel gedaan kan worden en de rest doe ik wel voor de deur, thuis. Mijn voornaamste doel voor zaterdag wordt toch niet zozeer het sleutelen (want dat lukt me best aardig tot nu toe), maar meer het delen van kennis en (de juiste) diagnose stellen. Bovendien zou ik graag onder wat andere motorkappen kijken ter referentie.
Als er daarnaast mogelijkheden zijn om meteen e.e.a. te vervangen dan doe ik dat uiteraard graag. Ik zie wel hoe het loopt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 15:46 #1132938 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere B200ET's?
Zijn er trouwens nog anderen met B200ET die naar de sleuteldag komen? Zou graag wat dingen vergelijken met de mijne, in de hoop het mengselprobleem te vinden.

Marcel
'87 744 Turbo, B200ET

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 15:59 #1132940 door V700 register

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Maarten, het is al op het forum genoemd. Hoe gaan we om met het monteren van gebruikte onderdelen? Moeten die ook van Carlo komen, of zijn daar mogelijkheden om zelf meegebrachte spullen te gebruiken? Ik kan me zo voorstellen dat Carlo niet alles daarin kan leveren, en het dus niet reeel zou zijn om dat dan te verbieden. Mijn idee zou zijn: uiteraard alle nieuwe en service-onderdelen moeten bij Carlo betrokken worden, maar gebruikte onderdelen worden per geval beoordeeld. Dus geen garanties geven dat het mag, wel de mogelijkheid openhouden dat het kan.

Willem,

we moeten hier binnen het bestuur eens goed naar kijken.
Tweedehands onderdelen zou niet zo erg hoeven te zijn, maar in het verleden is het voorgekomen dat mensen de remblokken van de brezan uit de kofferbak trokken en een can hema-olie en de oude troep via het gastadres lieten afvoeren (en dat kost ook geld).
Dat kan en mag de bedoeling niet zijn, en op zo'n manier raken we waarschijnlijk ook een aantal sleuteladressen kwijt, dus dat schiet dan weer niet op.

We zullen binnen het bestuur op korte termijn (1 april is de eerstkomende bestuursvergadering) daar eens serieus naar kijken.
Voor a.s. zaterdag moeten we maar even kijken hoe het loopt.

Maarten.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 16:18 #1132941 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Duidelijk
De reden van de verplichting om onderdelen van de gastheer te gebruiken is me helemaal duidelijk (die kende ik overigens al) en is natuurlijk volkomen legitiem.
Met betrekking tot gebruikte onderdelen moet gewoon nog een goed plan opgesteld worden. Het is goed dat binnen het bestuur te bespreken, het is misschien ook verstandig als het bestuurslid dat zaterdag aanwezig is, hierover ook eens met Carlo van gedachten wisselt.

Willem van Strik
<font color="#ff0000">moderator</font>
Volvo 764GLE 1985 B28E 250.275 km
Volvo 945GL 1990 B230FB LPG 397.583 km
While (!asleep()) sheep++;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 17:07 #1132951 door V700 register

[/quote]
Willem,

we moeten hier binnen het bestuur eens goed naar kijken.
Tweedehands onderdelen zou niet zo erg hoeven te zijn, maar in het verleden is het voorgekomen dat mensen de remblokken van de brezan uit de kofferbak trokken en een can hema-olie en de oude troep via het gastadres lieten afvoeren (en dat kost ook geld).
Dat kan en mag de bedoeling niet zijn, en op zo'n manier raken we waarschijnlijk ook een aantal sleuteladressen kwijt, dus dat schiet dan weer niet op.

We zullen binnen het bestuur op korte termijn (1 april is de eerstkomende bestuursvergadering) daar eens serieus naar kijken.
Voor a.s. zaterdag moeten we maar even kijken hoe het loopt.

Maarten.
[/quote]

Het lijkt mij redelijk als er per geval wordt bekeken wat wel en wat niet kan. Het aangehaalde voorbeeld met de HEMA olie klinkt mij als een bijna schofterige actie in de oren.
Het grote verschil met bijvoorbeeld de klussen die ik van plan ben (injectoren en sonde vervangen) is dat dit klussen zijn die net zo goed thuis voor de deur gedaan kunnen worden. Het levert geen afval op (ik neem de oude sonde gewoon zelf weer mee, evenals de injectoren) en ik gebruik eigen gereedschap. Het voordeel wat mij betreft om dit soort klussen eventueel op zo'n sleuteldag te doen is dat ik van anderen kan leren, en misschien kunnen anderen zelfs van mij leren. Ik misbruik dus geen brug of gereedschap om zo goedkoop mogelijk mijn reparaties uit te kunnen voeren. Dat is geenszins het beoogde doel, in tegenstelling tot het HEMA olie voorbeeld. Met andere woorden, ik kan mijn sleutel-klussen net zo goed buiten het hek van het terrein van Carlo uitvoeren, dat staat mij immers vrij, maar het lijkt me leuk om dat eventueel samen met anderen te doen.
Ik kan me geheel vinden in de voorwaarde dat in beginsel met bij Carlo te kopen onderdelen gesleuteld gaat worden, maar ik vind ook dat er de ruimte moet zijn om naar redelijkheid (wellicht per geval te beoordelen) mogelijkheden te bieden gebruikte onderdelen te monteren.
Bovendien ben ik absoluut niet te beroerd om wat geld te spenderen aan bij Carlo te kopen onderdelen die wellicht vervangen moeten worden. Ik heb onlangs een benzinedrukregelaar en luchtslang bij 'm gekocht.
Nieuwe injectoren zijn me echter iets te duur, zeker als nog niet geheel zeker is of het probleem dat ik heb met rijden op benzine daadwerkelijk aan de injectoren te wijten is.
Ik ben blij te horen dat er over gebabbeld gaat worden binnen het bestuur, en met de betrokken garage-houder, en ik ben benieuwd naar de uitkomst.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2006 18:30 #1132958 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch maar een formuliertje ingevuld

<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Beter te laat dan helemaal niet toch?</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif"></font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Groet,</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif">Edo</font>
<font face="verdana,arial,helvetica,sans-serif"><a href=" home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/ "> home.kabelfoon.nl/~edo/VolvoProject/

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC