Snelheid forum

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 09:55 #1132627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nedstat

Plaatje helemaal onderaan links op de pagina. Nedstat is inderdaad de oude naam.
Wat is een pageview? precies dat, letterlijk iedere pagina die uit de site komt. Let wel dat de meet methode met de nieuwe site anders is dan met de oude, mag je niet zonder meer vergelijken. Het gaat vooral om de trend ;-)
Johan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 10:27 #1132631 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijdrage
Mijn configs:
Windows 2000 Server
IE 6.0
Firefox 1.1

Windows XP Professional
IE 6.0
Firefox 1.5

Windows XP Media Center
IE 6.0
Firefox 1.5

Mijn indrukken:

- Regelmatig krijg ik mySQL foutmeldingen. Dat kan varieren van time-outs tot de melding dat er te veel openstaande verbindingen zijn. Wellicht wordt er ergens een verbinding niet goed afgesloten of is de configuratie van de mySQL database niet goed.
- Regelmatig krijg ik lege pagina's. Dan lijkt het alsof de pagina wel geladen is maar de inhoud is ver te zoeken c.q. niet te vinden.
- De layout kan beter. Dat begint bij het logo (oei oei, wat zeg ik nu) maar ook de navigatie die met vette letters is, het feit dat er op 3 plaatsen navigatie staat (bovenaan, rechts en links)
- De rechterkant heeft steeds weer een andere inhoud. Daardoor is het moeilijk om op de rechterkant af te gaan. De ene keer staan bijvoorbeeld de brandstofprijzen er wel, de volgende keer niet. De brandstofprijzen lijken me typisch iets om op de voorpagina te plaatsen, niet in de rechterkolom.
- Contact lijkt me bijvoorbeeld niet thuis te horen bij het bezoekersmenu. Dat hoort rechtsboven te staan, bij de hoofdnavigatie of in het lijstje met de gewone navigatie. Overigens ben ik geen bezoeker aangezien ik al ingelogd ben.

Wellicht komt het allemaal zeurderig over maar dat is niet de bedoeling. Ik wil even aangeven dat ik blij ben dat de site bestaat en dat ik het hier erg leuk vindt.

Het meeste gezeur is trouwens een professionele afwijking. Ik heb zowat mijn hele carriere websites gebouwd voor grote multinationals en vind user-interfaces heel belangrijk. Vandaar.

Kristof
--
Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 10:29 #1132632 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: Nedstat

Admin schreef : Plaatje helemaal onderaan links op de pagina. Nedstat is inderdaad de oude naam.
Wat is een pageview? precies dat, letterlijk iedere pagina die uit de site komt. Let wel dat de meet methode met de nieuwe site anders is dan met de oude, mag je niet zonder meer vergelijken. Het gaat vooral om de trend ;-)
Johan

Google Analytics vind ik correcter weergeven wat er gebeurt. Maar da's weer smaak denk ik. Maar ook wel gratis. En niet inzichtelijk voor anderen - kan ook weer een argument zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 10:33 #1132633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Re: wie wil het eens proberen

Admin schreef :

Jeroen schreef : Hoezo gevaar, dat is precies de discussie denk ik. Waarom moet iemand dit in banen leiden? er zijn veel voordelen om het organisch

Als jij de webmaster bent er is niemand specifiek aangewezen om de site te ontwerpen/bouwen/beheren vind ik dat jij de man bent die beslissingen neemt. Je luistert uiteraard naar anderen maar jij bent de technische man dus je hebt de eindbeslissing en de eindverantwoordlijkheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 10:35 #1132634 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens ...
Error: document.clock has no properties
Source File: www.volvo700vereniging.nl/drupal/index.php?q=forum
Line: 193

Volvo 940 B200FT 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 18:38 #1132654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verschillen nog niet zo groot

Maar gevoelsmatig gaat het beter.
Go Johan !
en de tips, maar ik beheer het hier niet, van Kristof lijken zinnig..

Groeten,
+++t blijft behelpen+++

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 19:53 #1132661 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Re: Van ons allemaal

Admin schreef : Site is van ons allen, wat er staat is het product van de groep
Wie mag ik moderator rechten geven om structuur in de site te brengen

Zoals reeds aangegeven, maar nog niet doorgegeven hoor ik net van een van de moderatoren, wil ik wel wat ondersteuning op dit gebied geven. Indien gewenst kan ik evt ook meteen mee liften morgen.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
'84 704 B28E, '86 764 B28E, '86 782 B280E,
'87 764 D24Tic, '90 745 D24T

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2006 20:29 #1132666 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Layout�´s
Eric had het eerder over de Drupal website, daar staan veel meer layout�´s, ook enige die wij eerder zelf konden selecteren binnen het forum.
Wat gebeurt er als ik zelf zo een layout download, kan ik die dan gebruiken om "onze" website in te bekijken?
Of zou het mogelijk zijn dat we net als vlak na de overstap na Drupal zelf in ons profiel weer een andere layout kunnen selecteren?
Ik vind bv BlueMarine, FriendsElectric en SpreadFirefox wel wat om te proberen .

Ton.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC