Radio CT-505 blijft op ’OFF’ staan

• Tien
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-04-2026 16:12 #1480424 door Tien
Beantwoord door Tien in topic Radio CT-505 blijft op ’OFF’ staan
Da's fijn.
Kan je delen hoe dat dan uiteindelijk gelukt is?
Of Russische roulette? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-04-2026 16:45 #1480425 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Radio CT-505 blijft op ’OFF’ staan
In gemonteerde toestand kan het paneeltje minimaal horizontaal worden verschoven. Er zit circa 1 mm speling in. Na de zoveelste twee uur wachten, drukte ik op goed geluk het gemonteerde paneeltje iets naar rechts en toetste daarna de code in. Tot mijn stomme verbazing klopte alle ingetoetste cijfers op het scherm. Alleen bij het intoetsen van het derde cijfer, ontstond een hapering en verscheen er geen cijfer op het scherm. Pas na drie á viermaal verscheen ook het derde cijfer op het scherm. Het vierde cijfer werd na intoetsen meteen zichtbaar en de radio deed het weer! 
Dit is natuurlijk geen waterdichte oplossing voor soortgelijke probleemgevallen. Elke radio van dit type is op leeftijd en ieder toetsenpaneeltje heeft zo zijn eigen eigenaardigheden, vermoed ik. Maar blijven proberen, helpt dus, blijkbaar.
Succes!

Adriaan 

• Mathy van Nisselroy
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-04-2026 19:23 #1480432 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Radio CT-505 blijft op ’OFF’ staan
Hallo Adriaan

Maar krijg je nu ook de juiste cijfers als je op de knoppen drukt?  Want ik neem aan dat niet alleen de cijfers voor de code door elkaar gehusseld zijn/waren, maar dat ook andere functies van knop verwisselden.

groetjes

Mathy

• ADRIAANB234FT
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-04-2026 21:06 #1480440 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Radio CT-505 blijft op ’OFF’ staan
Hi Mathy,
Weliswaar een korte hapering bij het intoetsen alvorens bij elke toets het juiste nummer op het scherm verscheen. Dus geen gegoochel meer met afwijkende toetsnummers. 

Adriaan

Moderators: Jerry Stam