Achterbank zittingen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 19:54 #1453974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Ton,
Dag Ton,
Ik doe hetzelfde, en laat vaak de zittingen achter. Heb daarom een aantal paren. Ook wel een setje over, dat je op mag halen in Denemarken (lijkt op de route, maar niet helemaal, ik woon in west-Jutland, net boven Esbjerg)
Groet,
Thijs
Ik doe hetzelfde, en laat vaak de zittingen achter. Heb daarom een aantal paren. Ook wel een setje over, dat je op mag halen in Denemarken (lijkt op de route, maar niet helemaal, ik woon in west-Jutland, net boven Esbjerg)
Groet,
Thijs
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 22:25 #1453978
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Dank.
Dat is mooi aangeboden Thijs maar wij nemen altijd Kiel-Göteborg.
Bovendien zou ik dan ook weer plek moeten reserveren in de wagen of de dakkoffer.
Een luxe probleem zullen we maar zeggen.
Groeten,
Ton.
Bovendien zou ik dan ook weer plek moeten reserveren in de wagen of de dakkoffer.
Een luxe probleem zullen we maar zeggen.
Groeten,
Ton.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 23:05 #1453979
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zittingen
Hallo Volvisti
Waarom halen jullie de zittingen eruit? Zonder de zittingen mag je de achterbank niet omklappen, daar zijn de scharnieren niet op gebouwd.
groetjes
Mathy
Waarom halen jullie de zittingen eruit? Zonder de zittingen mag je de achterbank niet omklappen, daar zijn de scharnieren niet op gebouwd.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 23:22 #1453980
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Dat verband
Zie ik niet.
Je klapt de zittingen toch omhoog achter de voorstoelen ?
Dan de leuning plat ? Die ligt dan op de plek waar anders de zitting zat.
Of die laatste nu naar voren geklapt is of weg is uit de auto en in de schuur staat maakt toch niet uit voor de rugleuning ?
Je klapt de zittingen toch omhoog achter de voorstoelen ?
Dan de leuning plat ? Die ligt dan op de plek waar anders de zitting zat.
Of die laatste nu naar voren geklapt is of weg is uit de auto en in de schuur staat maakt toch niet uit voor de rugleuning ?
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 23:25 #1453981
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Waarom men dit doet ?
Die gedachte is wel te volgen. Het levert ruimte op achter de voorstoelen voor extra bagage.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 23:37 #1453982
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ondersteuning
Hallo Peter
Als je de zittingen omhoog klapt en de rugleuningen omlaag, dan hangt de rugleuning in de zitting. Haal je de zittingen weg, dan wordt de rugleuning niet meer ondersteund (aan de voorkant). Zet je dan iets op de omgeklapte rugleuning, dan worden de scharnieren overbelast.
groetjes
Mathy
Als je de zittingen omhoog klapt en de rugleuningen omlaag, dan hangt de rugleuning in de zitting. Haal je de zittingen weg, dan wordt de rugleuning niet meer ondersteund (aan de voorkant). Zet je dan iets op de omgeklapte rugleuning, dan worden de scharnieren overbelast.
groetjes
Mathy
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2019 23:57 #1453983
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Ha
op die fiets.
Mwah. het zal toch wel tegen een stootje kunnen ?
Trouwens, als "men" de zittingen verwijdert kan je je afvragen of het nog wel zinnig is om de rugleuning te laten zitten. Dan kan beter de gehele achterbank eruit.
En het bagageprobleem opgelost en het probleem van de overbelaste scharnieren.
Mwah. het zal toch wel tegen een stootje kunnen ?
Trouwens, als "men" de zittingen verwijdert kan je je afvragen of het nog wel zinnig is om de rugleuning te laten zitten. Dan kan beter de gehele achterbank eruit.
En het bagageprobleem opgelost en het probleem van de overbelaste scharnieren.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2019 08:24 #1453988
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In het instructieboekje staat
In het instructieboekje staat gewoon dat je de achterzittingen kunt verwijderen voor extra laadruimte, ik heb dat ook al tig keer gedaan. Zowel met de hoge als met de lage achterbank. Waarom zou volvo anders ook die zittingen verwijderbaar gemaakt hebben? Een vast boutje is stukken goedkoper...
@Ton: je moet dan dus 945 zittingen vanaf 1993 hebbben: daarvoor zijn ze met de oude achterbank geleverd. Maar dat moet in Zweden wel vindbaar zijn lijkt me.
@Ton: je moet dan dus 945 zittingen vanaf 1993 hebbben: daarvoor zijn ze met de oude achterbank geleverd. Maar dat moet in Zweden wel vindbaar zijn lijkt me.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2019 09:56 #1453993
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor!
Dat is mij nu duidelijk Willem.
Die leuning van de achterbank doet bij ons nu al ruim 20 dienst als laadvloer waarbij de zittingen uit de wagen verwijderd zijn en alle scharniert nog steeds perfect en valt gewoon in de sloten.
Ik weet nu wat niet en vooral wel gaat passen.
Zijn de zittingen en rugleuningen van een sedan dan überhaupt niet op de klappen zoals in een estate? Er zijn toch merken waarbij dat wel kan.
Groeten,
Ton Visser
Wormer
Lidnr. 116
945 B230FK MJ 1996
Die leuning van de achterbank doet bij ons nu al ruim 20 dienst als laadvloer waarbij de zittingen uit de wagen verwijderd zijn en alle scharniert nog steeds perfect en valt gewoon in de sloten.
Ik weet nu wat niet en vooral wel gaat passen.
Zijn de zittingen en rugleuningen van een sedan dan überhaupt niet op de klappen zoals in een estate? Er zijn toch merken waarbij dat wel kan.
Groeten,
Ton Visser
Wormer
Lidnr. 116
945 B230FK MJ 1996
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2019 16:45 #1454000
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat laatste kan zelfs bij
Dat laatste kan zelfs bij Volvo ook, maar niet in de 940 of 740 sedan. Wel bij de 850 en S70 sedan, en ongetwijfeld ook bij nieuwere auto's. In 'onze' auto's bleef het beperkt tot een doorvoer achter de middenarmsteun om ski's en dergelijke binnenin te kunnen vervoeren.
Moderators: Jerry Stam