Heel urgente vraag: HOE maak ik de voorstoelen los?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 15:05 #1429853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plastic
Verwijder het plastic van de middenstijl waar je gordel uitkomt. ( er zitten1 of 2 schroeven onder kleine afdekkapjes)
De bouten van de gordel worden dan zichtbaar.
er zit er 1 boven- en onderaan 1, de laatste is wat moelijker bereikbaar,schuif daarvoor je stoel helemaal naar voor en verwijder desnoods het tapijt wat daar ligt. Dan kun je makkelijker bij de bout...

succes Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 15:06 #1429854 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oei je hebt geen gereedschap
voor die bouten heb je wel dop 17 of 19 nodig...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 15:38 #1429855 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wielmoersleutel
Ik heb bij gebrek aan sleutel 19 wel eens de wielmoersleutel gebruikt...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 18:58 #1429859 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dankjewel
Het stroomt hier weer van de regen dus het zal uiteindelijk wel morgen worden voordat ik er verder aan kan werken. Ik zal vanavond tussen de buien door eens wat vrienden in het dorpje hier bezoeken om te zien of een van hen misschien een sleutel 17 en/of 19 heeft, Maar het kan ook zijn dat het niet om dat soort "glooiende" bouten gaat waarop mijn vertselbare baco sleutel steeds afglijdt.

Ik bedenk me intussen wel iets anders: de camper behuizing (22 jr ouder Hymer) is zo breed dat er tussen stoel en raam nog een hele ruimte van pakweg 40 cm zit. Om die reden is het zeer wel denkbaar dat de veiligheidsgordel van een Volvo hier tekort schiet. Voordat ik van alles ga doen om de handel los te maken zal ik morgen eerst eens kijken hoeveel extra band er aan zo'n Volvo gordel zit, wellicht zijn ze gewoon tekort om de benodigde afstand in de camper te overbruggen.

Ik meld me nog zodra ik meer weet.
Met hartelijke groet,
Paul.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 18:59 #1429860 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed idee!
Die heb ik hier wel voorhanden, dank voor de tip!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2016 19:11 #1429861 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi dat het gelukt is.
Mooi dat het gelukt is. Succes.
Stuur een een fotootje met het resultaat. Vinden we hier leuk!

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 13:38 #1429880 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Arbo
Dat gejutter aan een stoel is niet zo best voor je rug.
Ga op de achterbank zitten, zet je voeten onder de stoel, jutter aan de stoel en druk met je voeten de stoel omhoog om de paddestoelen uit de gaten te manoeuvreren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 21:34 #1429894 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic praatjes en plaatjes
Op verzoek van Lex heb ik een en ander in beeld gebracht. Maar eerst even de voortgang tot dusver. Dankzij jullie prachtige beschrijvingen heb ik alles los gekregen - op ÉÉN BOUT NA.... En ja Adrian, vanaf de achterbank zoals je al stelde - anders is trouwens niet mogelijk als je de stoelen eerst in hun achterste stand moet zetten en dan buitenwaards verdraaien.

De gordel rechts kreeg ik gemakkelijk van de zijwand dankzij het gegeven dat ik nergens voorzichtig mee hoefde te zijn. De tip om een kruissleutel te gebruiken was goud waard! Maar toen beneden, dat was een forse tegenvaller, ook na weghalen vloerbedekking kreeg ik die taaie plasticlaag op geen enkele manier los. Gelukkig had ik een haakse slijper ter beschikking dus met grof geweld (geslijp) kwam de katrol met godzijdank heel veel gordelband erop vrij te liggen.

Maar mijn euforie werd in de kiem gesmoord toen ik erachter kwam dat de bout waarmee die katrol aan het chassis vast zit aan de bodem van die rol zit en zich op slechts één vingerbreedte van de vloerbevindt. Daar ga je met je kruissleutel, ik kon hem er niet eens op krijgen.

Opnieuw het dorp in om te ziek of iemand de juiste "skule" ofte wel gereedschappen had, uiteraard zocht ik naar een sleutel met de juiste maat dop danwel een dop die je aan een boor kunt bevestigen maar dat heeft nog geen zoden aan de dijk gezet.. Iemand vertelde me wel dat een dopsleutel een "dopu tubular" in het Roemeens zou heten dus bij verder zoeken kan ik in elk geval mijn kruissleutel die ik als beeldend voorbeeld bij me had thuislaten. Of het goed komt weet ik nog niet, Amerikaanse zendelingen zijn hier overactief geweest waardoor een aantal mensen onder wie degene op wie ik mijn hoop gevestigd heb niet langer gewoon orthodox katholiek zijn maar "pocaiti" ofte wel sekteleden. Daar bedoelen ze iedereen mee die niet een vorm van katholicisme aanhangen maar in dit geval denk ik dat het de Amerikaanse Pinkstergemeente betreft, in elk geval mensen die in plaats van de zondag de zaterdag tot absolute rustdag hebben verklaard en dan zelfs niet met je willen praten over de vraag of ze zo'n stukje gereedschap al dan niet hebben. Het wachten is dus op zondag. Ik heb intussen wel gewone sleutels nr 17 en 19 ter beschikking gekregen maar dat is uiteraard mosterd na de maaltijd.
Maar goed, gaat het zondag onverhoopts toch mis dan kom ik met twee stoelen en afgezaagde gordels terug, een ramp is het niet maar het ware leuk geweest als het me was gelukt die rechtergordel te behouden. Ik meld me nog...
Ik heb de foto's maar van tekst in plaats van nummer voorzien, ik neem aan dat een en ander voor zich spreekt.

PS: de laatste foto verbaast me nogal omdat het haast lijkt alsof die bout niet horizontaal maar in een hoek van 45 graden staat. Met mijn gezicht kan ik er niet bij maar bij het proberen los te krijgen had ik helaas echt niet het gevoel dat dat de werkelijkheid is. Als ie in die hoek had gestaan dan was losmaken met de kruissleutel wel een mogelijkheid geweest.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 21:40 #1429895 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Leuk om te zien mooie stoelen
Leuk om te zien mooie stoelen!
Succes met de afronding.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2016 22:17 #1429896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik houd je op de hoogte
Dankjewel Lex, ik neem een lekker glaasje Visinata (heerlijke door mensen hier thuisgemaakte hoogprocentige zure-kersen brandewijn) op de goede afloop! Stoelen zijn inderdaad prima, de bestuurdersstoel ligt al schoongemaakt in de camper, zondag zijn maatje ook. Iedereen een fijn weekend gewenst!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC