thuiskomer? met lpg

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2016 20:55 #1105194 door V700 register
thuiskomer? met lpg is gemaakt door V700 register
dag heren,

ik ben sinds 1 week de gelukkige bestuurder van een 940 estate lim.ed. automaat/lpg. Erg leuke auto, en hoop er heeel lang mee te rijden. Omdat er net gas is ingebouwd is er geen plek meer voor het reservewiel. Ik heb tevens een afdek rolhoes, dus mijn reservewiel rechtop zetten kan niet. Weet iemand of er een een echte kleine thuiskomer is te krijgen voor de 940? Nu heb ik een redelijk volwassen wiel achterin liggen wat veel ruimte kost. Of kan ik gewoon de anwb bellen als ik een lekke band heb.

Alvast bedankt voor de tips,

Groet
Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Paul Goossens (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2016 20:58 #1427103 door Paul Goossens (GAST)
Beantwoord door Paul Goossens (GAST) in topic Je kan zo'n spuitbus ergens
Je kan zo'n spuitbus ergens kopen wat een schuim in de band pompt en goed genoeg is om thuis te komen

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-03-2016 22:09 #1427107 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic reservewiel
Volgens mij bestaat er geen kleine thuiskomer (je hebt toch minimaal 15 inch nodig).
Ik heb ook een volwaardig reservewiel (met hoes erover) met een vleugelmoer aan een stuk draadeind rechtopstaand bevestigd. Ook heb ik een rolhoes (welke ik zelden gebruik), de momenten waarop ik de rolhoes wel gebruik (om bijv. bagage uit het zicht te laten) draai ik vlot de vleugelmoer los en leg het reservewiel plat (onder de rolhoes).
Bevalt mij prima zo. Ik heb ook wel eens gezien dat mensen het plankje van de rechterbagage uit de bodem rechts gehaald hebben, waardoor je een reservewiel een beetje kunt verzinken in de bodem van de bagageruimte. Ik weet niet of dan de rolhoes wel dicht kan. Zelf vind ik zo'n gat in de bodem niet erg mooi staan, daarom heb ik er niet voor gekozen.

groet,
Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2016 08:16 #1427112 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thuiskomer
Ik heb nog wel een thuiskomer van een S60 voor je of dat past weet ik niet.
In het weekeind ga ik mijn winterbanden omwisselen dan kan ik die band even
proberen.
Dan laat ik wel even weten of dat gelukt is.

groet Martin

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-03-2016 09:44 #1427115 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic past niet
Heb het zelfde probleem.
Maar een volledige/volwaardige band past met goed fatsoen niet in het opbergvak.
Er is een kleinere variant/thuiskomertje waarbij dit wel kan, maar dan past nog steeds je rolhoes er niet overheen.

Ik heb hem plat achterin liggen, en met een lange bout met vleugels vastgezet aan de bodem. Dat is meer tegen het schuiven.
Rechtopzetten heb ik altijd beetje mijn twijfels bij... als die band bij botsing loskomt....nou ja je weet het wel; dat is niet prettig

Als ik de achterbak echt nodig heb is het een kwestie van bout losdraaien, en wiel ergens anders leggen.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2016 11:25 #1427124 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het standaard reservewiel is
Het standaard reservewiel is al een thuiskomer. Maar ik heb simpelweg een 16 inch velg met band achterin liggen: dat gaat ook prima, en desnoods kan je er een bevestiging voor door de kofferplaat maken, als je 'm wilt fixeren. Maar bij mij stuitert hij hooguit bij al te energiek genomen drempels, verder blijft hij wel liggen.
Rechtop staan ze overigens ook goed vast: dan wordt diezelfde pen met vleugelmoer aan de zijkant vastgemaakt. Als dat loskomt, dan hoef je je bij de botsing geen zorgen meer te maken over rondvliegend spul: je bent dan al dood door de vertraging...

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-03-2016 09:16 #1427149 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Standaard reservewiel
Is dat standaard een thuiskomer ja?
Ik heb een volledige 15inch stalen velg met band er in liggen, altijd gedacht dat dit standaard was.
Geen idee of die op de originele plek past, aangezien mijn gastank die ruimte perfect vult.

Wat betreft dat loskomen van de band bij botsing. De vorige eigenaar van mijn auto had een mooi uitziende oplossing met 1 of ander plankje (waar heel mooi de rondingen van de band in gezaagd waren) en deze vervolgens met een spanbandje vastzette aan het haakje waar de rolhoes op vast klemt....en die is niet gemaakt voor dit soort krachten..

Doe je dit met een bout/moer constructie dan gaat het inderdaad wel goed, eer dat die afbreekt hoef je je daar inderdaad geen zorgen over te maken.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2016 15:22 #1427158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic als je het zijklepje, meen
als je het zijklepje, meen rechts, wegneemt, zakt hij al aardig. Nog steeds te hoog voor een rolhoes maar wellicht kan je daar een kleine aanpassing aan doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2016 16:20 #1427175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel doen, reserveband
Onderweg naar Oostenrijk blij met mijn reserveband.. In NL minder hard nodig

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-04-2016 08:55 #1427202 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het vak onder het zijklepje
Het vak onder het zijklepje is te smal voor een volwaardig wiel: de thuiskomer zakt er wel een flink stuk in weg. Goed voor het zicht naar (meestal rechts-)achter, maar onvodoende om er nog een rolhoes overheen te trekken. Daarom had ik in mijn eerste 740 ook geen rolhoes.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC