hemel 740
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 12:05 #1104904
door Bas Walhof
hemel 740 is gemaakt door Bas Walhof
vandaag even naar de 740 gekeken die ergens in de garage staat vanwege de overgangsregeling.
"De blauwe dame" staat daar mooi droog en de motor sloeg vlot aan.
Maar de beauty krijgt rimpels op haar leeftijd.
Op enkele plaatsen laat nu de mooie hemel los, dit bekende probleem komt dus bij deze schone pas na 30 jaar.
Wie heeft goede ervaring met herstel van een doorzakkende hemel? Tips/adressen zijn zeer welkom.
"De blauwe dame" staat daar mooi droog en de motor sloeg vlot aan.
Maar de beauty krijgt rimpels op haar leeftijd.
Op enkele plaatsen laat nu de mooie hemel los, dit bekende probleem komt dus bij deze schone pas na 30 jaar.
Wie heeft goede ervaring met herstel van een doorzakkende hemel? Tips/adressen zijn zeer welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 13:45 #1425042
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 940/960 hemel erin
Gewoon een betere hemel uit een 940/960 erin
Is goed zelf te doen (als geen open dak)
Is goed zelf te doen (als geen open dak)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 13:51 #1425044
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er nog wel 1
Ik heb er nog wel 1 liggen.
Mag je hebben, voor een heel zacht prijsje
Mag je hebben, voor een heel zacht prijsje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 13:58 #1425046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hemel
Past een 960 sedan hemel dan ook in een 740 of 940 sedan .
960 hemel zit van achter met drie clips bevestigd, de 740 hemel niet.
Hier ook nog een 960 sedan hemel (zie foto )staan en een 740 hemel , toch eens vergelijken dan.
960 hemel zit van achter met drie clips bevestigd, de 740 hemel niet.
Hier ook nog een 960 sedan hemel (zie foto )staan en een 740 hemel , toch eens vergelijken dan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 17:12 #1425053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hemel II
Hoe ik hemel er uit heb gehaald (nu 2x keer)bij een 740 sedan en weer er in gedaan:
1:Spiegel verwijderen
2:Zonnekleppen verwijderen
3:Handgrepen verwijderen rondom als ze er nog zitten(Handgreep verwijderen , de zwarte rubber strip die er in zit met een bot botermes of zo er uit wippen , daarachter zitten de schroeven waar handgreep mee vastzit
4:Zwarte afdekklepjes verwijderen , daar waar geen handgreep zit , die moet je er af wippen , doe ik meestal met plamuurmes , het afdekkapje zit weer op een plastic geklikt dus opletten.
Daarachter zitten ook weer schroeven , losdraaien etc.
5:Plastic panelen verwijderen waar hemel op rust/hangt
6:Plafondlampje losmaken en draden even opschrijven welke waar moet.
7:Plafondplaat zit nu nog achter en voor in een strip geschoven.
8:Ik haal in het midden waar lampje zit de plaat iets naar beneden (is flexibel/karton)en kan hem dan uit de voor en achterstrip halen.
9: Voortstoelen helemaal naar voren en daarna plat leggen (of eruit halen)
10:Versnellingpook in 4 zetten , nu zou volgen handboek de hemel er via rechtervoordeur uit kunnen , gaat wel heb ik eerst keer ook zo gedaan.
11: Makkelijker gaat het als je de middenconsole weg haalt , die zit eigenlijk in de weg , lijkt veel werk maar valt achteraf mee .
12: Dus console waar handrem inzit weghalen en daarna de console waar asbak/radio etc inzit.
13:Bij montage hemel OPLETTEN OP VOLGENDE
Er zitten nu als het goed is nog de plastic verticale stijlen bij voorraam en achterraam , als je daar nu de hemel zo over wilt schuiven heb je kans dat hij vies wordt van het opgehoopt vuil bovenop/aan de stijlen.
Stijlen aan bovenkant eerst goed schoonmaken en ik zou daarna een stuk stevig wit papier eerst over de stijlen schuiven en daarna de hemel er over heen schuiven .
Denk dat het ik zo aardig heb beschreven , misschien wat gemist.
Ook een 960 sedan hemel er heel en netjes uitgekregen , zie vorige item.
1:Spiegel verwijderen
2:Zonnekleppen verwijderen
3:Handgrepen verwijderen rondom als ze er nog zitten(Handgreep verwijderen , de zwarte rubber strip die er in zit met een bot botermes of zo er uit wippen , daarachter zitten de schroeven waar handgreep mee vastzit
4:Zwarte afdekklepjes verwijderen , daar waar geen handgreep zit , die moet je er af wippen , doe ik meestal met plamuurmes , het afdekkapje zit weer op een plastic geklikt dus opletten.
Daarachter zitten ook weer schroeven , losdraaien etc.
5:Plastic panelen verwijderen waar hemel op rust/hangt
6:Plafondlampje losmaken en draden even opschrijven welke waar moet.
7:Plafondplaat zit nu nog achter en voor in een strip geschoven.
8:Ik haal in het midden waar lampje zit de plaat iets naar beneden (is flexibel/karton)en kan hem dan uit de voor en achterstrip halen.
9: Voortstoelen helemaal naar voren en daarna plat leggen (of eruit halen)
10:Versnellingpook in 4 zetten , nu zou volgen handboek de hemel er via rechtervoordeur uit kunnen , gaat wel heb ik eerst keer ook zo gedaan.
11: Makkelijker gaat het als je de middenconsole weg haalt , die zit eigenlijk in de weg , lijkt veel werk maar valt achteraf mee .
12: Dus console waar handrem inzit weghalen en daarna de console waar asbak/radio etc inzit.
13:Bij montage hemel OPLETTEN OP VOLGENDE
Er zitten nu als het goed is nog de plastic verticale stijlen bij voorraam en achterraam , als je daar nu de hemel zo over wilt schuiven heb je kans dat hij vies wordt van het opgehoopt vuil bovenop/aan de stijlen.
Stijlen aan bovenkant eerst goed schoonmaken en ik zou daarna een stuk stevig wit papier eerst over de stijlen schuiven en daarna de hemel er over heen schuiven .
Denk dat het ik zo aardig heb beschreven , misschien wat gemist.
Ook een 960 sedan hemel er heel en netjes uitgekregen , zie vorige item.
- Bas Walhof
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 17:49 #1425056
door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic mooi beschreven ..
Mooi beschreven Fred. Bedankt daarvoor. Ik heb echter een 740 Estate (zonder schuifdak) maar ik neem aan dat ik met jouw info ver kom bij eigenhandig uitvoeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 18:34 #1425057
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hemel estate
Bas, dan is het nog makkelijker ,die kan je er achteruit als de rest los is er gewoon uitschuiven , dus nog iets eenvoudiger en dan zelf stof er voor halen met de juiste lijm en plakken maar of een heml van een 940 estate er in hangen .
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 20:57 #1425060
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je de bestaande hemel
Als je de bestaande hemel opniuw wilt laten bekleden, dan moet vooral het karton heel goed schoongemaakt worden: alle schuimresten moeten eraf. In Langezwaag is weleens tijdens de sleuteldag een hemel bekleed, en onder meer Tamas Kornman heeft het professioneel laten doen. Maar een 940-hemel kan ook: je hebt dan alleen wel de SIPS balk verlaging in je hemel terwijl die nutteloos is in de 740. En een oudere 940-hemel zonder balk heeft dezelfde schuimstof als de 740...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 19:58 #1425087
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hang er een 940 hemel in als
Hang er een 940 hemel in als het een Estate is. Ik heb er goede ervaring mee. Maar ook de 940 begint op de sloop zeldzamer te worden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2016 21:12 #1425159
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet iedere hemel is hemels
Hallo Volvisti
Maar niet iedere 940 hemel, want mij valt de hemel ook al op m'n hoofd.
groetjes
Mathy (945 GLE modeljaar 1991)
Maar niet iedere 940 hemel, want mij valt de hemel ook al op m'n hoofd.
groetjes
Mathy (945 GLE modeljaar 1991)
Moderators: Jerry Stam