Stoelverhoging bijrijder

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 11:02 #1417914 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic verstellen vaste standaard stoel
Ook deze kan omhoog.
Aan de achterkant staat de stoel vast vaak in de laagste stand, voor in de hoogste.
Door achter even de stoel te verstellen, win je al wat. Met wat freubelwerk met een plaatje stel je de stoel zo hoog als je wilt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 11:21 #1417915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor zover ik kon zien
.. en dat zegt dus weinig :(
Zitten er geen gaten boven wat ik zie als de bouten waarmee de stoelzitting aan het frame zit. Ik denk toch dat een aangepast U-profiel er onder de meest simpele oplossing is. De stoel staat ook heel vlak, met een beetje moeite staat de zitting dan net onder een hoek(je)

Lijkt me een mooi klusje voor een sleuteldag in het najaar. Eerst "even" een U-laten maken.

Bedankt voor het meedenken!

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 12:16 #1417916 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic stoel er uit
Om het te zien moet de stoel er uit. Ik zie nu dat drie mensen je dezelfde oplossing hebben aangedragen. Moet jou dus ook lukken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 12:31 #1417918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De stoel zit met de 4 bouten door de bodem geschroefd MAAR heeft tevens op elke rail ook één "paddestoel" die in een "sleutelgat" in de bodem is geschoven. Die zorgt ervoor dat je de stoel ook eerst moet schuiven voordat je m uit de auto kunt tillen.

Als je dus met een U-profiel (of vierkante koker, lijkt me steviger) gaat werken moet je iets verzinnen voor die paddestoel. Gat in de bovenkant van het profiel kan natuurlijk, maar dan zit de stoel alleen nog vast met de bouten.

Ik zou gewoon voor een verstelbaar frame uit de 760 of vroege 960 gaan. Die hadden volgens mij standaard ook de passagiersstoel verstelbaar. Jij hebt nog geen zij-airbags dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 12:53 #1417919 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Waar
@Henk,

Je hebt helemaal gelijk op denk ik 1 puntje wellicht na: Een verstelbaar frame is handig als je je stoel ook (regelmatig) wilt verstellen. Als je dat niet wilt / niet nodig hebt, kun je zoals ik al schreef de stoelen met de boutjes hoger zetten. Ik zou geen U-profiel gebruiken. Inderdaad vanwege de "paddestoelen" en omdat het ook niet nodig is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 12:58 #1417920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij is het bereik van de verstelbare stoel groter (en eindig je in de hoogste stand hoger) dan wanneer je de mogelijkheid voor "hoog" in het frame gebruikt.

Overigens heeft de verstelbare stoel aan de voorzijde 3 standen en aan de achterzijde 4 standen. Al met al levert dat naar mijn mening minder bruikbare standen op dan je zou denken. In sommige standen staat de stoel erg ver voor- of achterover en moet je dan zowel voor- als achterkant hoger of lager zetten om de zitting op een prettige hoek te krijgen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 22:06 #1417936 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo JP
Hallo JP

Ik meen me te herinneren, dat de ombouw inclusief papieren € 3000,- kost als je het laat doen door degene die zich de ombouw uitgedacht hebben. Wytze heeft z'n 745 volgens dezelfde beschrijving omgebouwd en zal een stuk lager (qua prijs) zijn uitgekomen. Misschien is het een optie om hem te vragen wat het hem gekost heeft.

Wytze heeft in het verleden ook geregeld een auto uit de UK gehaald om te slopen, dus een Engelse bestuurdersstoel heeft ie misschien ook nog wel staan.

Als je iets tussen stoel en bodem van de Volvo gaat zetten, bedenk dan, dat stoel en wat er direct onder zit net zo stevig vast moet zitten als van te voren. De stoel gaat in z'n geheel iets omhoog, dus er werken andere krachten dan er oorspronkelijk werkten. Je wilt je helemaal niet voorstellen wat er gebeurt, als bij een aanrijding de stoel los komt van de auto.

groetjes

Mathy

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-04-2015 22:23 #1417937 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Gewoon een kussentje dan maar
Gewoon een kussentje dan maar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 10:23 #1417948 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Engels frame
lijkt me inderdaad de beste oplossing.

en tot die tijd een kussen :)

Dank voor het meedenken!
JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2015 12:38 #1417952 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of
Of een frame uit een 760/960.

Moderators: Jerry Stam