Kachel wordt wel warm, maar niet heet
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 16:10 #1414630
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Net even de kachelkraan
Net even de kachelkraan bekeken, het tuutje aan de onderkant is behoorlijk broos en als je door de slang blaast sluit ie niet af (wat hoort). Als je dan het klepje sluit, kun je er nog een beetje doorheen blazen, lijkt me niet zo te horen. Ik ga een nieuwe bestellen.
Verder wordt de bovenste kachelslang (die van de waterpomp afkomt, de kachelingang neem ik aan) niet heel erg warm. De onderste in gloeiend heet.
Verder heb ik weer koelvloeistof ververst en er een nieuwe thermostaat ingezet. Ik heb toch het idee dat de radiator verstopt zit vanwege die lauw warme slang..
Verder wordt de bovenste kachelslang (die van de waterpomp afkomt, de kachelingang neem ik aan) niet heel erg warm. De onderste in gloeiend heet.
Verder heb ik weer koelvloeistof ververst en er een nieuwe thermostaat ingezet. Ik heb toch het idee dat de radiator verstopt zit vanwege die lauw warme slang..
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 16:34 #1414633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuutje
Dat tuutje waar je het over hebt is een rubber koppelslangetje, om de kachelkraan aan de vacuumleiding te koppelen. Ik heb er een plaatje bij gedaan van een kraan zonder slangetje zodat je het verschil kunt zien. Slangetje is inderdaad volkomen verrot zo te zien, maar een stuk goedkoper dan een compleet nieuwe kraan. Part no. bij de dealert: 1332454. Terzijde: als deze er zo aan toe is kan het geen kwaad om de andere vacuumconnectors en slangen onder de moterkap ook eens goed te bekijken.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de kraan dus niet stuk is. Deze kunststof dingen hebben ook niet het eeuwige leven. Het schijnt dat er aftermarket degelijkere metalen varianten te koop zijn.
Overigens is de kachelkraan alleen dicht als er vacuum op staat. In 'rust' is 'ie open. Zie bijgevoegd tabelletje.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de kraan dus niet stuk is. Deze kunststof dingen hebben ook niet het eeuwige leven. Het schijnt dat er aftermarket degelijkere metalen varianten te koop zijn.
Overigens is de kachelkraan alleen dicht als er vacuum op staat. In 'rust' is 'ie open. Zie bijgevoegd tabelletje.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 17:32 #1414636
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic ondersteboven
De onderste komt bij de kop vandaan en is de aanvoer lijkt me. Slang naar de waterpomp zal de retour zijn.
Beide slangen eraf halen en met een tuinslang de radiator proberen door te spoelen.
Eerst met de stroom mee en daarna er tegen in. kraan vast open zetten, Vacuüm eraf moet ook voldoende zijn, om te kunnen doorspoelen. Je kunt schoonmaakmiddel aan het water toevoegen.
Beide slangen eraf halen en met een tuinslang de radiator proberen door te spoelen.
Eerst met de stroom mee en daarna er tegen in. kraan vast open zetten, Vacuüm eraf moet ook voldoende zijn, om te kunnen doorspoelen. Je kunt schoonmaakmiddel aan het water toevoegen.
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-01-2015 20:28 #1414646
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Bedankt voor de reakties
Bedankt voor de reakties heren, het wordt allemaal stukje bij beetje steeds wat duidelijker. De onderste slang zal inderdaad de aanvoer zijn ja. Doorspoelen durfde ik vandaag nog niet aan vanwege eventuele vorst, dat doen we wel van 't voorjaar. Mijn compressor is ook stuk dus ik kan 'm ook niet doorblazen. Overigens vond ik de sensor in het plafond ook goed smerig, ff goed schoongemaakt dus.
Ik heb ook nog het vacuumslangetje van de kachel losgetrokken op het spruitstuk en er eens aan zitten zuigen en die lijkt wel lek, hoort dat? Die vacuuumslangetjes moet ik allemaal nog ff goed bekijken ja. Die kacelkraan is niet erg lekker, dus daar ga ik een ander voor bestellen.
Ik heb ook nog het vacuumslangetje van de kachel losgetrokken op het spruitstuk en er eens aan zitten zuigen en die lijkt wel lek, hoort dat? Die vacuuumslangetjes moet ik allemaal nog ff goed bekijken ja. Die kacelkraan is niet erg lekker, dus daar ga ik een ander voor bestellen.
1800S '67
Moderators: Jerry Stam