Dashboard spuiten van grijs naar zwart?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2013 11:01 #1393259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er
Er is volgens mij een serviceletter oid van Volvo geweest die aangaf dat de gegarandeerde levensduur verlengt is na 15 jaar. Maar 15 jaar zijn ze nu allemaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-09-2013 11:07 #1393260 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic En hoe oud denk je
dat de airbags zijn die je nu anno 2013 geleverd krijgt van meneer Volvo als je die besteld?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 11:13 #1393310 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitbouwen
Kun je airbags eigenlijk uitbouwen zonder dat er lampjes en verklikkers gaan mekkeren?
Mijn airbag is van 1995 dus ook ouder dan 10/15 jaar en eerlijk gezegd kan ik er wel buiten. Als er een klap komt vang ik die wel op met mijn buik. Is dat ook ergens goed voor :)
Natuurlijk heb ik een serieuze reden voor dit topic: Verbindingen oxideren en dus loop je de kans dat de airbag op het fatale moment niet afgaat maar, erger nog, hoe groot is de kans dat door zo'n minder goede verbinding (of mechaniek dat  de ontsteking regelt) op het verkeerde moment afgaat? In de meeste gevallen zal het wel zo zijn dat het airbag lampje knippert (kleine 7 jaar in de vorige twingeling) maar als dat ding spontaan knalt dan ben ik me waarschijnlijk doodgeschrokken. Of knal, met de airbag voor mijn gezicht, tegen iets wat niet meegeeft.
Dank voor het delen van je kennis!JohnPeter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 11:49 #1393316 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daar
Daar ben ik ook wel benieuwd naar: Gaat een oude airbag simpelweg niet meer af als dat zou moeten, of kan hij ook afgaan als het niet moet en je het niet verwacht? Ik verwacht eigenlijk het eerste maar zeker weten doe ik het niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 15:01 #1393323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Valse lucht

henk 940LPT schreef : Er is volgens mij een serviceletter oid van Volvo geweest die aangaf dat de gegarandeerde levensduur verlengt is na 15 jaar. Maar 15 jaar zijn ze nu allemaal.

Daar mag je dan uit opmaken dat het allemaal wel los loopt.
15 jaar gegarandeerd, daar zit dus de risicocalculatie van verminderde werking al in, naast de juridische afweging.
Wilde gok...na 25 jaar zal de kans op slecht functioneren toenemen.

Zelf uit- in- en overbouwen, is natuurlijk per definitie de uitzondering.

Mijn eerste indruk is dat het niet nodig is om een massa-airbag-uibouwdag te arrangeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 15:05 #1393324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
....wat ik wilde zeggen...

Ik heb zonder primer d stijl speakers met dashboardlak gespoten. Kant en klaar, zonder kleurverschil.

Ook al krabt de hond er aan, lak is krasvast. (ik heb geen hond, maar ter duiding)

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2013 16:12 #1393330 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Steekproeven
in Duitsland met auto's (> 20 jaar) die de eerste generatie airbags hadden hebben uitgewezen dat deze airbags  zonder uitzondering nog prima dienst deden. Op grond daarvan kwamen de onderzoekers tot de conclusie dat de oude(re) airbag, mits in een electrisch onverprutste auto, geen aanleiding geeft om na ruim 20 jaar te twijfelen aan zijn werking.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC