Kachel radiator 940 zonder ac
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 10:23 #1395924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelkraan
De kachelradiateur blijkt toch echt lek te zijn. Behalve wat nattigheid stinkt het nu ook naar koelwater. Gisteravond de waterslangen losgetrokken en doorverbonden met een koperen pijpje zodat het in ieder geval niet mer lekt in het interieur. Maar ook geen kachel meer dus...
Jerry, zoals jij het beschrijft zit jouw kachelkraan onder het dashboard. Bij mij zit die in de motorruimte (is een Volvo a/c uitvoering).
Jerry, zoals jij het beschrijft zit jouw kachelkraan onder het dashboard. Bij mij zit die in de motorruimte (is een Volvo a/c uitvoering).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 18:48 #1395947
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Zonder ac
de beschrijving van Jerry is van een auto zonder airco. Bij een 940 met airco moet een groot deel van het dashboard eruit om bij de kachelradiator te komen.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-10-2013 20:08 #1395953
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Rversteeg
Lees deze discussie eens na voor hints & tips:
www.volvo700vereniging.nl/node/50621
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2013 10:40 #1395985
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voorbereiden
Tsja, ik was er al bang voor. Ik heb een foto beschrijving gevonden op brickboard en samen met deze link gaan we er volgende week gewoon aan beginnen. Voorlopig heb ik de kachel met een koperenpijpje gebypassed, maar met de winter in aantocht is dat geen blijvende oplossing.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2013 10:53 #1395986
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic linkje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-10-2013 13:20 #1395989
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry, niet op Brickboard
Sorry, niet op Brickboard maar onze Engelse collega's. Vanwege de plaats van het stuur op de foto's zal het origineel toch wel van brickboard komen.
<a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621 "> www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm "> www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm
<a href=" www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621 "> www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=43621
<a href=" www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm "> www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-10-2013 21:40 #1396392
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bezig
Ik ben maar gewoon begonnen met alles los te maken. De fotoserie van die link hierboven is érg nuttig, dat scheelt heel wat gezoek naar boutjes en zo. Als iemand er ook mee aan de slag gaat; het is wel handiger werken om de slede van de radio er uit te halen, dus niet zoals op de foto's die boutjes los te priegelen als die er nog in zit. Kwam ik bij het weer monteren pas achter. Verder is alles best goed te doen, behalve dat ene schroefje links bovenop de laatste luchtverdeelkap voor de radiator, wat een kolereding is dat om los te krijgen.
Ik heb een radiator van Nissens gebruikt, en die past eigenlijk gewoon goed. Ook het weghalen van de rechterstoel is aan te raden. Maar dan nog is het een tijdrovende rotklus waar ik nog niet helemaal mee klaar ben. Ik heb er nu totaal 8 uur inzitten en ik verwacht nog een uurtje of twee nodig te hebben om het af te maken.
Ik zou het niet graag weer doen, maar echt heel moeilijk is het nou ook weer niet.
Ik heb een radiator van Nissens gebruikt, en die past eigenlijk gewoon goed. Ook het weghalen van de rechterstoel is aan te raden. Maar dan nog is het een tijdrovende rotklus waar ik nog niet helemaal mee klaar ben. Ik heb er nu totaal 8 uur inzitten en ik verwacht nog een uurtje of twee nodig te hebben om het af te maken.
Ik zou het niet graag weer doen, maar echt heel moeilijk is het nou ook weer niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2013 15:13 #1397145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage
Kacheltje brandt weer! Maar helaas te vroeg gejuichd, de vloer aan de bestuurderkant blijft nat. De kachelradiateur was echt wel lek, maar ik vond eigenlijk al dat de nattigheid in het interieur maar nauwelijks naar koelvloeistof rook. Teveel nattigheid voor zo'n kleine beetje vloeistofverlies.
Alles was inmiddels vrijwel droog, maar de regenbuien van de afgelopen dagen brachten weer vers water op de vloer. Mooi schoon, dus geen koelvloeistof.
Met de zoekfunctie vind ik allerlei mogelijke oorzaken. AC afvoer verstopt: doorgeprikt, geen water. Rechtermat is ook niet nat. Kunstof klepje achter zijpaneel: lijkt intact, voelt droog. Gaten in kokerbalken verstopt: doorgeprikt, geen rommel, geen water. Rubber tules om motorkapvergrnedeling en kabelboom: lijken in goede staat. Ik voel zo ook geen water uit de uitblaasopening van de kachel.
Tsja, waar verder zoeken? Paravan demonteren? Afwaterstoppen in de vloer?
Alles was inmiddels vrijwel droog, maar de regenbuien van de afgelopen dagen brachten weer vers water op de vloer. Mooi schoon, dus geen koelvloeistof.
Met de zoekfunctie vind ik allerlei mogelijke oorzaken. AC afvoer verstopt: doorgeprikt, geen water. Rechtermat is ook niet nat. Kunstof klepje achter zijpaneel: lijkt intact, voelt droog. Gaten in kokerbalken verstopt: doorgeprikt, geen rommel, geen water. Rubber tules om motorkapvergrnedeling en kabelboom: lijken in goede staat. Ik voel zo ook geen water uit de uitblaasopening van de kachel.
Tsja, waar verder zoeken? Paravan demonteren? Afwaterstoppen in de vloer?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2013 15:59 #1397148
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kokerbalken
Ik zou toch eens proberen die kokerbalken door te spoelen met de tuinslang. Paravent zou ik niet zo snel aan denken. Heeft de auto een open dak?
Moderators: Jerry Stam