- Berichten: 10
fluctuerende km teller
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb m'n teller (van 1991) naar Frans Erich opgestuurd. Lekkende condensatoren en daardoor aangetaste sporen op de printplaat van de teller. Het ding was drie dagen weg en omdat het een iets zwaardere bevalling was dan anders heb ik een tientje meer moeten betalen dan de standaard 85 euro die Frans normaalgesproken vraagt. <a href=" www.ets1.nl/home.html " target="_blank"> www.ets1.nl/home.html
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb van een sloper een ander tellersetje,
Ik kan hem omruilen alleen, nu 306900 en dan (uit mijn hoofd) 340000
Zal van de week even kijken, puur voor de test omruilen is al wel een idee ja.
Owja, toerenteller gaat sinds 2 dagen ook heen en weer af en toe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Een andere teller is handig om te controleren of het aan de teller ligt. En om de tijd te overbruggen dat de originele teller eruit is. Ik heb voor Frans Erich gekozen, omdat ik dan zeker weet, dat het probleem opgelost is. En ik naderhand m'n originele teller met de originele kilometerstand terug heb. Bij een andere teller loop je altijd de kans, dat die ook kuren gaat vertonen. Die is tenslotte ook al een paar jaartjes oud.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De banen repareren is ook iets dat ik ga doen, ik wacht nog op de desoldeer pomp en dan gaan we aan de slag. Dit is iets dat ik als opgeleid electrotechnicus/IT'er zelf moet kunnen. (en dit barrel moet zo goedkoop mogelijk rijden, ik ga geen geld steken in een sloper)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Nu zie ik op de printplaat meerdere ic's zitten.
Vandaag een km teller van een 96er gereset, dat is goed te doen.
<a href="/node/41971" title=" www.volvo700vereniging.nl/node/41971 "> www.volvo700vereniging.nl/node/41 ...
Ook de condensator van de tempmeter vervangen, maar dat maakt niets uit.
Tempmeter reageert niet op sensor, ook niet wanneer de 2 draden van de sensor kortgesloten worden. Verwacht daarom ook daar problemen met de IC.
Wanneer de auto goed op temperatuur komt gaat de tempmeter vaak wel weer normaal werken. Zal de massa eens onderzoeken.
We gaan door tot het gaatje. Leuk toch een beetje re-engeneeren en experimenteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Volgens mij is dat de rechter. (De linker heb ik met tekst en die heeft die type aanduiding niet)Adrian schreef : Frans Erich zegt op zijn site dat voor de problemenen van de kilometerteller vervanging van de ic UAF2115 nodig is.
Hier zal het een contact probleem zijn, de teller doet het prima... totdat het te warm wordt achter de tellerbak.
Edit, ik heb online gezocht en de UAF2115 zit niet op onze print..
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
RVL schreef : De topic opener had het alleen over afwijkingingen op zijn snelheidsmeter en kans van 8 op 10 dat dit komt door een slechte aansluiting van de snelheidssensor of kopotte sensor op de achteras.
Ries,
Als ik de auto op contact zet en start springt de meter naar 70.
Als ik dan ga rijden springt hij naar de werkelijke snelheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Is ook mijn conclusie voor de problemen met de ic van mijn tempmeter.jhuijsmans schreef : ... totdat het te warm wordt achter de tellerbak.
Testje: Tempmetersensor kort gesloten zodat de meter vol uitslaat. Bij start in de kou gaat de meter eerst in het midden staan, dat doet de meter van een 96er wanneer er geen signaal van de sensor wordt waargenomen. Na 10 km slaat de meter vol uit. Wanneer de temperatuur in de auto oploopt boven de 20 graden gaat de meter weer in het midden staan.
De meter van een 91er met een ander ic nummer doet het anders. Blijft liggen op koud bij geen reactie op de sensor. Na een tik gaat de meter werken om af en toe weer uit te vallen.
Ik zal de aansluitingen van de sensor op de ic nog even doorsolderen.
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 610k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 210k nu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Modeljaar 1991 en 1992 zijn berucht voor hun falende tellerunits. Ligt vaak aan de condensatoren.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kijk ik morgen even hoe en of wat.
Heb uit een sloper een km teller gehaald, teller set opengemaakt en nu los op tafel.
Km stand scheelt maar 17000 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





