Afslaande airco
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is heet in Zuid-Frankrijk en ..... valt de airco uit. Heb wat draadjes gelezen, maar denk dat dit iets anders is. Ik heb ECC. Hij valt om de zoveel tijd uit en slaat na pak 'm beet 10 minuten weer aan. Voor 10 minuten. Geen afhankelijkheid van acceleren of vollast. Heuvel op, heuvel af hetzelfde verhaal. Wie weet raad? Mede namens twee gekookte koters op de achterbank.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/37807 "> www.volvo700vereniging.nl/node/37807
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Constateren is eenvoudig. Er zit rijp op de airco leiding bij de droger.
Het ene moment is de airco steenkoud, maar stopt dan voor 10 minuten. Daarna werkt deze weer even enz.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als temp(=druk) te hoog wordt kan aircopomp stoppen.
2. Ventilator kachel(binnen)?
Is er genoeg koude lucht afvoer? Anders wordt verdamper een blok ijs. PS: Zet alle lucht kanalen in auto open..
Groeten,
Andre
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ik had destijds ook 3 gekookte kids ( en zelf kokend van woede) en volle bepakking voor 5 personen dus het beestje had het zwaar.
Sterkte in ieder geval en dan maar iedere 20 km stoppen voor een lekker ijsje om een beetje af te koelen .
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat is ook mijn idee. Bij 30+ graden met caravan van 1300+ kilo en vol bepakt heb ik af en toe plezier van mijn airco.jsnijder schreef : Dit is een heel normaal verschijnsel. Bij extreme hitte gaat de computer van het motormanagement zaken uitschakelen om de motor te ontlasten.
Bij lagere temperaturen, geen probleem. Wel vervelend!
Met vriendelijke groet,Alwin Braam
360.000 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Is dit iets specifiek van de 960? Ik heb nu aardig wat 740's en 940 versleten maar buiten het magneetkoppelingsprobleem (gelukkig nooit een ECC gehad want daar gaat nog meer kapot lees ik op het forum) van de handbediende airco, versleten condensor, lekkage aan de leiding, heb ik dit soort willekeur van het motormanagement niet eerder meegemaakt. Dat zou betekenen dat we met onze bakstenen niet meer in Portugal of Spanje kunnen komen in de zomer met het risico geroosterd te worden op onze comfortabele voorstoelen? Even afkloppen maar alleen de groene heeft het eerder omschreven magneetkoppelings probleem maar de zilvere heeft zich prima gehouden in Frankrijk met +30 C met een ambulance erachter en daarop een Traction Avant)
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Ik weet en vind ook dat dit eigenlijk niet zou mogen voorkomen en dat de systemen maar magertjes bemeten zijn. Zal wel liggen aan het feit dat onze bakstenen uit het hoge koele Noorden komen.
Volvo kent wel als special delivery een tropenuitvoering. Die heeft geen stoelverwarming en een groter uitgevoerd koelsysteem met bijbehorende airco.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
940 stond in de brandende zon maar moet zeggen dat ie in no-time heerlijk koel was en dat ook bleef zonder ook maar iets te merken van schommelingen in temp.
Mn 960 kon het niet zo goed bijbenen en daar voelde je ook continu de pomp in en uitschakelen....
- van Kuijk
- Nieuw lid
-
Is de Volvo 940, geleverd in Spanje hier ook mee uitgerust of waar zou ik dit aan kunnen herkennen? Eén ding kan ik wel herkennen, mijn auto heeft geen stoelverwarming.Ik heb geen problemen met de AC (geen ECC) en de vorige eigenaar (schoonvader) heb ik nooit over dit " probleem " gehoord. De AC koelt uitstekend en heeft ruim voldoende capaciteit.jsnijder schreef : Volvo kent wel als special delivery een tropenuitvoering. Die heeft geen stoelverwarming en een groter uitgevoerd koelsysteem met bijbehorende airco.
Groeten, Jan.