Cruise control weigert alles dienst

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-08-2012 17:30 #1365546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kassie
Zit het elecrice kastje nog wel goed aangesloten? En de
Massa aansluiting ook nog goed? Als die 2 niet goed zijn werkt de
Boel ook niet, heeft hij nog wel een snelheidsingaal check dat ook even.

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 13:12 #1366059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lastig
Toch maar weer eens op het forum alle threads doorgelezen.
Pedaalschakelaars werken elektrisch gezien goed, althans zonder aangesloten te zijn. Wel / geen stroompje er doorheen werkt goed bij intrappen pedalen.
Kom ergens op 't forum tegen om het pompje direct aan de sluiten op het balgje om dit even te testen.
Mijn cruise had (toen die wel werkte) ook af en toe last van uitschakeling als ik over een flinke dwarsriggel reed. De inschakeling van de cruise leek me wel in orde, paar kilomters per uur terugval en dan op de ingestelde snelheid vasthouden, leek me prima. Misschien toch de voortekenen voor een probleempje?
Verder lees ik nog ergens iets van een relais wat eventueel de oorzaak kan zijn, "lampje stuk" relais?
Ik begin een beetje moedeloos te worden. Hoor overal maar dat de pedaalschakelaars het meeste voorkomt, maar de tweedehands cruise is pas een half jaar geleden gemonteerd door de garage, dus zou niet  kunnen snappen dat ineens schakelaars ermee stoppen.
Na het gepruts met de oude stuurhendel en de tijdelijke werking hierna leek me een kapotte hendel duidelijk. Wat kan destijds dan de oorzaak geweest zijn van de tijdelijke opleving nadat ik de hendel heb gedemonteerd en gemonteerd?
De cruise was de laatste tijd al meer aan het haperen, soms deed deze het in de ochtend niet, 's middags wel weer ineens, zo 2 dagen niet en vervolgens een hele week weer wel.
Zucht...
Is de regelunit ook door te meten en welke waardes moet ik dan meten, schakelschema hiervan beschikbaar?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2012 13:16 #1366073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schakelschema
Ik heb er nooit een schema van gezien.
Hij zou eigenlijk bij inschakelen geen terugval in snelheid mogen hebben, als de kabel op de gasrol/aan de balg goed staat (niet te slap) dan lijkt me toch een vaag vacuumlekje de oorzaak. Misschien ergens een klein gaatje dat soms wel, soms niet lekt ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2012 10:22 #1366433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dwarsrichel
Nieuwe ontwikkeling.
Na verschillende stekkers en schakelaars te hebben gedemonteerd en doorgemeten te hebben werkt de cruise control weer.
Toch ergens wat losse contacten misschien gehad.
Echter..op een flinke dwarsriggel op snelwegen slaat de cruise dus nog steeds af. Vraag me af waar dat probleem kan zitten wat zo gevoelig is voor een flinke dwarsrichel die door de carrosserie. Elektrisch gedeelte (schakeling) of misschien toch een luchtslandprobleem..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2012 11:18 #1366436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bump
dan moet je de afstelling van de pendaal schakelaars kontroleten,
dit heb ik ook gehad, opnieuw afgesteld en er geen last meer van gehad.
Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2012 09:38 #1370216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekeringskast
Beetje vreemd geval, maar kwam er pas bij toeval achter dat de asbak tegen een zekering aandrukt. Daardoor schoot de cruise eraf op een hobbel oid.
Zekeringskastje wat naar achteren gedaan en nu blijft de cruise werken!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC