Cruise control weigert alles dienst
- V700 register
- Nieuw lid
-
De laatste weken werkte mijn cruise control (740 '85) niet altijd meer. Een ochtend niet en vervolgens 's-middags weer wel. Totdat….deze helemaal niets meer deed. Had het idee dat het aan de drukknop van de hendel (met richtingaanwijzer) lag, deze voelde elke keer wat vreemd bij activeren. Knopje aan de zijkant losgehaald, beetje lopen prutsen, teruggeplaatst en zowaar hij deed het weer voor welgeteld 10 seconden (toen liet de weg het niet meer toe). Daarna wederom geen reactie meer. Voor mij was het duidelijk dat het aan de hendel lag dus, knopje gaar of wat dan ook. Nieuwe hendel bestel en gemonteerd echter nog steeds blijft alles weigeren. Van binnenuit de luchtleidingen losgehaald en het membraan werkt gewoon merkt ik. Lijkt dus toch nog wat elektrisch. Alles stekkers en draadjes gecontroleerd, alles zit toch echt vast. Pedaalaanslutingen zitten nog correct. Ik weet het ff niet meer. Heb nog niks doorgemeten (apparatuur niet voor helaas). Ik zie genoeg hits op het forum met cruise control maar vond het een beetje raar beloop van de werking van de cruise. Misschien toch een toevallige samenloop van omstandigheden en dat er nu toch iets anders ook nog stuk is tesamen met de hendel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet stuk, reeds gecheckt.RVL schreef : Ben, begin maar met een voor de hand liggende : kortsluiting gemaakt tijdens demontage van het knopje en zekering 12 (bij de 945 is dat no. 12) kapot?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Til onder het rijden eens het rem- of als het erin zit, koppelingspedaal iets op. Doet ie het dan wel?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mathy schreef : Hallo Ben
Til onder het rijden eens het rem- of als het erin zit, koppelingspedaal iets op. Doet ie het dan wel?
groetjes
Mathy
Nee, geen verschil.
Heb alles al 5x nagekeken, pedaalschakelaars functioneren goed lijkt het. Alles ligt open momenteel dus kan het goed checken.
Het zit er allemaal nog niet heel lang op (half jaartje) en alles heeft goed gewerkt tot nu toe dan.
Ga toch eens proberen om een paar luchtslangetjes te vernieuwen, ondanks dat het nog goed dicht lijkt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Schakelaartjes komen wel precies, op een paar tiende mm. Je kunt ook even aan het T-stukje zuigen om te kijken of ze toevallig toch geen lucht doorlaten.
Dit snap ik niet helemaal.
Zoals ik het kan zien zitten beide schakelaars (rem en koppeling) netjes tegen de pedalen aan. Schuifje valt helemaal terug in het omhulsel (hoe heet dat allemaal). Kan niet verder terug vallen in ieders geval.
Droge slang tussen T-stuk en balgje en tussen T-stuk en pompje zijn vernieuwd, waren wat uitgedroogd. Helaas geen verbetering.
Nu lees ik ook ergens dat ik een eventuele fout van de pedalen kan checken door het pompje direct op het balgje aan te sluiten klopt dit?
Regelunit heb ik gevonden, die zal toch niet al stuk zijn. Komt welliswaar uit een sloopauto maar was niet voor gratis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb je die zelf-instellende of die schakelaars die zelf af moet stellen ? Ze horen NIET helemaal ingedrukt te zijn, als de pedalen in ruststand staan zou er volgens het boekje tussen de 0.5 en 1.0mm ruimte moeten zijn. In de zin dat je de schakelaartjes nog 0.5 tot 1.0mm verder in zou moeten kunnen drukken.Ben200ET schreef : Zoals ik het kan zien zitten beide schakelaars (rem en koppeling) netjes tegen de pedalen aan. Schuifje valt helemaal terug in het omhulsel (hoe heet dat allemaal). Kan niet verder terug vallen in ieders geval.
Dat kan. Maar als de schakelaars niet goed afgesteld staan (zie hierboven) dan zal de CC ook niet werken omdat het elektrisch contact verbroken is. Terwijl het best kan zijn dat de klepjes niet lek zijn.Ben200ET schreef : Nu lees ik ook ergens dat ik een eventuele fout van de pedalen kan checken door het pompje direct op het balgje aan te sluiten klopt dit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helaas nog steeds geen werkende cruise, blijft er niet veel meer over dan een defecte regelunit of defecte vacuumregeleenheid?
Balen balen, want weet het niet meer...