Climat Control in de war
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 22:11 #1093853
door V700 register
Climat Control in de war is gemaakt door V700 register
De Climat control in mijn S90 is een beetje in de war. Behalve dat de airco het niet doet, lijkt het systeem ook slecht te reageren op de instellingen van het paneeltje. Alleen de knop van de blowersnelheid lijkt te werken. Die van luchtuitstroom en temperatuur lijken de ene keer wel, de ene keer niet te werken. Iemand een idee waar ik dit probleem kan zoeken, en vooral hoe ik 't op kan lossen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 11:39 #1364529
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic ECC
Ja Michael, met al die luxe gaat er wel eens wat kapot, had er maar een genomen met gewone handbediende airco...............
kijk maar eens op <a href="/node/10895">
www.volvo700vereniging.nl/node/10895
maar dat had je natuurlijk allang gelezen?
Blijkt vaak een vacuumprobleem te zijn
Blijkt vaak een vacuumprobleem te zijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 11:42 #1364533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vacuüm
Het niet reageren op de draaiknoppen, en met name die van de temperatuur, lijkt me eigenlijk niet heel veel te maken te hebben met het vacuüm. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk. Soms reageert het systeem wel op de stand van de knoppen, en soms niet. Bij een vacuüm probleem lijkt het me nooit te moeten werken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 11:51 #1364535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VAc
De blower werkt toch gewoon met een standen schakelaar, dat die het gewoon doet is dan geen wonder lijkt mij,
Echter de Kleppen van de ACC worden bedient met een Vacuum, dus als hij het dan soms wel en soms niet werkt lijkt me dan vrij logisch dat het daar aan licht ,Zie het als je Rem bekrachtiger die werkt ook op een vacuum, als die iets lekt heb je soms wel extra rem druk en soms niet.
Tom.
Echter de Kleppen van de ACC worden bedient met een Vacuum, dus als hij het dan soms wel en soms niet werkt lijkt me dan vrij logisch dat het daar aan licht ,Zie het als je Rem bekrachtiger die werkt ook op een vacuum, als die iets lekt heb je soms wel extra rem druk en soms niet.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 12:45 #1364544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Temp
En de temperatuur regeling dan? Ik zei toch ook niet dat het een wonder is dat de snelheidsregelaar het doet?
En een vacuüm lek is er toch gewoon. Dat is er toch niet de ene keer wel, en de andere keer niet.
En een vacuüm lek is er toch gewoon. Dat is er toch niet de ene keer wel, en de andere keer niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 14:51 #1364552
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Restvacuum....
Kan verklaren
Restvacuum....
Kan verklaren dat ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet.
Het kan lekken door een poreus rubbertje, dat werkt(uitzetten, krimpen)bij temperatuurschommelingen waardoor ie ene keer wel lekt en de ander keer niet.
Vaak lastig te traceren.
Kan verklaren dat ie het de ene keer wel doet en de andere keer niet.
Het kan lekken door een poreus rubbertje, dat werkt(uitzetten, krimpen)bij temperatuurschommelingen waardoor ie ene keer wel lekt en de ander keer niet.
Vaak lastig te traceren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 15:23 #1364557
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buh
Ok. Balen. Und jetzt, waar begin ik met zoeken?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 15:59 #1364559
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Engels
Op <a href="
www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtop...hilit=vacuum#p223555
">Matthews forum staat wel een goede uitleg om dit aan te pakken.
Piet
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 16:10 #1364560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heerlijk
Heerlijk Piet, dankje. Dat wordt een keer op een zaterdag even de tijd nemen. Ochja, als t straks allemaal in orde is...
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 22:14 #1364596
door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic slecht contact
Ik heb al een tijdje last van een af en toe niet blazende ECC. Het lijkt of alles werkt maar de lucht blaast niet naar de voeten, gezicht of op de zijruiten. Toen ik een keer vlot(kuch) de bocht om ging, begon hij spontaan te blazen. Ik wist het zeker.....dit moest een slecht contactje zijn 
Als je aan de rechterkant de schopplaat weghaalt dan zie je een 'blok' (net onder je dashboardkastje, links vh middeen) met vacuumslangen erop en een klein geel stekkertje.En dat is de boosdoener, althans bij mij. Als ik er mee bewoog dan werkte alles zoals het moet.Omdat het vandaag weer tyfuswarm was
en hij weer dienst weigerde besloot ik het nu ècht aan te pakken. Dat blokje zit met 2 schroefjes (steek 7) vast (horizontaal geschroefd). Als je die schroefjes los hebt kun je het blokje een beetje draaien(de vacuumslangen krijg je niet zomaar los) en zie je hoe het stekkerblokje op de print zit. Bij mij was het bovesnte contactje zo slecht dat hij geen contact meer maakte, maar........even de soldeerbout ertegenaan en het zoveelste eletrische Volvo probleempje is weer verholpen.
Suczeven!
En anders als je em zondag meeneemt naar de NS dan wijs ik het wel ff aan
Als je aan de rechterkant de schopplaat weghaalt dan zie je een 'blok' (net onder je dashboardkastje, links vh middeen) met vacuumslangen erop en een klein geel stekkertje.En dat is de boosdoener, althans bij mij. Als ik er mee bewoog dan werkte alles zoals het moet.Omdat het vandaag weer tyfuswarm was
Suczeven!
En anders als je em zondag meeneemt naar de NS dan wijs ik het wel ff aan
Moderators: Jerry Stam