gordel zit vast

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 19:33 #1093075 door V700 register
gordel zit vast is gemaakt door V700 register
Geachte heer Stolker, inderdaad is het contactslot kapot want als je het beweegt als de auto loopt doet alles het weer, bedankt voor de tip.
Nu heb ik een ander probleem, mijn 960 estate de achterbank omgeklapt om fiets te vervoeren en toen ik de rugleuning waar de driepuntsgordel in zit omhoog wilde klappen, lukte dit niet.
De gordel zit vast en lijkt op slot te zitten. Om dit te verhelpen kan ik dan de achterbekleding losritsen en kijken of ik de gordel weer los krijg of is er een ander manier.
In de gebruiksaanwijzing kan ik niets vinden en ik las iets om met geweld de rugleuning omhoog te trekken maar dit lijkt mij niet de bedoeling.
Weet iemand wat de manier is om dit op te lossen.

Groeten Tho,mas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 20:43 #1359793 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Middengordel loshalen
Ik kan nu even niet in mijn auto kijken (vrouwlief is er mee op pad), maar ik meen dat je met een neergekllapte achterbank bij de bevestiging van het vaste punt van de de middengordel kan.
Deze loshalen en dan kan de bank weer omhoog. Er zit normaal een stoppertje op de gordel die ervoor zorgt dat de gordel niet te kort wordt opgerold als de bank wordt neergeklapt. Als dat stoppertje eraf is, heb je dit probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 22:43 #1359800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb ik ook gehad
Zeker niet forceren, dat gaat echt niet werken.
Dit heb ik ook gehad, omdat het stopje van de gordel was en hij te ver inrolt bij het neerklappen en dan denkt dat je aan het remmen bent vanwege de positie van de rugleuning en dus fixeert. Het gaat om de middengordel. De enige manier is de rugleuning iets omhoog te doen (kan een graad of 30 meen ik, even iets tussenklemmen - niet te hard wrikken anders mol je het plastic malletje bovenop de bank waar de gordel doorheen loopt) en dan op gevoel tussen de zitting en de achterbank met een ratel de bout los te halen die op de bank/autobodem zit. Die zit in het verlengde van de waar de gordel wegkomt. De maat van de dop is hetzelfde van de hoekgordels dus dan weet je wel je erop moet doen. Als deze los is, kan de bank weer omhoog en zet je hem weer vast (en naai je een knoop op de plek waar dat plastic dingetje zat).

De andere optie is je auto van voren op te laten tillen met een kraanwagen zodat de achterbank weer 'rechtstaat' ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2012 23:09 #1359804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch
@martijn: Ik dacht mij inderdaad te herinneren dat jij dit een keer gehad had. Trivialia worden soms lang opgeslagen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 11:42 #1359836 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gordel 960
Hallo Bart,
bedankt voorde uitleg, is gelukt maar wat een werk om moer los te krijgen, komt er bijna niet tussen met dopsleutel.

groet Thomas.
P.S
waarom zo snel een nieuwe motor in de 960 op gas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 11:44 #1359838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic opmeten
jij hebt toen voor mij nog de plek van het stopje opgemeten, aardige vent!

Thomas: heb je 'm al los?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 11:45 #1359840 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gordel 960
Hallo Martijn,
dat met die kraanwagen doe ik maar niet, maar bedankt voor de uitvoerige uitleg.
Plasticdingetje inderdaad foetsie, dikke knoop op genaaid.

groet Thomas.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 12:08 #1359843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stopje
Ik blijf het leuk vinden hoe we elkaar hier met 'eenvoudige' problemen kunnen helpen  <p style="text-align: left;">Het originele onderdeeltje (nr. 8424389) is ook nog nieuw verkrijgbaar, voor wie geen knopen aan kan (of wil) zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 12:35 #1359848 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic houder

@Thomas: fijn dat het gelukt is!
@Pietjeprecies: het Pietje-precies in mij is dan weer benieuwd of dat plastic houdertje dat op de bovenkant van achterleuning zit nog te krijgen is, maar vooral hoe je dat gemonteerd krijgt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2012 13:02 #1359850 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic plastic houdertje dat op de bovenkant van achterleuning zit
In vadis heet het een 'deksel' - lekker vertaald weer :)
9138086 zwart9138087 blauw9138088 beige9138089 grijs
Dit zijn de nummers, of ze nog te krijgen zijn weet ik niet.
Je moet dacht ik eerst de gordel er doorheen frotten en dan het ding op zijn plaats drukken in de achterbank. Voor de rest is het, voor zover ik me kan herinneren, vooral een kwestie van dapper zijn omdat je zo hard moet drukken dat het voelt alsof het plastic het niet aankan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC