Lampjes tellerunit (20x + 4y)?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2012 23:48 #1363724 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic T5
Alle tellerbak lampjes in mijn 480 zijn van LED voorzien.
Ze zaten eerst in mijn 760 maar vond het leuker in de 480.
Het enige "vervelende" eraan is is dat de LED's polariteit gevoelig zijn (+ en - ) je moet dus bij elk LEDje dat je erin plaatst controleren of ie wel branden gaat....hij past er op 2 manieren in, maar brandt maar op 1 manier.
Voor het accu lampje en enkele andere werkt een LEDje ook niet, het accu lampje blijft dan branden en de accu laadt niet meer bij. (goed opletten dus!)(geldt trouwens ook voor het lambda lampje, die blijft dan ook branden...zonder dat er een storing is)
Hier is wel een workaround voor te maken zodat het wel kan, maar dat vergt wat electronisch inzicht en aanpassingen aan de kabelboel..
De T10 lampjes voor de "achtergrond" verlichting zijn er bij mij weer uit, de verlichtingshoek is te klein waardoor sommige delen heel fel verlicht zijn en andere erg donker....
Achtergrond verlichting heb ik dus weer standaard gemaakt.
Nog meer puntjes om op te letten:Ledjes in de knippers gaat niet helemaal goed, dat gaat flink hard knipperen...(ook wel oplossingen voor te bedenken)
Led in de achterlichten/remlichten.
Gaat opzich goed, maar als je CC hebt werkt je CC niet meer, die verwacht namelijk een massa signaal van de remlichten dat niet goed werkt met LED lampen.(dat was bij mij het geval waarom mijn CC het vreemd genoeg niet deed..)
(Ook wel workarounds en oplossingen voor te verzinnen..)
Dat zijn puntjes die ik zo 1,2,3 kan bedenken...
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 00:13 #1363726 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
Dank Gerryberrie voor je toelichting. Ik had inderdaad al gezien dat T10 LEDs problemen kunnen geven. Daar zijn kennelijk <a href=" www.leds-buy.nl/voertuig-verlichting/aut...vanger-wit-1567.html ">T10 LEDs voor met een grotere hoek.
Ik denk dat ik het gewoon eenvoudig hou en enkel dus de achtergrondverlichting en alle andere kapotte verlichting in het dash vervang door LED. De waarschuwingslampjes kunnen gewoon standaard blijven.
Exterieur: de kentekenverlichting vind ik persoonlijk zinvol om LED van te maken aangezien deze vaak de geest geven door het dichtdoen van de klep. LED is natuurlijk nauwelijks/niet gevoelig voor trillingen. De stadslichten overigens ook om wat meer wit licht uit te krijgen naast het xenon. 21Watters vreten de fittingen namelijk op en is niet goed voor de bedrading.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 00:57 #1363728 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Licht
Hallo The Saint77
Als je de metalen rand rond om de tellerunit er niet uit krijgt, kun je er ook van onder bij om de plaatjes iets te verbuigen.  Schopplaat (de plaat boven de voeten van de bestuurder) even losdraaien (3x Torx).  Wel oppassen als je met een grotere schroevendraaier richting veerplaatjes gaat om die wat te verbuigen.  Er zit vanalles in de buurt dat kapot kan, maar met een beetje oppassen lukt het wel.
Ik heb 6000K Xenon erin zitten en daar laatst LED pitjes van <a href=" www.pilotxenon.nl " target="_blank">Pilot naast gezet (in de stadslichten).  Ziet er qua constructie en qua kleur erg netjes uit.  art.nr. 4429  Ze worden per stuk verkocht.  Ik heb €27,89 betaald voor twee van die dingen.
Voor de achteruitrijlichten overweeg ik <a href=" www.vparts.se/volvo-740-760/styling/xeno...kljus-ba15s-15w.html " target="_blank">deze.  Maar eerst zoek ik nog meer info over die set.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 11:45 #1363753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic misschien een rare vraag
maar waarom zou je xenon in je achteruitrijlichten willen eigenlijk? Ik vind de LEDs in de achterklep voor de kentenverlichting interessanter omdat de gloeilampen nu kapot gaan door het dreunen van de klep. Ook al doe je m rustig dicht.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2012 18:56 #1363790 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zicht!
Hallo TheSaint77
Om beter te zien waar ik in het donker achteruit naartoe ga, zonder dat ik daarvoor allerhande lampen achter op m'n auto moet schroeven.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC