3e remlicht aansluiten
- V700 register
- Nieuw lid
-
hoe hebben jullie die draden aangesloten
ik weet dat er 1 op het chassis moet en 1 op de draad voor de remlicht
alleen is de vraag
waar zijn de beste punten om ze te bevestigen
show youre tips and aansluitpictures
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
1 draad op het chassis voor massa en 1 draad van nogal wat metertjes lang, onder het tapijt van je wagen door (langs de aandrijftunnel) en op de rempedaalschakelaar bij voegen bij je rempedaal.
NIET op 1 van je linker of rechter remlichten aansluiten, dan gaat je "lamp" kapot lampje constant branden omdat het vermogen en de weerstand tussen links en rechts dan nogal verschilt..
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je een estate hebt, ligt de stekker al achter de achterklepafdekking. Hoef je alleen nog maar het "lampje kapot relais" te vervangen door een groene.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Voor de 760 sedan heb ik een orgineel 3de remlicht kunnen aanschaffen. Kan daar een LED lampje in? Ik dacht dat LED niet geschikt is voor "korte" stroom impulsen, zoals bijv. richtingaanwijzers en zo...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Led is daar zeker geschikt voor hoor GeeJee, ook zeker wel voor richtingaanwijzers.geejee schreef : @Mark,
Voor de 760 sedan heb ik een orgineel 3de remlicht kunnen aanschaffen. Kan daar een LED lampje in? Ik dacht dat LED niet geschikt is voor "korte" stroom impulsen, zoals bijv. richtingaanwijzers en zo...
Het "vervelende" is dat als je LEDjes in je knippers hebt dat ze heel snel gaan knipperen, ze geven te weinig weerstand waardoor het relais 'denkt' dat er een lampje stuk is en dus de lampjes snel laat knipperen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor het derde remlicht heb je deze echter niet nodig omdat het derde remlicht gewoon parallel aan het remlicht aangesloten is. Tenzij het af fabriek gebruikte stekkertje gebruikt wordt. Deze is namelijk WEL aangesloten op het bulb failure circuit. Hierbij volstaat dan een 21 W gloeilamp parallel aan te sluiten met het derde remlicht. Zo heb je dus je voorschakelweerstand...
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Verbruiken ze te veel, ja, dan gaat het lamp-defect lampje wel branden.
Gewoon even uitproberen dus! Blijft het lampje uit, klaar, lekker laten zitten.
Groeten,Gerben