Kilometerteller stopt ermee: vrieskou of gewoon kapot?
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2012 15:32 #1346716
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Kan...
De sensor op de achteras is ook input voor het ABS.
Meestal is de draad vlak voor de stekker gebroken. Je kan er vrij makkelijk bij als de auto op assteunen zet (brug is natuurlijk comfortabeler). Stekker van de sensor halen en de kabelaansluiting visueel controleren. Meestal heb je nog wel een paar centimeter speling in de lengte van de kabel om de stekker opnieuw te plaatsen. Het is een beetje pielen om de stekker er weer netjes op te zetten maar het is niet moeilijk. Ik heb in elk geval de stekker opnieuw kunnen gebruiken en dus heeft het me behalve enkele (of eigenlijk heel veel) krachttermen niets gekost.
Meestal is de draad vlak voor de stekker gebroken. Je kan er vrij makkelijk bij als de auto op assteunen zet (brug is natuurlijk comfortabeler). Stekker van de sensor halen en de kabelaansluiting visueel controleren. Meestal heb je nog wel een paar centimeter speling in de lengte van de kabel om de stekker opnieuw te plaatsen. Het is een beetje pielen om de stekker er weer netjes op te zetten maar het is niet moeilijk. Ik heb in elk geval de stekker opnieuw kunnen gebruiken en dus heeft het me behalve enkele (of eigenlijk heel veel) krachttermen niets gekost.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2012 18:33 #1346737
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snelheid doet het nog
Vooralsnog lijkt alleen de kilometerteller als in afstandsmeter problemen te hebben. Hek genoeg heeft hij het sinds de eerste weigering van 108km gewoon goed gedaan. De snelheidsmeter doet het gewoon goed, denk ik, tenzij post van het CJIB mij binnenkort anders gaat vertellen 
Dank voor het adres Lex, ik ga die website eens bekijken!
Dank voor het adres Lex, ik ga die website eens bekijken!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2012 22:15 #1346765
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus even op de brug dan maar....
...comfort is ook prettig. Binnenkort de stekker maar eens controleren. hein, bedankt voor de info.
Groet,
Eric
Groet,
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 22:28 #1347997
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hein had helemaal gelijk
Het was inderdaad zo dat de draadjes, net voor de stekker, gebroken waren. De stekker op zich zag er ook niet al te best meer uit (was blijkbaar ooit erg warm geweest, gezien de staat van het kunststof).
Oude stekker is weer vervangen door een "nieuwe", en de km- teller, dagteller en snelheidsmeter functioneren weer naar behoren. Ook ABS lampje op dashboard is uit en de cruise control werkt weer.
Hartelijke groet,
Eric
Oude stekker is weer vervangen door een "nieuwe", en de km- teller, dagteller en snelheidsmeter functioneren weer naar behoren. Ook ABS lampje op dashboard is uit en de cruise control werkt weer.
Hartelijke groet,
Eric
Moderators: Jerry Stam