Vertraging binnenverlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kleine nuance: zit OOK in de behuizing ja.Mijn auto gaat van het slot, licht aan.Ik stap in, licht blijft aan (ook met de deur weer dicht.Doe ik niks, gaat ie na ongeveer 10 seconden uit.Piet22 schreef : Het vertragingsprintje zelf zit in de behuizing van de plafondverlichting.
Tevens gaat ie uit, na omdraaien van de sleutel in het contact.
Licht gaat aan, bij deur open, uitstappen deur dicht, licht blijft aan.Dichtklikken met de AB, licht dan pas uit, of na 10 seconden vanzelf (en fade-out ook)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dan stuur maar naar mij op. Ik ben een van de moderatoren (zie de "M" bij mijn naam). Via m'n profiel (click op m'n naam hierboven) kun je bij m'n ledenlijstgegevens komen. Daar staat ook mijn adres.wreij schreef : Als iemand het met me eens is van de beheerders wil ik de boekjes ook wel opsturen zodat ze door hen kunnen worden geplaatst.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De vertraging die in de binnenverlichting zit, wordt via een extra aansluiting (die op de deurschakelaar van de bestuurdersdeur zit) bediend. Nadat de bestuurdersdeur dicht is gegaan, wordt 10 seconde later de binnenverlichting (alleen de grote lamp) pas afgeschakeld. De naar vóór gerichte (lees)lampjes gaan meteen uit, als de deuren dicht gaan.
BTW het extra draadje ligt er al (i.i.g. in de 940 van modeljaar 1991), ook als er (nog) geen vertraging in de binnenverlichting zit. Je vindt die draad door de binnenverlichting te verwijderen en je (hopelijk niet te dikke) vingers in het gat, dat de binnenverlichting afdekte, te steken. Als je de drie draden volgt waarmee de binnenverlichting vastzit, kom je vanzelf bij draadje nummer vier uit. Het andere eind van dit draadje zit al aan de deurschakelaar.
Hoe het alarm precies aangesloten is en hoe die de werking van de vertraging kan beinvloeden, is mij nog niet bekend.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
De binnenverlichting van mijn auto had 'ineens' instapvertraging toen ik het originele blauwe relais van de centrale deurvergrendeling vervangen had door een Guard II relais met afstandbediening (maar een verdere verklaring heb ik nietMathy schreef : Hoe het alarm precies aangesloten is en hoe die de werking van de vertraging kan beinvloeden, is mij nog niet bekend.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Terugkomend op de vertraging van de binnen verlichting, allereerst bedankt voor de reacties. Als de vertraging op een print in de binnenverlichting zit, is op die print dan een onderdeel dat vervangen moet worden om hem weer werkend te krijgen of moet de hele print worden vervangen o.i.d.?
Groetjes Willem
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Scannen deed de multifunctional. Maar bij het versturen via email ging iets mis. En dat was ook ongeveer wat ie op de display aangaf. Dus kan ik alleen maar gissen waar het aan lag. Maar hij maakt prima kleurenkopietjes. Die zal ik binnenkort op m'n eigen scannertje inscannen.
groetjes
Mathy