aansteker "pikt"geen andere stekers dan de eigen sigarenaansteker

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 22:22 #1089873 door V700 register
Ik heb een Navman navigatie systeem wat het op zich prima doet....als ik hem vol geladen mee neem. Wanneer ik de stekker in de behuizing van de aansteker doe, gebeurd er niets, laadt niet op. Heb hem al helemaal gedemonteerd, schoongemaakt, pasingen strakker gesteld,maar...de aansteker doet het prima (heb ik overigens niet nodig) maar een ander stekker.....niet. Geen navigatie, geen dvd en ga zo maar door. Wat kan hier aan de hand zijn??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2011 22:26 #1336306 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Diepte
Ik heb hetzelfde met de aansluiting van de TomTom in de 940. Voor een goede werking moet ik eigenlijk het plaatje bij de aansteker weghalen om de stekker er verder in te krijgen
Om dit te omzeilen heb ik zo'n verdeelblokje gekocht wat uiteindelijk in het vakje onder de radio ligt.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 00:03 #1336334 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Ligt vaak aan de pasvorm van de stekker
Hallo Harry
De oplader voor m'n telefoon (een of ander flutmerk van de locale telefoongoeroe) vereist bij mij wat aandacht, wil ik dat het ding opgeladen wordt.  Maar de oplader van de Mini-Kit Slim (carkit die je op de zonneklep schuift), die gewoon in het doosje erbij zat, die werkt gewoon altijd.  Bij de eerste moet ik het plaatje vóór het 12V aftappunt verwijderen of dat bij de tweede ook moet, weet ik even niet meer.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 08:58 #1336346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Was al bang dat ik een onzin
Was al bang dat ik een onzin verhaal had....... Welk plaatje bedoel je precies?? Mathy heeft het denk ik over het zelfde plaatje?!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 09:08 #1336347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het
Het is geen onzin verhaal hoor. Als je de officiele sigarenaansteker eruit haalt, heb je een rond gat waar die uit kwam. Dat gat zit in het plaatje dat ze bedoelen. Dat plaatje voorkomt dat een iets dikkere/kortere "aansteker" diep genoeg in de aansluiting past om goed contact te maken. Het plaatje zit dus links van het opbergvakje.Je zou het plaatje eruit kunnen wippen door een schroevendraaier scheef onder te steken. Vanuit het gat waar de aansteker in moet naar links of rechts. Dus niet recht in het gat, maar zo schuin als maar kan. Dan wip je het plaatje er zo uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 09:09 #1336348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor
Voor het gat van de aansteker zit een 'lijstje'. Wanneer je dat weghaalt (klikt er zo af als ik me goed herinner) kun je de stekker er wat dieper in steken.
[edit: Ik was weer eens te langzaam. Ik heb het over een 940 (en ik denk Henk ook) trouwens, ik dacht dat jij die ook had?]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 09:58 #1336355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk een antwoord aan
Gelijk een antwoord aan Henk, bij deze!
Zelfs als ik de aansteker er uit haal en dan de stekker erin steek (dan is er geen plaatje meer).....gebeurd er alleen iets als ik de steker heel hard aandruk. En dan druk blijven uitoefenen anders gaat het lichtje weer uit.
Ga nu het verdeelblokje proberen.....u hoort van mij. En ja, ik heb een 940 IC.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 10:01 #1336356 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb hetzelfde probleem,
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan in mijn 960. En daar zit geen plaatje wat je kunt verwijderen (volgens mij). Iemand suggesties hoe ik daar het probleem op zou kunnen lossen? Ik had tot nu toe dezelfde tijdelijke oplossing met het verdeelblok, maar dat is geen echte oplossing vind ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 10:08 #1336357 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet duidelijk

Harryv7 schreef : Zelfs als ik de aansteker er uit haal en dan de stekker erin steek (dan is er geen plaatje meer).....

Dat plaatje (of lijstje, zoals ik het noemde) komt niet met de aansteker mee, hoor. Je kunt het pas voor het gat weghalen als de aansteker eruit is. Ik zal eens kijken of ik een plaatje kan vinden, dat praat wat gemakkelijker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2011 10:14 #1336358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdeelblokje werkt ook
Verdeelblokje werkt ook niet, dus. Maar...PietjeP, als ik de aanstekerbus er compleet uit hebt....is er toch geen plaatje meer?? Heb nu ontdekt, dat als ik de stekker er stevig in duw en dan hem wat naar boven til en vasthou........ja dan brandt het lichtje.
Maar da's natuurlijk geen doen. Lijkt dus sowieso een kwestie van een fout contact.

Moderators: Jerry Stam