Do's en Dont's Dashboard wisselen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-10-2011 22:52 #1334307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ombouw
Om wat onduidelijk heden uit de wereld te halen, of hij nu uit een 760 of 960 komt is voor mij om het even, ik vind de lijnen van dat dashboard gewoon mooi, lekker vol met wat body, echt volvo naar mijn idee want het origineel dash vind ik net wat te dunnentjes te lijken voor een Volvo.

Als ik dan dus alles moet veranderen waarbij ook electra word de klus wel groter maar wel weer verse draden zoals Henk D schrijft, loop al een tijdje met het idee rond maar echt duidelijk hoe en wat kon ik niet echt vinden, wel wat kleine dingen die dan gedaan zouden moeten worden maar ik wil het nu een beetje in een onderwerp gaan aanbrengen.

Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 00:26 #1334314 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Tijd en Zweden
Hallo Tom
Neem de tijd voor de voorbereiding.  Hoeft niet af voor de ALV 2012 neem ik aan?  Dus gewoon tijd nemen.  En eventueel aanmelden op het forum van de Svenska Volvo 7/900 Klubben en daar in Engels je vragen stellen.  In Zweden krijgen ze veel voor elkaar als het om "onze" auto's gaat, dus "jouw" klusje zullen ze ook wel eens gedaan hebben.
En denk dan gelijk eens na over de inbouw van ECC als het er niet al in zit.  Je dashboard ligt er halverwege de ombouw toch uit, dus plek zat.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 02:33 #1334318 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draaiknoppen ipv schhuiven
Wat mij het meeste stort zijn die lelijke schuiven. Die 3 draaiknoppen op een rij ogen meteen veel moderner. Is het wel mogelijk deze zomaar om te wisselen? Of is dat ook een grote klus?Ik gok van wel..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 06:56 #1334321 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vind
Ik vind het 760 II / 960 I dashboard ook mooier, ik snap de wens dus wel :)Of je het dashboard nu uit de 760 II of de 960 neemt, in beide gevallen moet je iets aan de relais tray doen. Of verplaatsen naar de locatie bij het nieuwe dashboard, of iets verzinnen waardoor je m kunt laten zitten.Schuiven vervangen door draaiknoppen is ook niet zo gemakkelijk. Die draaiknoppen worden bediend door een regelaar met vacuumsysteem. De schuiven zullen puur mechanisch zijn (met kabels). Je zou dus een vacuumsysteem in moeten bouwen. Als je dat doet, zou ik meteen ECC inbouwen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 09:07 #1334324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
misschien is het simpeler om er een te kopen waar dat dashboard in zit, Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 10:03 #1334329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ frans: Alleen dan heb je
@ frans: Alleen dan heb je weer geen belastingvrije.
Ik heb er ook over zitten dubben. Het is bij mij "gewoon" een dash wissel van een 740 geworden van blauw naar zwart. (wel een aantal bj opgeschoven)
Het dash wisselen op zich is geen probleem, zolang het maar hetzelfe dash is.
Als je echt helemaal anders wilt dan zal ik in ider geval zorgen dat de donor auto dezelfde type motor heeft (en dezelfe ecu etc.)
En dan gewoon ALLES overzetten wat maar voor de voorstoelen zit. (en misschien dan ook gelijk maar wat erachter zit??)
Volgens mij kom je ook met de ophanging van de zekeringkast te zitten, de ophangpunten zijn dan nl. ook niet "pulg & play" OOk zal je stekkers moeten gaan overzetten, de grote blokstekkers wel te verstaan. Er zal nl. in de verschillende typen en bouwjaren het één en ander zijn verandert. De blokstekkers zijn niet te verkrijgen via de dealer in iedergeval. Zij kunnen niet zien / uitzoeken welke stekkers wanneer en in welke auto zijn geleverd. (weet ik uit ervaring  )
Maar als je er mee gaat beginnen wil ik graag op de hoogte gehouden worden.
Reken in ieder geval op een 3 dagen flink klussen (en meer als stekkers niet passen en je ook nog ecc in wilt bouwen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 10:53 #1334338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jup
Het enigste waar ik nu nog mee zit is de km teller en toeren teller voor een Diesel, dat zal 1 groot deel van de grote puzzel zijn, meeste electronica die ik nodig heb of ga gebruiken kan ik laten zitten of is makkelijk aan te passan, ECC is wel leuk maar heb juist de deltamill er al voor 85% uit gesloopt, heb een dakluik en ramen die open kunnen en vind dat voldoende.
Wat ik weet van het Kachel gebeuren is dat je ook de hele unit nodig hebt die aangestuurd kan worden door de ronde knoppen en inderdaat een Vacuum zal je nodig hebben, maar we hebben allemaal een rembekrachtiger en die werkt ook met een vacuum dus dat is niet zo moeilijk.
@mathy, das een goeie ff vragen aan onze zweedse vrienden(alleen dat engels typen zal ff lastig zijn hahaha).

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 18:48 #1334386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er staat nu nog een 960 kan
er staat nu nog een 960 kan je zien hoe het ziet..

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 23:39 #1334428 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic (Ver)schuiven
Hallo Henk, Volvisti

henk 940LPT schreef : Schuiven vervangen door draaiknoppen is ook niet zo gemakkelijk. Die draaiknoppen worden bediend door een regelaar met vacuumsysteem.

In de 900 zonder ECC zitten ook draaiknoppen.  Daar zitten gewoon staalkabels aan.  Of dat makkelijk aan te passen is, weet ik helaas niet.
Zolang je geen dubbeldin in wilt bouwen, is het verplaatsen van de zekering- en relaiskast volgens mij niet nodig.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2011 08:41 #1334443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

Mathy schreef : Daar zitten gewoon staalkabels aan.

Weet je dat zeker ? Ik dahct altjid dat die draaiknoppen alleen elektrisch waren en via een bestuureenheid die vacuumkleppen aansturen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC