Do's en Dont's Dashboard wisselen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik dan dus alles moet veranderen waarbij ook electra word de klus wel groter maar wel weer verse draden zoals Henk D schrijft, loop al een tijdje met het idee rond maar echt duidelijk hoe en wat kon ik niet echt vinden, wel wat kleine dingen die dan gedaan zouden moeten worden maar ik wil het nu een beetje in een onderwerp gaan aanbrengen.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Neem de tijd voor de voorbereiding. Hoeft niet af voor de ALV 2012 neem ik aan? Dus gewoon tijd nemen. En eventueel aanmelden op het forum van de Svenska Volvo 7/900 Klubben en daar in Engels je vragen stellen. In Zweden krijgen ze veel voor elkaar als het om "onze" auto's gaat, dus "jouw" klusje zullen ze ook wel eens gedaan hebben.
En denk dan gelijk eens na over de inbouw van ECC als het er niet al in zit. Je dashboard ligt er halverwege de ombouw toch uit, dus plek zat.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er ook over zitten dubben. Het is bij mij "gewoon" een dash wissel van een 740 geworden van blauw naar zwart. (wel een aantal bj opgeschoven)
Het dash wisselen op zich is geen probleem, zolang het maar hetzelfe dash is.
Als je echt helemaal anders wilt dan zal ik in ider geval zorgen dat de donor auto dezelfde type motor heeft (en dezelfe ecu etc.)
En dan gewoon ALLES overzetten wat maar voor de voorstoelen zit. (en misschien dan ook gelijk maar wat erachter zit??)
Volgens mij kom je ook met de ophanging van de zekeringkast te zitten, de ophangpunten zijn dan nl. ook niet "pulg & play" OOk zal je stekkers moeten gaan overzetten, de grote blokstekkers wel te verstaan. Er zal nl. in de verschillende typen en bouwjaren het één en ander zijn verandert. De blokstekkers zijn niet te verkrijgen via de dealer in iedergeval. Zij kunnen niet zien / uitzoeken welke stekkers wanneer en in welke auto zijn geleverd. (weet ik uit ervaring )
Maar als je er mee gaat beginnen wil ik graag op de hoogte gehouden worden.
Reken in ieder geval op een 3 dagen flink klussen (en meer als stekkers niet passen en je ook nog ecc in wilt bouwen)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik weet van het Kachel gebeuren is dat je ook de hele unit nodig hebt die aangestuurd kan worden door de ronde knoppen en inderdaat een Vacuum zal je nodig hebben, maar we hebben allemaal een rembekrachtiger en die werkt ook met een vacuum dus dat is niet zo moeilijk.
@mathy, das een goeie ff vragen aan onze zweedse vrienden(alleen dat engels typen zal ff lastig zijn hahaha).
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
In de 900 zonder ECC zitten ook draaiknoppen. Daar zitten gewoon staalkabels aan. Of dat makkelijk aan te passen is, weet ik helaas niet.henk 940LPT schreef : Schuiven vervangen door draaiknoppen is ook niet zo gemakkelijk. Die draaiknoppen worden bediend door een regelaar met vacuumsysteem.
Zolang je geen dubbeldin in wilt bouwen, is het verplaatsen van de zekering- en relaiskast volgens mij niet nodig.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet je dat zeker ? Ik dahct altjid dat die draaiknoppen alleen elektrisch waren en via een bestuureenheid die vacuumkleppen aansturen.Mathy schreef : Daar zitten gewoon staalkabels aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





