Welke radio/navigatie/carkit/MP3-speler kiezen in V90? - Heb iets heel leuks gevonden!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 22:41 #1088864 door V700 register
Sinds vorig weekend ben ik een mooie V90 rijker en deze heeft een VDO navigatie met een knoeperd van een scherm voor de uitblaasopeningen, erg lelijk.
Nu zou ik graag op de plek van wat gedateerde dubbel DIN-radio (SC-802, met cassettespeler!) een radio/navigatie/bluetooth carkit hebbem die ook MP3's kan afspelen vanaf Iphone of desnoods USB-stick.
Heeft iemand ervaringen met goede systemen? Past het netjes in de V90? Andere tips?

Vast bedankt!

Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 22:54 #1329146 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Kenwood
Ik heb drie jaar geleden een Kenwood dubbeldin met handsfree, navigatie, ipodinterface, achteruitrijcamera etc ingebouwd.
Bevalt prima. Zie <a href="/node/17483">hier.</a>

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 23:11 #1329148 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Pioneer of Alpine
Hallo Arthur
Ervaring heb ik er niet mee, maar zou, op de een of andere manier, een bigfront in m'n 940 passen, dan zou ik een Pioneer F30BT of een Alpine INA-W910R overwegen.  Al ben ik niet zo'n fan van ingebouwde BT.
groetjes
Mathy

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2011 23:19 #1329152 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic iets dergelijks ook gezien.
Vraag eens aan Ton 760, die heeft in zijn "rooie dame" ook prachtige navigatie met alles er-op-en-eran. En helemaal netjes en perfect ingebouwd. (geen kermis attractie) Wat een leuk "speeltje... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2011 22:13 #1329252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen dubbel DIN wel super.
Geen dubbel DIN wel super.

Had in de 960 een Alpine 103bt in combinatie met een Brodit iPhone 4 houder incl kabel. Super interface naar mijn idee. Prima bt (parrot) voor telefoon gesprekken.

Op je iPhone kan je vervolgens een navigatie appje draaien.

In 1 x helemaal klaar :) tegen een best vriendelijke prijs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2011 22:32 #1329257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic VolAux
Als ik me niet vergis, kun je op de 802 een CD-wisserlaar aansluiten toch? Dat betekent dat er ook een adapter te koop is die ipv de wisselaar een Line-Out of een iPhone/I-nogwat kan aansluiten. Ik gebruik dit al enige tijd naar tevredenheid. Zoek maar even letterlijk op VolAux en je krijgt drie hits, waarvan twéé eentje met eem stekker/snoer/adapter en eentje de oplossing van Bas, die de cassette omtovert tot MP3-speler......

Kan je de boel wel origineel houden en het geluid van de SC vind ik zeer acceptabel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2011 23:26 #1331252 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou, ik heb het
Nou, ik heb het gevonden:
Sinds enige maanden is de AppRadio van Pioneer op de markt. Dit is een autoradio die communiceert met de iPhone 4.
Ik ben op zich niet zo'n Apple-adept, maar dit werkt wel heel erg leuk samen!
Naast de radio bedien je via een groot touchscreen je iPhone, dus je kunt dus ook je muziek afspelen, handsfree bellen, en apps starten. Deze apps moeten wel geschikt zijn voor de AppRadio en er zijn er nog niet veel, maar sinds twee dagen is er wel een perfect functionerend gratis navigatiesysteem beschikbaar van NavFree. Gratis kaarten downloaden (OSM) op je iPhone, dus geen dure dataverbindingen in het buitenland meer.  Je kunt ook een achteruitkijkcamera aansluiten.
Ben er erg enthousiast over, heerlijk apparaat, zie ook de volgende site:
<a href=" www.pioneer.eu/eur/products/25/299/35829/SPH-DA01/index.html "> www.pioneer.eu/eur/products/25/299/35829/SPH-DA01/index.html
Als je een beetje rondshopt, vind je hem voor onder de 340 Euro en dat vind ik erg weinig geld voor zo'n compleet apparaat.

Groeten,
Arthur

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 08:00 #1331275 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Legaal?
Als ik die link van je goed begrijp, is dat een autoradio die je geacht wordt met een GSM te bedienen. Als je niet constant met passagier rijdt, ben je dus illegaal bezig: je mag een gsm niet onder het rijden in je handen hebben.
Ook niet als het de afstandsbediening is voor je radio. Kan nog flink kostbaarder dan 340 euro uitpakken dus, na een paar fikse boetes.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 09:32 #1331280 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eonon?
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieGeen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieGeen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieAls eens een EONON overwogen?
Zijn op zich, bij eigen import. ook niet zo heel erg duur, voor wat je ervoor terugkrijgt.
<a href="" target="_blank">Deze bijvoorbeeld, 125 pond, maar je mag er nog een voorstel voor doen. (let op, 35% als je pech hebt duurder, vanwege import)
<a href="" target="_blank">Of deze, ook redelijk compleet, volgens mij, voor 106 pond, ligt in de states, maar geen shipping naar NL
<a href="" target="_blank">En dan heb je nog deze, die mooiere menu's heeft, voor net geen 200 pond, meen ik en komt ook uit HongKong
Als ik een V90 had, kocht ik de onderste, denk ik, vanwege het uiterlijk en de functies, je kunt er ook een tweede scherm op zetten.En, dat ding draait Windows CE 6 (altijd leuk, want daar kun je vast in een een windows desktop tevoorschijn toveren) en alles wat je nodig hebt, zit er al bij.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2011 15:23 #1331309 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Andersom
Halo Willem

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Als ik die link van je goed begrijp, is dat een autoradio die je geacht wordt met een GSM te bedienen.

Meen je serieus dat een merk als Pioneer zoiets op de markt zet?  Het werkt precies andersom.  De AppRadio bedient de GSM en gebruikt al diens mogelijkheden.  Zo kun je een leuk multimediacentrum voor een leuke prijs aanbieden, aan kopers die al een smartphone hebben.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC