audio inbouw subwoofer en 13cm speakers voordeuren
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
08-05-2011 18:37 #1315371
door Ziko de Kubber
Met vriendelijke groet, Ziko
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Aan de bestuurderszijde
Aan de bestuurderszijde zitten verscheidene rubber doppen die je kunt gebruiken om draad door te voeren.
Met vriendelijke groet, Ziko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-05-2011 18:40 #1315372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aan
Aan passagierzijde ook, voor oa de ECU kabelboom (waar dus ook een wisselend signaal op staat). Misschien de voedingsspanning achterin stabiliseren, en voor de signaalkabels met afgeschermde kabels werken ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2011 20:22 #1315678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede stereo inbouwen
Wat late reactie, je vraag is al gedeeltelijk bentwoord.
Net wat ik al ook al schreef, Focal is gewoon een echt highend merk en behoeft een goede versterker.
Mischien een betere tip, ga naar een goede caraudio zaak en ga gewoon eens wat luidsprekers die in jouw budget passen passen in je Volvo.
Een goede zaak doet dit zonder te morren.
Je kunt dan ook luisteren in jouw eigen prijsklasse en zo je sound proberen mee te nemen.
Ik heb dit nl. ook gedaan en ben toen bij mijn stereo uitgekomen zonder al te veel aanpassingen.
Maar je moet, wanneer je je stereo naar een hoger plan wil tillen, de grotere magneten voor lief nemen.
Er bestaan bijna, misschien wel geen, vervangingsluidsprekers die precies passen in de 700/900 serie.
De bekabeling is beschreven en dit is ook mijn ervaring.
Wanneer je toch gaat voor betere luidsprekers, zorg ervoor dat je het gat in de deur (lees metaal) groot genoeg maakt. Wanneer de magneet te dicht op het ijzer zit kun je last krijgen van zingen. (op je toerental)
Een laatste tip, wanneer je voor een high end installatie gaat, zorg dan inderdaad voor een goede versterker.
Ik ben ook te werk gegaan wat jij nu voor ogen hebt, maar mijn autoradio (Alpine) kon het toch niet goed aan. Vervormde niet maar bij het totaalbeeld miste ik iets.
Wat een verschil met de eindversterker.
Luidsprekers en versterkers moet je niet via internet kopen, kwalitatief zijn de highend merken wel gelijk, maar qua sound heeft iedereen een eigen mening, en dat is maar goed.
Een verkeerde aankoop stoort meer en kost meer en ik kan dat weten.
Succes en op je eigen gehoor afgaan.
Je zult verstelt staan waar je op uitkomt.
Net wat ik al ook al schreef, Focal is gewoon een echt highend merk en behoeft een goede versterker.
Mischien een betere tip, ga naar een goede caraudio zaak en ga gewoon eens wat luidsprekers die in jouw budget passen passen in je Volvo.
Een goede zaak doet dit zonder te morren.
Je kunt dan ook luisteren in jouw eigen prijsklasse en zo je sound proberen mee te nemen.
Ik heb dit nl. ook gedaan en ben toen bij mijn stereo uitgekomen zonder al te veel aanpassingen.
Maar je moet, wanneer je je stereo naar een hoger plan wil tillen, de grotere magneten voor lief nemen.
Er bestaan bijna, misschien wel geen, vervangingsluidsprekers die precies passen in de 700/900 serie.
De bekabeling is beschreven en dit is ook mijn ervaring.
Wanneer je toch gaat voor betere luidsprekers, zorg ervoor dat je het gat in de deur (lees metaal) groot genoeg maakt. Wanneer de magneet te dicht op het ijzer zit kun je last krijgen van zingen. (op je toerental)
Een laatste tip, wanneer je voor een high end installatie gaat, zorg dan inderdaad voor een goede versterker.
Ik ben ook te werk gegaan wat jij nu voor ogen hebt, maar mijn autoradio (Alpine) kon het toch niet goed aan. Vervormde niet maar bij het totaalbeeld miste ik iets.
Wat een verschil met de eindversterker.
Luidsprekers en versterkers moet je niet via internet kopen, kwalitatief zijn de highend merken wel gelijk, maar qua sound heeft iedereen een eigen mening, en dat is maar goed.
Een verkeerde aankoop stoort meer en kost meer en ik kan dat weten.
Succes en op je eigen gehoor afgaan.
Je zult verstelt staan waar je op uitkomt.
Moderators: Jerry Stam