audio inbouw subwoofer en 13cm speakers voordeuren

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 20:31 #1086813 door V700 register
Beste mede forum leden.
Ben vandaag gaan shoppen voor een radio en subwoofer. Dit is gelukt, maar nu is mijn vraag, aan welke zijde lopen de 'stroomkabels' in een 740 / 760 van 86?De audiokabels moeten dan namelijk aan de andere kant lopen en de voeding voor de sub aan dezelfde zijde als waar de kabels al lopen, om zo ruis te voorkomen :)
Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is andere speakers in de voordeuren te plaatsen zonderr verdere aanpassingen?Ik zit hierbij aan dit setje te denken, misschien heeft er al iemand ervaring mee:<a href=" cgi.ebay.de/Focal-Kit-130-KR-K2Power-KR-...;hash=item53e7538e2f "> cgi.ebay.de/Focal-Kit-130-KR-K2Power-KR-...;hash=item53e7538e2f
Alvast bedankt voor de info!
Overigens is het deze sub geworden:<a href=" www.pioneer.eu/nl/products/25/130/201/TS-WX77A/specs.html "> www.pioneer.eu/nl/products/25/130/201/TS-WX77A/specs.html
past prima boven de extra tank in een 760!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 20:42 #1315155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben erg benieuwd hoe deze
ben erg benieuwd hoe deze sub gaat klinken. Zit er aan tew denken om 1 te kopen voor in de 965.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 21:36 #1315162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Luidsprekers en sub
Avond,

Ik heb in mijn Volvo 940 estate, bwj '94, voorin een compo set van Herz ingebouwd.
Klinkt erg goed, maar wel een paar kleine inwendige aanpassingen moeten maken, zoals groter gat maken voor de magneet.
Tevens een afdekring gemaakt van kunststof zodat alles goed afgesloten is.
De kleine tweeters heb ik boven in de ruimte waar de midden en hoge tonen komen van volvo geplaats.
Achterin Rodek compo setje geplaats met een heel kleine aanpassing.
Heb vanuit de accu een aparte, goed geisoleerde voedingskabel getrokken naar de bagageruimte. Aarde zelf getapt.
Is onder de tapijt via de middconsole naar achteren getrokken
Nieuwe luidsprekerkabels, platte, getrokken vanuit de eindversterker.
Werk met een goede eindversterker.
Dit alles zonder dat dit van buitenuit te zien is.
M.a.w. het ziet er allemaal origineel uit.
Ben zelf nu ook bezig om een subje te maken.
Bouw dit linksachter in de bagageruimte. Een opbouw daar waar het afdekplaatje zit.
Binnen in met mdf en bitumen zodat ik minimaal 25 ltr. heb als gesloten kast.
Daarin een herz sub van 12 inch.
Met een rodek mono/subversterker.
Is in een testfase maar klinkt zeer aangenaam.
Ga het nu met goed materiaal maken en afwerken met dezelfde materialen als in mijn Volvo.
Dit alles zonder ruis en op een, voor auto (hifi) acceptabel niveau.
Rijdend krijg je niet dat geluid wat je thuis krijgt. Wind, banden etc.
Wanneer ik de auto weg zou doen, wat ik niet denk te doen, is dit alles zonder veel problemen weer origineel te maken.

Focal is een van de betere luidspreker fabrikanten en hebben een goede versterking nodig.
M.a.w. gebruik voor de aansturing een goede eindversterker, dat verdienen deze franse luidsprekers.
Goede stroomvoorziening met  zekeringen zijn altijd een must.

Wanneer je nog meer info wil of eventueel hulp kun je altijd een pb sturen.

Groet,

Twanp

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 22:20 #1315180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat niet.

v0lv0freak schreef : Daarnaast vroeg ik me af of het mogelijk is andere speakers in de voordeuren te plaatsen zonderr verdere aanpassingen?Ik zit hierbij aan dit setje te denken, misschien heeft er al iemand ervaring mee:<a href=" cgi.ebay.de/Focal-Kit-130-KR-K2Power-KR-...;hash=item53e7538e2f "> cgi.ebay.de/Focal-Kit-130-KR-K2Power-KR-...;hash=item53e7538e2f

Geen ervaring mee, maar als je ze nog niet gekocht hebt, kijk dan eens hier, <a href=" cgi.ebay.co.uk/Focal-K2-Power-130KR-13cm...;hash=item3f09425ad8 " target="_blank">bij Dynamic Sounds in de UK.Scheelt toch bijna 6 tientjes.
Let wel op de diameter van de magneet, denk niet dat deze gaat passen in de deur, zonder zagen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-05-2011 17:47 #1315227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -

TwanP schreef : Heb vanuit de accu een aparte, goed geisoleerde voedingskabel getrokken naar de bagageruimte. Aarde zelf getapt.
Is onder de tapijt via de middconsole naar achteren getrokken

Dank voor de reactie Twan. Aan welke kan heb je de kabels getrokken en aan welke kant lopen origineel de stroomkabels? Bestuurderskant schijnt het meest normale te zijn.
De sub is een actieve, dus er zit al een bijpassande versterker ingebouwd.
Speakers gaan verder op de radio, die leverd 4X50 en heb dit in de winkel beluisterd, gaat meer dan hard genoeg zonder te vervormen. Kan er later altijd nog een versterker van 4X50 nominaal vermogen opzetten als ik doof begin te worden ;)
Over uitbouw maak ik me geen zorgen, ik verkoop de auto toch nooit meer :)

@ Baseman, bedankt voor de tip. Erg duur met verzenden, maar zelfs dan loont het nog.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 09:50 #1315297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep.

v0lv0freak schreef : @ Baseman, bedankt voor de tip. Erg duur met verzenden, maar zelfs dan loont het nog.

Anders vraag je of je het door een koerier mag laten afhalen, dan kost het je 19GBP ex VAT.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 10:08 #1315295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic audio in mijn 740 turbo

Momenteel ook druk bezig om een leuke set in te bouwen in de 740 sedan. De voedingskabel voor de twee versterkers in de kofferbak ligt aan de accu kant onder de drempel. Signaalkabel loopt door het midden van de auto om storringen te voorkomen. Gebruik een vierkanaals versterker voor het aansturen van de luidsprekers in de deuren en een versterker voor de subwoofer, luidspreker draden zijn ook nieuw getrokken naar de deuren. Deuren moet je gaan dempen met bitummen anders heeft een dure composet geen zin en de gaten in de deuren dicht maken. Roosters in de hoedenplank gemaakt voor de sub.Versterker en luidsprekers zijn de pro-tech serie van phonocar, het betere spul.   
Focal is een high-end merk en daar moet dus ook een behoorlijke dure versterker op en zo,n set moet onder in de deur van je 740 voor het beste geluid, dus je moet een bak gaan maken. Het vermogen van een standaard radio is ver onder de maat en van de 50 watt per kanaal hou je 10 over voor deze compo. Als ik jou was gewoon een wat goedkopre compo in de deuren op de orginele plaats wat aansluit op je sub van pioneer met een versterker.    

Volgende week de luidsprekers monteren en de boel afstellen.
<a href=" i56.tinypic.com/2lmvus7.jpg "> i56.tinypic.com/2lmvus7.jpg
<a href=" i52.tinypic.com/2j15u2q.jpg "> i52.tinypic.com/2j15u2q.jpg
<a href=" i55.tinypic.com/mbn02h.jpg "> i55.tinypic.com/mbn02h.jpg

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 15:07 #1315344 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Welke kant is dat?
Hallo Wimpi

wimpi schreef : De voedingskabel voor de twee versterkers in de kofferbak ligt aan de accu kant onder de drempel.

Die accu ligt bij de turbo's volgens mij links en bij de ongeblazen versies rechts.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 15:29 #1315346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Helemaal correct! De accu ligt bij de turbo aan de bestuurderskant en het luchtfilter aan de bijrijderszijde. Bij de ongeblazen versies is dit andersom dacht ik.
Waar kan ik het beste door het schutbord heen? Is er ergens nog een gat + rubber over?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2011 15:47 #1315349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kun je snel genoeg zien
Kun je snel genoeg zien anders een gat boren met een doorvoerrubber als er echt niks zit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC