Kinderbank en laadvloer onveilig

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 09:44 #1314135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ai........

Wytze schreef : Ik denk 3 lijstjes twee zijdig minimaal.
Ohw ja, A3 natuurlijk

Dan zal ik er maar vast een roostervrije week voor inplannen.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 11:05 #1314142 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veiligheid
Beste Jee,
Je spreekt over veiligheid voor je kinderen, is het jou bekend dat dit zitje "IN" de kreukelzone zit en niet er binnen.
Gr John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 14:51 #1314153 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Begrijp ik dit ?
Het ongaat mij een beetje waar je op doelt.
Kreukel of niet, de genoemde valkuil is onveilig en die zit er wel degelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 15:14 #1314154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veilig

johnvang schreef : Beste Jee,
Je spreekt over veiligheid voor je kinderen, is het jou bekend dat dit zitje "IN" de kreukelzone zit en niet er binnen.

Volgens mij schreef Volvo destijds in haar folder dat er bij het veiligheidsontwerp rekening was gehouden met de derde zitrij....echter...Ik zou er ook niet teveel op vertrouwen...want iedereen die wel eens een 940 Estate heeft gezien die van achteren is aangereden weet wel beter.... ;-)

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 16:09 #1314155 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic bagagevloer
Ik moest het even een paar keer lezen maar in mij estate uit 1998 zit er een vloer in van redelijke dikte wordt die wegeklapt bij gebruik van een kinderbankje? Ik heb kinderen die al achter het stuur kruipen dus misschien mis ik iets in de diiscussie?

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 16:13 #1314156 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuimrubber
Ik heb er een schuimrubber mat in liggen op maat gemaakt.
dat is indrukbaar met het bankje ingeklapt en kinderen zakken er niet doorheen met instappen..
(wel een heel oude foto want de jongste is al 11 nu !

en voor de twijfelaars:
hier staat het stukje over de veiligheid
According to our Safety Engineers, in most five passenger automobiles this makes the rear center seating position arguable the "safest" if it is equipped with a three-point seat belt. Statistics show that the majority of all impacts are frontal, making the rear seat position more desirable. The next most frequent type of accident is the side impact. Here, the center position in the rear seat is the farthest from the potential points of impact. Again, contributing to the safety of this position when a three-point belt is fitted and used. I believe it is important to understand the concepts I have stated to appreciate the risks and merits of our optional rear facing third seat. The optional seat has been designed with the same attention to safety as all of the other seating positions in a Volvo. It is solidly built and firmly bolted to the vehicle structure. It has built in head restraints and three-point self-adjusting seat belts. It is designed to carry 2 children up to 88 pounds each in weight. As I have stated, the most frequent type of accident is a frontal impact. In such an accident the third seat is the farthest from the point of impact and since the seating is rear facing, it allows the occupants to dissipate the crash energy across their entire back which produces even less body loading than a seat belt would produce. In the second most frequent type of accident, the side impact, the two occupants of the third seat sit between the rear wheel wells with the extra structure of the rear axle outside them and extra distance to either side of the car. U.S. government statistics show that frontal impacts account for over 50% of all accidents while side impacts total about 28%. I realize that your concern lies with rear impacts which account for only 10% of all accidents. The body of a Volvo station wagon is designed to manage crash energy in a different way than our sedans. It is more rigid and designed to help dissipate the crash energy forward to more of the structure of the vehicle. The impact in the rear is also lighter than frontal due to the fact that normally both vehicles move in the same direction, or one is standing still. In laboratory tests, instrumented dummies simulating occupants of the proper size, under 88 pounds, wearing their restraints experienced no significant indications of head, torso, or leg injuries with a rear impact flat barrier at 30 miles per hour. In fact, this seat complies with the performance requirements stipulated by government safety authorities in both the U.S. and Europe. Moving from the theoretical to the practical, our real world experience bears out the merits of this seat. Approximately one-third of all Volvo station wagons sold in the U.S. are ordered with this option and have been for almost 20 years. In virtually every report by the Insurance Institute for Highway Safety and the Highway Loss Data Institute, Volvo station wagons are consistently rated among the safest vehicles on the roads. During all of this time Volvo Cars of North America has never been contacted regarding an injury or death for an occupant of the third seat in a crash. While the image in your mind of sitting in the rear facing seat and being struck by a vehicle is frightening, both laboratory and real world experience says there is no inherent safety problem in design of the rear facing third seat. Finally, why does Volvo offer the third seat? Because we have seen that the extra space available in a wagon is often used to carry people, in far too many cases, totally unrestrained. The safety implications of this are truly terrifying. Realizing this, we offered what we genuinely believe to be a far superior solution.

Very truly yours, Mats Ola Palm

au.geocities.com/ozbric k850/crash-rear.html

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2011 16:35 #1314158 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier zit het hem in

RVL schreef : Ik moest het even een paar keer lezen maar in mij estate uit 1998 zit er een vloer in van redelijke dikte wordt die wegeklapt bij gebruik van een kinderbankje 

De laadvloer is dik genoeg, die klap je weg als je de kinderbank gebruikt. Wat overblijft is een hele flexibele tapijtlaag over het reservewiel (waar ook een een holte inzit). Een in/uitstappend kind trapt dus altijd in de loze ruimte door de flexibele tapijtlaag. Die laag is wel stug, maar geeft teveel mee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2011 11:11 #1314716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veiligheid achterin
Een aanrijding van achteren is nog geen onderdeel van de NCAP-crashtesten (alleen de kale stoelen worden op aanrijding van achteren getest), dus de huidige autofabrikanten kennende, zal er dus niet al te veel ontwikkeling in de achterste kreukelzone worden gestoken. Je kunt er immers geen sterren mee scoren. Volvo riep niet voor niets dat de NCAP een examen is waarvan je van tevoren de vragen al kent.
In ieder geval heeft Volvo indertijd nagedacht over het bagagecompartiment als passagiersruimte en omgekeerd zit je niet eens zo slecht. Er is nog een behoorlijke afstand van je lichaam tot de achterbumper. Kijk dan maar eens naar die moderne MPV-busjes waar de derde zitrij soms vlak voor de achterruit staat. Je verbandt bijna je nekharen aan de achterruitverwarming. Weinig kreukelruimte meer over, zou ik denken. Maar (nog) geen NCAP-criterium...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2011 12:45 #1314725 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou HOEF of MOET
je je kinderen niet op het bankje te vervoeren,toch ?

Volvo biedt een mogelijkheid om gezellig met z'n alle op pad te KUNNEN.

Niet alle verkeer is zoals in Holland. Stressig, vooral elkaar geen cm gunnen, duwen en honderd auto"s per km weg.

Indien je van mening bent dat het "niet veilig" voor jouw kinderen is, laat het dan zitten.

PS en vliegtuig heeft ook geen kreukelzone..

Aldus mij mening , Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-05-2011 14:46 #1314735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vliegtuig

rolfroderick schreef : PS en vliegtuig heeft ook geen kreukelzone.. Aldus mij mening , Rolf

Als ik de keuze om in een vliegtuig of een Volvo te zitten tijdens een aanrijding op de snelweg met 100km/uur  dan kies het toch voor het vliegtuig...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC