lampje gordelvanger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2011 23:41 #1302443
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kan alletwee
Hallo Ruben
Als er een mechanische gordelspanner in zit, dan zit er een veer achter. En dan heb je op de gordelvanger een rood schroefje zitten. Welke kant die precies op moet, staat hier op de site al beschreven. (Vervaagd uit m'n geheugen)
Mijn 945 uit modeljaar 1991 heeft nog mechanische gordelspanners. Later is Volvo ook voor onze modellen over gegaan op pyrotechnische gordelspanners. Die schakel je uit door aan de deurkant van de stoel iets te doen. Wat precies staat ook op het forum beschreven. (Heb ik in het echt nooit gezien cq op gelet)
groetjes
Mathy
Als er een mechanische gordelspanner in zit, dan zit er een veer achter. En dan heb je op de gordelvanger een rood schroefje zitten. Welke kant die precies op moet, staat hier op de site al beschreven. (Vervaagd uit m'n geheugen)
Mijn 945 uit modeljaar 1991 heeft nog mechanische gordelspanners. Later is Volvo ook voor onze modellen over gegaan op pyrotechnische gordelspanners. Die schakel je uit door aan de deurkant van de stoel iets te doen. Wat precies staat ook op het forum beschreven. (Heb ik in het echt nooit gezien cq op gelet)
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2011 11:35 #1304345
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitschakelen
Bedoel je echt OP de stoel zelf ? Dat is de ontsteking van de zijairbags in de rugleuning, de pyrotechnische gordelspanners zitten in de B-stijl (tussen voor- en achterportier) en zijn volgens mij niet gemakkelijk uit te schakelen (anders dan de massakabel op de accu los en even wachten).Mathy schreef : Die schakel je uit door aan de deurkant van de stoel iets te doen. Wat precies staat ook op het forum beschreven. (Heb ik in het echt nooit gezien cq op gelet)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2011 21:13 #1304456
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oeps
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 11:35 #1304310
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook eens bij mijn
Ik heb ook eens bij mijn gordels gekeken. En zie daar...3 draadjes lopen naar de gordelvanger. Dan zal er wel een lampje inzitten. Klepje er afgewipt en het hele elementje pak je eruit. Op het lampje zit een metalen stripje die je eraf moet halen en dan kun je het lampje verwisslen. Ik verbaasde mij wel over de koperen stripjes die er om heen kronkelen. Achteraf gezien zijn die waarschijnlijk voor de gordelverklikker? Zodat ie contact maakt als je hem erin steekt. Dat zal ook het derde draadje verklaren? Want voor een lampje heb je er toch maar 2 nodig.
De gleuf waar de gordel in moet is nu verlicht en de rode knop is heel zwak verlicht. Maar misschien is dat laatste een soort toeval, dat het lampje daar ook een beetje doorheen schijnt.
Zo ontdek je steeds meer dingetjes
De gleuf waar de gordel in moet is nu verlicht en de rode knop is heel zwak verlicht. Maar misschien is dat laatste een soort toeval, dat het lampje daar ook een beetje doorheen schijnt.
Zo ontdek je steeds meer dingetjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2011 21:40 #1304608
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben eruit.
Het rood /
Ik ben eruit.
Het rood / oranje kapje kan je er met een kleine schroevendraaier uitwippen.
Hieronder zit een gelig lampje. Die van mij deden het trouwens gewoon.
Heb ik voor niets een gordelvanger gemold
Hoe je de lampjes zelf verwisseld????? ik denk met een klein tangetje eruit pulken.
De lampjes doen het trouwens op de verlichting.
De gordelspanner heb ik onschadelijk gemaakt via het "schroefje" op de spanner bij de gordelvanger. (stond ook in boekje)
Het rood / oranje kapje kan je er met een kleine schroevendraaier uitwippen.
Hieronder zit een gelig lampje. Die van mij deden het trouwens gewoon.
Heb ik voor niets een gordelvanger gemold
Hoe je de lampjes zelf verwisseld????? ik denk met een klein tangetje eruit pulken.
De lampjes doen het trouwens op de verlichting.
De gordelspanner heb ik onschadelijk gemaakt via het "schroefje" op de spanner bij de gordelvanger. (stond ook in boekje)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2016 13:03 #1427441
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje?
Hadden alle 940's een lampje in de gordelvanger? Onze Sven is van 940 en binnekort moet het Press knopje vervangen worden, dan zou dat meteen hersteld kunnen worden.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2016 01:03 #1427471
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic LED
Hallo volvo940estate
Volgens mij niet. Veel mensen melden dat er geen licht uit komt. Volvo heeft in de verlichte gordelvangers LEDs gebruikt en die gaan niet zo snel kapot. "Geen licht" betekent dus in de meeste gevallen "er zit geen LED in" en niet "het lampje is kapot".
Maar het lijkt me niet zo heel moeilijk, om dat LEDtje er alsnog in te zetten.
groetjes
Mathy
Volgens mij niet. Veel mensen melden dat er geen licht uit komt. Volvo heeft in de verlichte gordelvangers LEDs gebruikt en die gaan niet zo snel kapot. "Geen licht" betekent dus in de meeste gevallen "er zit geen LED in" en niet "het lampje is kapot".
Maar het lijkt me niet zo heel moeilijk, om dat LEDtje er alsnog in te zetten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 21:18 #1427638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn 740 heeft het wel. En de
Mijn 740 heeft het wel. En de lampjes gaan nogal gauw kapot. Overigens zit er geen led in, maar gewoon zo'n dashboardlampje (1,2 v?). Bij de voorstoelen.
Moderators: Jerry Stam