lampjes vervangen ecc unit

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2010 10:09 #1285098 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo klaar
Rob, Heren

ik heb een poosje terug deze ECC unit er ook uit gehad, en weer terug geplaatst, was 10 werk, dus waarom nadenken?  Wachten tot de rest het ook niet meer doet kan nog jaren duren, zit jij tegen halve verlichting aan te kijken....'

bij mij zat ie aan de bovenkant met 2 torx schroefen vast

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2010 13:13 #1285108 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ecc lampjes vervangen (opgelost!!)
Ik werd door de laatste opmerking van Niels uitgedaagd om de zaak nog eens te bekijken. Welnu, het is gebleken dat ik de 2 schroeven, bovenin de radiobak over het hoofd had gezien.Het is inderdaad 10 minuten werk om de lampjes te vervangen. De hele klus neemt zo'n 30 minuten in beslag.Ik zal hieronder de stappen beschrijven hoe ik eea heb gerealiseerd.
1 verwijder het opbergvak met de sigaren aansteker2 neem de radio uit en haal alle stekers los3 verwijder de 2 torx schoven bovenin de radiobak en schuif deze uit de console4 haal de houtinleg voorzichtig los (te beginnen aan de ecc zijde tot aan het contactslot)5 verwijder nu de 4 zeskanten van de beugel (2 links en 2 rechts) binnen de console. Deze beugel is bedoeld voor bevestiging van de radiobak en de ecc unit6 schroef nu de 4 schroeven van de ecc unit aan de voorzijde eruit en laat de beugel zakken.7 trek nu de ecc unit naar voren en haal de stekers en kabel boom los van de unit8 in de unit bevinden zich 4 lampjes, 2 aan de bovenzijde (12v. 1,2w) voor de nachtverlichting en aan de onderzijde 2 lamjes voor de recirculatie en airco met respectievelijk een beige en een blauw kousje oer het lampje. Om de lamjes te vervangen is het wel zo makkelijk de behuizing van de unit af te nemen.9 als dit alles is gedaan kan de zaak weer in elkaar worden gezet.
Ik weet niet of deze handleiding van toepassing is op de oudere 940 modellen. Het werkt in ieder geval wel bij mijn 1998 940
Nogmaals bedankt voor alle bijdragen.
 Groet, Rob

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2013 22:23 #1382323 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Wel wat laat
Wat mij betreft was deze handleiding super! Dik twee jaar na dato met veel plezier gebruikt. Al mijn lampjes werken weer!
Cor-Jan, Amstelveen.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2016 17:33 #1432042 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Klopt
Vandaag bij Marc j zijn diesel ook ongeveer zo gedaan.
Alle vier de lampjes vervangen door leds
De tweemaal drie kruiskopjes aan de zijkanten van het paneel moeten er ook uit om bij de lampjes van de verlichtingen van de draaiknoppen te komen.

Overigens is het vervangen van de lampjes bij een deltamill 940 een stuk eenvoudiger. Daar kunnen de draaiknoppen eraf om bij de lampjes te komen.
Ook hoeft het radiovak er dan niet uit.

Moderators: Jerry Stam