Hoge achterbank in 740 Estate geplaatst!! nu met foto's
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Quak
- Nieuw lid
-
Als ik het ergens professioneel wil laten doen wil ik zoveel mogelijk instructie meegeven. Is het mogelijk dat ik het wellicht een keer kan zien. Ik heb een lederen interieur met hoge bank echter een auto met een lage achterbank... Dus ben zoals ik al eerder schreef bijzonder geinteresseerd hoe dit op te lossen.
gr.,
Eric
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je ziet het inderdaad goed er zitten twee open daken in mijn Volvo.
Als je wat verder zoekt op dit forum kun je er nog meer foto's van zien. Zo zit er ook meteen een nieuwe hemel in.
<a href="/node/20729?page=1"> www.volvo700vereniging.nl/node/20729?page=1
Groet,
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de beide buitenste beugeltjes die op het binnen scherm zitten bij Volvo besteld, beide nog geen 5 euro. De grote middelste wilde ik ook bestellen maar deze zou niet meer leverbaar zijn. Deze heb ik dus uit een sloper geslepen. De middelste beugel kan op de oude plaats gebout worden en naderhand nog extra vastgelast zoals origineel.EricQuak schreef : Heb je toevallig ook nog een foto gemaakt van de specifieke punten die je hebt aangepast?
Als ik het ergens professioneel wil laten doen wil ik zoveel mogelijk instructie meegeven. Is het mogelijk dat ik het wellicht een keer kan zien. Ik heb een lederen interieur met hoge bank echter een auto met een lage achterbank... Dus ben zoals ik al eerder schreef bijzonder geinteresseerd hoe dit op te lossen.
gr.,
Eric
Verder hierna de beide buitenste beugels op de juiste hoogte vastgelast zodat de bank horizontaal zit.
De houders voor de rugleuning passen ook niet, je kunt ze aanpassen zodat ze passen en dan kun je de originele bevestiingspunten gebruikem of anders gebruik je die van de hoge leuning en moet je de bevestigingspunten aanpassen. Ik heb voor de eerste optie gekozen.
De zitting kan op dezelfde punten en de sluiting moet aangepast worden. Ook moet je de bevestigingspunten vastmaken van de automatische hoofdsteun intrekkers.
Al met al niet erg moeilijk maar het kost je wel enige uurtjes.
Als je hem wil zien stuur maar een PB
Groet Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
groeten Alex
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal duidelijk, bedankt!Eric Bakker schreef :
Hoi Bart,Bart B schreef : Ik heb een volvo 960, deze heeft geloof ik ook een hoge achterbank? Wat is eigenlijk de reden om een hoge achterbank in te bouwen? Misschien een domme vraag, maar ik ben gewoon nieuwschierig.
Het gaat hier om alle 900 Estates (dus niet Sedans). In modeljaar is 1993 de achterbank gewijzigd.
- De rugleuning is hoger.
- Er is nu ook een hoofdsteun bij de middenzitplaats geplaatst.
- De middenzitplaats heeft nu ook driepuntsgordel.
- De hoofdsteunen worden bij neerklappen van de rugleuning automatisch ingetrokken.
- De middenarmsteun is breder geworden en kan uitgebreid worden met een (inklapbaar) kinderzitje.
- Het ontgrendelmechanismen van de rugleuning is beter bereikbaar/bedienbaar geworden, en bovendien is zichtbaar of de vergrendeling gelocked is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doordat de bank hoger is staat het honderek niet meer verticaal als het in dezelfde ophangpunten vastzit als orgineel. Nu kan hij weer gewoon vast in de daarvoor bestemde klemmen aan de achterkant van de rugleuning.alexvanbemmel schreef : die was inderdaad al eens voorbij gekomen. wat betreft het hondenrek; waarom heb je de hoeken eruit geslepen? het ziet er uit alsof ze nergens tegenaan zouden komen.
Groet,
Pieter
- V700 register
- Nieuw lid
-
Sleuteldagen ben ik niet zo vaak, is vaak op zaterdag, en dat is een lastige dag voor mij. Dus bij belangstelling wordt het een ritje naar Zwolle.
Groeten,
Lennert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb de layout van het eerste bericht iets aangepast. Doordat er een harde return ontbrak, startte de tekst al gelijk achter de laatste foto i.p.v. eronder. Zodra je iets aanpast, komt een draadje weer bovenaan de lijst te staan.
groetjes
Mathy