Hoge achterbank in 740 Estate geplaatst!! nu met foto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 21:40 #1220200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat wil je voor dat hoge
wat wil je voor dat hoge hondenrek hebben ? weet er nog wel iemand voor doe maar een pm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eric Quak
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2008 23:08 #1220224 door Eric Quak
Beantwoord door Eric Quak in topic Bedankt voor de foto's
Heb je toevallig ook nog een foto gemaakt van de specifieke punten die je hebt aangepast?
Als ik het ergens professioneel wil laten doen wil ik zoveel mogelijk instructie meegeven. Is het mogelijk dat ik het wellicht een keer kan zien. Ik heb een lederen interieur met hoge bank echter een auto met een lage achterbank... Dus ben zoals ik al eerder schreef bijzonder geinteresseerd hoe dit op te lossen.
gr.,
Eric

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2008 16:46 #1220375 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic twee dakjes
zie ik nou twee open dakjes of vergis ik mij? Mooi gedaan verder en wat betreft de uitsparing in het hondenrek; dat is goed te zien op de foto's, links- en rechtsonder is de buitenbocht eruit geslepen.

groeten Alex

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 07:39 #1220539 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Alex, Je ziet het
Hallo Alex,
Je ziet het inderdaad goed er zitten twee open daken in mijn Volvo.
Als je wat verder zoekt op dit forum kun je er nog meer foto's van zien. Zo zit er ook meteen een nieuwe hemel in.
<a href="/node/20729?page=1"> www.volvo700vereniging.nl/node/20729?page=1

Groet,
Pieter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 07:50 #1220541 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoge achterbank

EricQuak schreef : Heb je toevallig ook nog een foto gemaakt van de specifieke punten die je hebt aangepast?
Als ik het ergens professioneel wil laten doen wil ik zoveel mogelijk instructie meegeven. Is het mogelijk dat ik het wellicht een keer kan zien. Ik heb een lederen interieur met hoge bank echter een auto met een lage achterbank... Dus ben zoals ik al eerder schreef bijzonder geinteresseerd hoe dit op te lossen.
gr.,
Eric

Ik heb de beide buitenste beugeltjes die op het binnen scherm zitten bij Volvo besteld, beide nog geen 5 euro. De grote middelste wilde ik ook bestellen maar deze zou niet meer leverbaar zijn. Deze heb ik dus uit een sloper geslepen. De middelste beugel kan op de oude plaats gebout worden en naderhand nog extra vastgelast zoals origineel.
Verder hierna de beide buitenste beugels op de juiste hoogte vastgelast zodat de bank horizontaal zit.
De houders voor de rugleuning passen ook niet, je kunt ze aanpassen zodat ze passen en dan kun je de originele bevestiingspunten gebruikem of anders gebruik je die van de hoge leuning en moet je de bevestigingspunten aanpassen. Ik heb voor de eerste optie gekozen.
De zitting kan op dezelfde punten en de sluiting moet aangepast worden. Ook moet je de bevestigingspunten vastmaken van de automatische hoofdsteun intrekkers.
Al met al niet erg moeilijk maar het kost je wel enige uurtjes.
Als je hem wil zien stuur maar een PB
Groet Pieter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 20:37 #1220801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ah die ja
die was inderdaad al eens voorbij gekomen. wat betreft het hondenrek; waarom heb je de hoeken eruit geslepen? het ziet er uit alsof ze nergens tegenaan zouden komen.

groeten Alex

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 15:40 #1220864 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoge achterbank

Eric Bakker schreef :

Bart B schreef :   Ik heb een volvo 960, deze heeft geloof ik ook een hoge achterbank? Wat is eigenlijk de reden om een hoge achterbank in te bouwen? Misschien een domme vraag, maar ik ben gewoon nieuwschierig.

Hoi Bart,
Het gaat hier om alle 900 Estates (dus niet Sedans). In modeljaar is 1993 de achterbank gewijzigd.
  • De rugleuning is hoger.
  • Er is nu ook een hoofdsteun bij de middenzitplaats geplaatst.
  • De middenzitplaats heeft nu ook driepuntsgordel.
  • De hoofdsteunen worden bij neerklappen van de rugleuning automatisch ingetrokken.
  • De middenarmsteun is breder geworden en kan uitgebreid worden met een (inklapbaar) kinderzitje.
  • Het ontgrendelmechanismen van de rugleuning is beter bereikbaar/bedienbaar geworden, en bovendien is zichtbaar of de vergrendeling gelocked is.

Helemaal duidelijk, bedankt!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-12-2008 20:36 #1220896 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic honderek

alexvanbemmel schreef : die was inderdaad al eens voorbij gekomen. wat betreft het hondenrek; waarom heb je de hoeken eruit geslepen? het ziet er uit alsof ze nergens tegenaan zouden komen.

Doordat de bank hoger is staat het honderek niet meer verticaal als het in dezelfde ophangpunten vastzit als orgineel. Nu kan hij weer gewoon vast in de daarvoor bestemde klemmen aan de achterkant van de rugleuning.
Groet,
Pieter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 12:50 #1409588 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu van mij
Ik weet niet waarom dit oude draadje nu als nieuw in de discussielijst staat, maar het zal te maken hebben met de recente discussies over het plaatsen van een hoge achterbank. Deze 740 van Pieter heb ik een paar jaar geleden overgenomen. Sindsdien heel wat aan gesleuteld en oa leren bekleding geplaatst (ook hoge achterbank). Voor wie wil knutselen met een hoge achterbank, je bent welkom om eens langs te komen om de boel te bekijken.
Sleuteldagen ben ik niet zo vaak, is vaak op zaterdag, en dat is een lastige dag voor mij. Dus bij belangstelling wordt het een ritje naar Zwolle.

Groeten,

Lennert

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-08-2014 16:13 #1409591 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt!
Hallo Lennert
Ik heb de layout van het eerste bericht iets aangepast.  Doordat er een harde return ontbrak, startte de tekst al gelijk achter de laatste foto i.p.v. eronder.  Zodra je iets aanpast, komt een draadje weer bovenaan de lijst te staan.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam