Stoelverlagen á la Volvo?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 00:35 #1064773 door Mathy van Nisselroy
Stoelverlagen á la Volvo? is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Op het forum van de Svenska 7/900 klubben kom ik onderstaande afbeelding tegen.  Schijnbaar komt ie uit Vadis.

Of het verdere consequenties heeft weet ik niet.  Ik weet wel, dat er ook een schuimrubberen zitting te krijgen is die voor extra hoofdruimte zorgt.  Die laatste zou volgens mij problemen met de bekleding kunnen geven (omdat de zitting dunner is), maar of je dat bij deze manier ook hebt ... ?  Ik weet ook niet of het zowel voor handverstelbare stoelen als voor elektrisch verstelbare stoelen geldt.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 01:05 #1197454 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Kapper
De winst is 10-15 mm meer ruimte boven je hoofd.
Kan je dan niet beter naar de kapper gaan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 07:35 #1197458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Voor mij bijvoorbeeld niet, als ik helemaal rechtop ga zitten met de stoel in de lekkerste stand dan zit ik zo'n beetje met m'n hoofd tegen het dak! m'n haar wat maar een paar cm lang is zit dan al deels dubbelgevouwen...
En 10-15MM is gewoon echt "veel" als je dat zomaar kan winnen 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 09:35 #1197459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga ik ook uitzoeken
Ook hier heb ik een prinses op de erwt gevoel sinds ik de V90 heb.
De '91 940 zat net iets dieper en dus ook prettiger.
De V90 heeft één electrieke en één hand verstelbare stoel dus ik heb hier alle smaken.
Iets anders 
Je kun zeer eenvoudig de handverstelbare iets verder naar achter door laten glijden door de twee pinnen aan het einde van de rail eruit te tikken. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 10:14 #1197463 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitproberen?

Mathy schreef : Of het verdere consequenties heeft weet ik niet.

Mathy,
dan probeer je het toch gewoon uit? Ik denk dat de "consequenties" gewonde vingers kunnen zijn. Ik heb eens met de veren van de stoel "gespeeld" uit mijn 264. Oppassen.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 12:11 #1197472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hele frame lager
heb eens in mijn boekje (modeljaar 98) zien staan dat de vaste passagiersstoel naar beneden gebracht kan worden door de stoel anders op het frame te zetten. bouten los, stoel hoger/lager, bouten in nieuwe gaten, bouten vast. misschien heb jij dat ook ? (of al gedaan natuurlijk)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2008 14:18 #1197485 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Consequenties
Hallo Volvisti
Wat die consequenties betreft, ik geef alleen aan dat er consequenties zouden kunnen zijn.  Voor het geval iemand het uit wil proberen.  Wanneer ik "het pluche" ga inbouwen weet ik nog niet.  Tot die tijd zal ik aan de stoelen weinig doen denk ik.   Maar het zijn twee stoelen die je met de hand kunt verstellen, dus de zitting met een ringsleutel verstellen zal (misschien?) niet gaan.
Bijkomend voordeel van deze verlaging is dat je echt dieper zit en dus mogelijk iets minder last hebt van de binnenspiegel in je blikveld.  Nadeel is dan wel weer dat je iets meer last kunt hebben van een laagstaande zon.  Met dan weer als voordeel dat je je zonnekleppen eindelijk kunt gebruiken.  ("ieder voordeel heb ze nadeel")  Momenteel is het zo, dat ik met de zonnenkleppen in de onderste stand niet onder de zonnekleppen door kan kijken.  En da's lastig.
Groetjes
Mathy

• R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 15:30 #1350241 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic plaatje
Heeft iemand het plaatje uit de startpost nog?
Ik zit ook graag wat lager.
Vooral met het schuifdak in de buurt vind ik minderprettig.
Ik duik van het weekend sowieso wel even onder de stoel, kijken of er nog wat in te stellen is (behalve de voorkant die wel met een hendeltje te doen is).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2012 15:47 #1350243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De achterkant
De achterkant van de zitting kan met hetzelfde handeltje versteld worden, als het goed is. Handeltje de andere kant op bewegen dan wanneer je de voorkant wilt verstellen. Voorzijde van de stoel kan geloof ik op 3 hoogtes ingesteld worden, de achterzijde op 4 hoogtes. Persoonlijk vind ik veel combinaties van standen onhandig omdat de zitting teveel voor- of achterover staat.
Passagiersstoel is niet verstelbaar, in sommige modellen is verstelbare passagiersstoel als optie geleverd (of te realiseren mbv RHD bestuurdersstoel). Achterbank is niet verstelbaar, behalve dat je die bij de estates kunt klappen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 00:45 #1351038 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gevonden
Hallo DopdeDouwer
Ik heb het plaatje teruggevonden op m'n computer.  Het is niet echt een geweldige afbeelding, maar ik heb hem er toch maar in gezet hierboven.  Zo te zien komt ie uit Vadis en ik verwacht dat daar een afbeelding staat van een hogere kwaliteit.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC