Tellerset: waar is de stekker van?
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2007 20:53 #1184196
door Willem Veneboer
Net de foto van Niels nog eens goed bekeken, maar er zit bovenin nog een aansluiting. Het is dus niet zeker te zeggen dat de roodomcirkelde aansluiting van een km teller is.
Mijn advies is dus om de klokkenwinkel helemaal te demonteren en eens kijken waar het e.e.a. op aangesloten zit.
Anders Jan Huijsmans eens vragen, die zit meer in de 740 klokkenwinkels.
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Niet dus (denk ik)
Net de foto van Niels nog eens goed bekeken, maar er zit bovenin nog een aansluiting. Het is dus niet zeker te zeggen dat de roodomcirkelde aansluiting van een km teller is.
Mijn advies is dus om de klokkenwinkel helemaal te demonteren en eens kijken waar het e.e.a. op aangesloten zit.
Anders Jan Huijsmans eens vragen, die zit meer in de 740 klokkenwinkels.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2007 21:31 #1184203
door V700 register
Ik zag in het bedradingsschema een 6-polige connector staan, die maar 1 aansluiting heeft, namelijk die van de radio, ECC en de Cruisecontrol module en volgens mij heb je die geen van drieen.
Als je me per PB even een mailadres doet, stuur ik je het schema wel even op, 680Kb, moet lukken.
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij heb ik het gevonden.
Ik zag in het bedradingsschema een 6-polige connector staan, die maar 1 aansluiting heeft, namelijk die van de radio, ECC en de Cruisecontrol module en volgens mij heb je die geen van drieen.
Als je me per PB even een mailadres doet, stuur ik je het schema wel even op, 680Kb, moet lukken.
- Niels van Wieringen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2007 21:48 #1184207
door Niels van Wieringen
Heren! Dank dank!
Ik heb zelf niet stil gezeten en net even de klokkenset uit het dash gevist en het zaakje open gemaakt.
Die stekkeraansluiting heeft geen slijtsporen van een stekker, het ziet er naar uit dat er nooit iets op gezeten heeft. Alle lampjes waar ik van achteren bij kon zijn nieuw, dus daar ligt het ook niet aan.
Voor de duidelijkheid, het is een yazaki, en de tellers lopen wel, maar er brandt geen lichtje achter. Alle andere lichtjes en lampjes, klokjes, alles, werkt, behalve dat lichtje. En dat stoort me dan.
Morgen zal ik eens op mijn gemak al jullie reacties goed doornemen, ook de link van hierboven, en gelijk bij de dealer die lampjes halen die de schakelaars verlichten (die rare zwarte staafjes waren ook allebei stuk).
Dan moet het allemaal goed komen. Ach, de klokkenwinkel moest er toch uit omdat de abs surge relais geen goede spanning krijgt... iemand heeft daar houtje-touwtje nog twee extra rode draden heen getrokken (wie weet waarvandaan) en die met een tapeje erom vastgeprutst. Beetje frummelen aan de draadjes en ik heb weer een paar dagen abs... zo gaat het dus niet hè!
In ieder geval bedankt en Bas(eman): nielsscheffer[AT]gmail.com
groeten,
Niels,
Beantwoord door Niels van Wieringen in topic Yeah!
Heren! Dank dank!
Ik heb zelf niet stil gezeten en net even de klokkenset uit het dash gevist en het zaakje open gemaakt.
Die stekkeraansluiting heeft geen slijtsporen van een stekker, het ziet er naar uit dat er nooit iets op gezeten heeft. Alle lampjes waar ik van achteren bij kon zijn nieuw, dus daar ligt het ook niet aan.
Voor de duidelijkheid, het is een yazaki, en de tellers lopen wel, maar er brandt geen lichtje achter. Alle andere lichtjes en lampjes, klokjes, alles, werkt, behalve dat lichtje. En dat stoort me dan.
Morgen zal ik eens op mijn gemak al jullie reacties goed doornemen, ook de link van hierboven, en gelijk bij de dealer die lampjes halen die de schakelaars verlichten (die rare zwarte staafjes waren ook allebei stuk).
Dan moet het allemaal goed komen. Ach, de klokkenwinkel moest er toch uit omdat de abs surge relais geen goede spanning krijgt... iemand heeft daar houtje-touwtje nog twee extra rode draden heen getrokken (wie weet waarvandaan) en die met een tapeje erom vastgeprutst. Beetje frummelen aan de draadjes en ik heb weer een paar dagen abs... zo gaat het dus niet hè!
In ieder geval bedankt en Bas(eman): nielsscheffer[AT]gmail.com
groeten,
Niels,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2007 21:52 #1184209
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals beloofd.....
.........je hebt mail.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-11-2007 07:46 #1184227
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vandaag
Ik zal vandaag even noteren, welke stekkers er aan het paneel in mijn
sloper zitten. Is weliswaar een 960 van 1995, maar je kunt niet weten.
Misschien lijkt het wel op elkaar.
sloper zitten. Is weliswaar een 960 van 1995, maar je kunt niet weten.
Misschien lijkt het wel op elkaar.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 14:35 #1184316
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet
Zoals beloofd heb ik gisteren voor je gekeken, maar het lijkt niet erg op elkaar: op jour rood omcirkelde plek zit zelfs geen aansluiting bij mijn sloper. Helaas, daar worden we dus niet veel wijzer van...
- Niels van Wieringen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 21:13 #1184387
door Niels van Wieringen
Goed... gisteravond nog maar een keer alles uit elkaar gevist en zelfs de tellers uit de tellerset geschroefd op zoek naar lampjes, blijk ik er eentje over het hoofd gezien te hebben...
die was dus kapot.
Ik heb overigens geen ecc en cuise control, dus het schema van bas klopt volledig, alle andere stekkers komen wel overeen.
Afijn, het werkt weer EN ik heb een hoop geleerd over dashboards. Ach, het moest toch uit elkaar in mijn abs-storing-jacht. Welke ik ook gevonden heb, rotte aansluitingen en een overmatig geoxideerde surge-ding.
Weer een zondagochtend nuttig besteed, en iedereen bedankt voor het meedenken!
Beantwoord door Niels van Wieringen in topic Goed... gisteravond nog
Goed... gisteravond nog maar een keer alles uit elkaar gevist en zelfs de tellers uit de tellerset geschroefd op zoek naar lampjes, blijk ik er eentje over het hoofd gezien te hebben...
die was dus kapot.
Ik heb overigens geen ecc en cuise control, dus het schema van bas klopt volledig, alle andere stekkers komen wel overeen.
Afijn, het werkt weer EN ik heb een hoop geleerd over dashboards. Ach, het moest toch uit elkaar in mijn abs-storing-jacht. Welke ik ook gevonden heb, rotte aansluitingen en een overmatig geoxideerde surge-ding.
Weer een zondagochtend nuttig besteed, en iedereen bedankt voor het meedenken!
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2007 23:42 #1184425
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gefeliciteerd
Toch goed, dat het uiteindelijk gelukt is!
En daar zijn we toch voor, om er samen uit te komen. Bedankt dat je de uiteindelijke oplossing ook gepost hebt.
En daar zijn we toch voor, om er samen uit te komen. Bedankt dat je de uiteindelijke oplossing ook gepost hebt.
Moderators: Jerry Stam